Mindmaps aan te passen met Word 2007 dankzij gratis add-in van Mindjet
Voordelen visueel informatiebeheer bereikt miljoenen potentiële gebruikers
San Francisco, 30 november 2006 Mindjet, leverancier van
productiviteitssoftware voor het visualiseren en beheren van informatie,
introduceert de Word 2007 Map Editor for MindManager. Het aanbod start
gelijktijdig met de introductie van Microsoft Office 2007. De nieuwe
map-editor maakt het mogelijk mindmaps, gemaakt in MindManager, te lezen en
aan te passen in de nieuwste Word-versie.
De add-in is gratis en combineert de bekendheid van Microsoft Word met de
voordelen van MindManager om informatie visueel te ordenen en te delen met
anderen. De map-editor vergroot het gemak van het delen van informatie
tussen verschillende applicaties. Hierdoor wordt de productiviteit vergroot
en de samenwerking verbeterd tussen teams.
Dankzij de add-in kunnen gebruikers van Word 2007 meer dan alleen tekst
aanpassen. Complexe informatie is nu te voorzien van diverse iconen,
afbeeldingen, hiërarchische structuren en prioriteiten. Deze aanpassingen
zijn dan terug te sturen naar MindManager-gebruikers, die de aanpassingen in
de oorspronkelijke mindmap terugvinden.
Deze aankondiging is een zeer belangrijke stap in het gezamenlijke proces
met Microsoft om tools te leveren die onze gecombineerde klantengroep
aanspreekt, aldus Scott Raskin, CEO van Mindjet. Het gebruik door
Microsoft van Office Open XML-bestanden maakt het delen van informatie
structureel anders. De mogelijkheid informatie te schuiven tussen
verschillende applicaties zal de productiviteit van en samenwerking tussen
mensen zeker doen toenemen.
MindManager beschikt al langer over exportfuncties naar onder andere de
belangrijkste Microsoft Office-toepassingen. Op die manier kan informatie
eenvoudig worden gedeeld. Dankzij de nieuwe map-editor is nu ook het
aanpassen van de maps zelf in Word mogelijk, vervolgt Raskin.
Microsoft-gebruikers zijn nu in staat zeer interactieve, visuele weergaves
te maken van informatie die ze anders alleen in tekst zouden hebben. Het
beheren van informatie en het ontwikkelen van nieuwe ideeën wordt zo een
stuk eenvoudiger en overzichtelijker.
Beschikbaarheid
De Word 2007 Map Editor for Mindjet MindManager is gratis te downloaden
vanaf http://mindjet.com/office2007.
De Jong & Laan eerste klant VerzuimSignaal Unit 4 Agresso
Sliedrecht, 30 november 2006 De Jong & Laan accountants belastingadviseurs
heeft als eerste klant van Unit 4 Agresso het product VerzuimSignaal
aangeschaft als toevoeging op Unit 4 Personeel en Personeel online. Unit 4
Agresso heeft de gespecialiseerde weboplosing voor arbo en verzuim van
leverancier I-Signaal eerder dit jaar opgenomen in zijn HRM-applicatie. Met
de integratie van VerzuimSignaal in het HRM-aanbod vormt Unit 4 Personeel
een webbased totaaloplossing voor verzuim, arbo en HRM.
VerzuimSignaal is een webbased tool die leverancier I-Signaal ontwikkeld
heeft voor het registreren van arbo-omstandigheden en verzuim. Ook is het
mogelijk om te anticiperen op mogelijke oorzaken van verzuim. VerzuimSignaal
waarschuwt tijdig voor nog uit te voeren taken, zodat de
HRM-verantwoordelijke snel en goed kan inspelen op persoonlijke situaties
van werknemers en de trends en ontwikkelingen binnen het bedrijf. Ook op
vragen van de casemanager, verzekeraar, arbodienst of bedrijfsarts geeft
VerzuimSignaal snel en effectief antwoord.
André Straatsma, operationeel manager bij de Jong & Laan,: Wij hebben voor
I-Signaal gekozen omdat de module perfect aansluit op het HRM-pakket van
Unit 4 Agresso. Ook is het voor ons belangrijk dat het een complete
oplossing voor arbo en verzuim is. I-Signaal is verder gebruiksvriendelijk
en eenvoudig te beheren. Een laatste beweegreden om voor I-Signaal te
kiezen, is dat het een klantgericht pakket is.
De Jong & Laan is een sterk groeiende accountantsorganisatie met circa 570
medewerkers, verdeeld over 26 vestigingen in de provincies Groningen,
Drenthe, Overijssel en Gelderland. Salarisverwerking vormt een onderdeel van
het dienstenpakket van de Jong & Laan. Per maand verzorgen ze 35.000
salarisstroken. Begin dit jaar hebben zij voor Unit 4 Agresso gekozen als
nieuwe leverancier van hun HRM-pakket.
"Door de integratie van VerzuimSignaal in Unit 4 Personeel kunnen
HRM-professionals een verzuimbeleid voeren dat volledig aansluit op hun
arbo- en HRM-beleid", zegt Jeroen Haandrikman, business unit manager van
Unit 4 Agresso Personeel & Salaris. "Wij merken dat steeds meer organisaties
actief inspelen op verzuim. Dat geeft medewerkers het gevoel dat zij worden
gewaardeerd en beperkt de schade voor ondernemers bij verzuim. "
Arnold te Wierik, directeur van I-Signaal: "VerzuimSignaal sluit naadloos
aan op de webbased omgeving van Unit 4 Personeel. Door de integratie van
gespecialiseerde oplossingen voor bijvoorbeeld verzuim of Risico
Inventarisatie & Evaluatie biedt Unit 4 Personeel niet alleen veel
functionaliteit in de breedte, maar ook in de diepte. En dit is met name
interessant voor bijvoorbeeld accountants- en administratiekantoren,
zorginstellingen en de wat grotere werkgevers."
Business Objects challenger in Magic Quadrant data integration tools markt
Referentieklanten loven gebruiksgemak, uitgebreide functionaliteit, en
prijsstelling
Bilthoven, 30 november 2006 - Business Objects, leverancier van Business
Intelligence-oplossingen, is door Gartner als challenger opgenomen in het
Gartner Data Integration Tools Magic Quadrant, gepubliceerd op 22 november
2006.
Business Objects biedt data-integratie, metadata management en
datakwaliteitsoplossingen als onderdeel van een uitgebreide productlijn die
bedrijven ondersteunt op het vlak van enterprise information management
(EIM). De datakwaliteitsoplossingen van Business Objects integreren en
verbeteren informatie op een snelle en flexibele manier, zodanig dat een
organisatie beslissingen kan nemen op basis van betrouwbare gegevens. In
2006 stegen de licentie-inkomsten uit deze producten tot meer dan 31 miljoen
dollar in de eerste drie kwartalen, een stijging van bijna 60% ten opzichte
van dezelfde periode in 2005.
Eerder dit jaar nam Business Objects het bedrijf Firstlogic over om zijn
data-integratie portefeuille uit te breiden en zich duidelijker te
profileren binnen deze markt.
HP neemt Mercury's project- en portfoliomanagement software op in productaanbod
Bedrijfsbreed inzicht in alle IT-projecten
Amstelveen, 30 november 2006 HP neemt Mercurys Project- en Portfolio
Management Center 7.0 software op in zijn productportfolio.
CIOs en IT-managers kunnen hiermee de voortgang en doorlooptijden van alle
interne IT-projecten volgen. Dit helpt hen de IT-projecten te koppelen aan
duidelijk meetbare bedrijfsresultaten.
De verbeterde functionaliteit van Mercury Project en Portfolio Management
Center 7.0 stelt IT-afdelingen in staat om:
- zowel de strategische als de operationele aspecten van IT-projecten vanuit
één centrale user interface te managen;
- middels zelf te definiëren business rules automatisch prioriteiten toe te
(laten) kennen aan IT-projecten die aan bepaalde voorwaarden voldoen;
- naleving van interne afspraken af te dwingen door automatische registratie
van wijzigingen aan projecten en applicaties;
- projecten zowel top-down als bottom-up te plannen.
La flexibilité dans le changement grâce au logiciel Hitachi SAN Change Management
Sint-Stevens-Woluwe, le 29 novembre 2006 Hitachi Data Systems (HDS),
fournisseur mondial de solutions de stockage et filiale de Hitachi Ltd
(NYSE: HIT), annonce le logiciel SAN Change Management. Grâce à ce logiciel,
les administrateurs IT peuvent planifier et gérer simplement et en toute
sécurité des changements dans la configuration de leurs réseaux locaux de
stockage (SAN - Storage Area Networks).
Avant que le changement soit réellement exécuté, une analyse est effectuée
afin de sassurer que seules des configurations valables sont appliquées.
Les entreprises ont ainsi la certitude que les changements nauront aucune
incidence négative sur la disponibilité et la performance des autres
éléments de linfrastructure de stockage. Le logiciel signale également
toute perturbation et faiblesse au niveau du SAN.
Lautomatisation de la fonction de gestion des changements permet de
remplacer des méthodes de tests manuelles. La mise au point du logiciel SAN
Change Management est le fruit dune étroite collaboration entre Hitachi
Data Systems et Onaro, dont la solution SANscreen a été appliquée. SANscreen
est une application de gestion des changements SAN destinée à supporter des
environnements composés déquipements de différents fournisseurs.
Réduire les risques
Pour Dany de Budt, Sales Director chez Hitachi Data Systems, les clients qui
utilisent le logiciel SAN Change Management réduiront les risques en cas de
modification de leur infrastructure de stockage. Introduire des changements
dans un réseau local de stockage entraîne souvent des problèmes et blocages
dapplications. Avec le logiciel SAN Change Management, nos clients vont
pouvoir planifier avec une extrême précision les trajets de migration et
exclure demblée les configurations inappropriées. Cela contribuera aussi à
éliminer les coûts et retards imprévus.
Dangaard Telecom confie ses activités de relations publiques à Whizpr
Opwijk, le 29 novembre 2006 Dangaard Telecom, le chef de file du marché
belge de la téléphonie mobile et des équipements télécom mobiles, a décidé
de confier ses activités PR à Whizpr.
Dangaard souhaite en premier lieu soutenir, par la communication,
lintroduction de la marque HTC sur le marché belge.
Fondée en janvier 2000, Dangaard fait partie du groupe danois Dangaard
Telecom. En Belgique, la société emploie 36 personnes sous la direction de
Guido Verbeke. Dangaard Telecom collabore avec des opérateurs réseau, des
fabricants de téléphonie mobile et les plus grandes chaînes de distribution
belges.
Constructeur mondial déquipements mobiles faisant appel à la plate-forme
Microsoft Windows Mobile, HTC collabore étroitement avec Dangaard Telecom
pour le lancement des premiers nouveaux smartphones HTC sur le marché belge.
Internationale klimaatconferentie in kaart met MindManager
Mindmaps van presentaties Jan-Peter Balkenende, Ruud Lubbers en Rijkman
Groenink online beschikbaar
Amsterdam / Den Haag, 29 november 2006 Tijdens de internationale
klimaatconferentie Make Markets Work for Climate is tijdens de
debatsessies gebruikgemaakt van MindManager om de resultaten overzichtelijk
in kaart te brengen. MindManager is productiviteitssoftware om informatie te
visualiseren en te beheren. De resultaten van de conferentie, inclusief
introducerende presentaties van onder andere Jan-Peter Balkenende, Ruud
Lubbers en Rijkman Groenink zijn vanaf deze week online te vinden.
Tijdens de conferentie bespraken verschillende politieke leiders en
topmensen uit het bedrijfsleven hun visie op klimaatvriendelijke
investeringen en nieuwe financiële mechanismen om ontwikkelingslanden te
steunen. Algemeen doel van de bijeenkomst was het realiseren van blijvende
economische groei in ontwikkelingslanden en het financieren van
energiestrategieën met een laag koolstofgehalte.
De verschillende presentaties en debatsessies zijn vastgelegd in zogeheten
mindmaps, door middel van MindManager. Mindmaps maken het mogelijk om
visuele relaties te leggen tussen ideeën en is zowel geschikt voor
individueel gebruik als toepassing in groepen. De software geeft grafisch de
belangrijkste te bespreken zaken weer. De organisatie van de conferentie
vroeg aHa!Group, premier partner van Mindjet, om deze (mind)maps te maken.
De resultaten van de debatten werden met behulp van MindManager realtime op
een centraal scherm geprojecteerd. Door het debat in een mindmap-structuur
te visualiseren, bleven de sessies transparant, werd interactie gestimuleerd
en kon iedereen eenvoudig volgen wat er zoal werd gezegd en welke relatie
dit had tot andere uitspraken.
Het realiseren van de mindmaps heeft verder tot voordeel dat na afloop de
resultaten van de conferentie eenvoudig en overzichtelijk via internet zijn
te delen met geïnteresseerden. Alle maps met daarin de belangrijkste
conclusies en stellingen uit de debatsessies en presentaties zijn terug te
vinden op: http://www.makemarketswork.com/index.php?cms%5BcategoryID%5D=22
Cees van Halen, General Manager van aHa!Group: De voordelen van het gebruik
van MindManager tijdens de conferentie waren overtuigend: de maps hebben
bijgedragen aan een goede dialoog tijdens het event. De resultaten zijn
overzichtelijk voor iedereen, ook voor hen die er niet bij konden zijn. De
mindmaps zijn eenvoudig toegankelijk te maken door ze op internet te zetten.
Op deze manier kan de klimaatdiscussie in brede lagen van het bedrijfsleven
en de overheid worden voortgezet. Doel is om via de markt successen te
boeken met duurzame klimaatneutrale investeringen, met name in de snel
opkomende economieën
Succesvolle lancering 'Me on TV' tijdens finale Big Brother
Rijen, 28 november 2006 - De nieuwe techniek Me on TV was gisteren voor
het eerst op de televisie te zien tijdens de live finale van Big Brother op
Talpa. De winnaar van vorig jaar, Joost, kwam via een UMTS-verbinding live
met video en audio de uitzending binnen. Me on TV is een samenwerking
tussen Ericsson, Triple IT en Endemol Nederland.
Me on TV is een nieuwe dienst die elke mobiele telefoon in een tv-camera
verandert die live op televisie, internet en mobiele telefoon kan uitzenden.
Gisteravond feliciteerde Joost live vanuit huis de drie finalisten. De
dienst maakt van elke gebruiker een verslaggever. Zo kan een gebruiker
bijvoorbeeld live nieuws naar een programma of website doorsturen, zelfs
vanuit het buitenland.
Edwin Tromp, Directeur Talpa Digital zegt: We zijn er trots op om als
eerste deze nieuwe dienst te kunnen toepassen. Er zijn nog veel extra
mogelijkheden om Me on TV in te zetten en daar zullen we de komende periode
nog meer van laten zien en horen.
Paul Römer, Algemeen Directeur Endemol Nederland zegt: Dit is de ultieme
Big Brother; het ontsluit de hele wereld. Het is fantastisch dat we Me on TV
gisteren succesvol hebben kunnen introduceren tijdens de live finale van Big
Brother. Het is het begin van een eindeloze rij mogelijkheden.
Big Brother wordt door Endemol Nederland geproduceerd.
APC introduceert koelsysteem voor serverruimtes MKB
Vianen, 28 november 2006 - APC introduceert het InfraStuXure InRow SC
koelsysteem. Het systeem voorziet in betrouwbare airconditioning voor
patchkasten en computerruimtes. Deze zelfstandige, 300 mm brede (half rack)
oplossing biedt tot 7kW koelcapaciteit, en wordt direct naast een warmtebron
geplaatst om de warme lucht gecontroleerd af te voeren. Door warmte direct
bij de bron af te voeren, is minder vermogen nodig om de lucht te
verplaatsen en vallen energiekosten lager uit.
Hoewel in het verleden de gebouwairconditioning in patchkasten en
computerruimtes prima voldeed, komt het steeds vaker voor dat door
toevoeging van high density-apparatuur, zoals netwerk-switches, servers en
andere IT-apparatuur de hitte zo oploopt dat de standaardvoorziening niet
voldoet. De inRow SC lost deze problematiek op. Ze zijn ontworpen om snel te
installeren. Het 'plug en play'-karakter maakt onder andere het installeren
van koelwaterleidingen en aparte warmtewisselaars overbodig.
De InRow SC is dankzij een netwerkverbinding eenvoudig te beheren via het
web, SNMP of Telnet en geeft meldingen als er iets dreigt fout te gaan. Het
koelsysteem beschikt over een gepatenteerd temperatuurmeetsysteem en een
display toont de koelcapaciteit. De capaciteit kan zo real-time worden
aangepast. Dankzij het modulaire ontwerp en de aan te passen snelheden van
de ventilator biedt de InRow SC altijd de juiste koelcapaciteit, ook in
minder warme omgevingen. Na een stroomstoring start de InRow SC automatisch
weer op en de ventilatoren zijn 'hot-swappable' waardoor een korte
hersteltijd wordt gerealiseerd.
"Door de opkomst van IP-telefonie en power-over Ethernet, worden
serverruimtes en patchkasten snel warmer. Vooral MKB-bedrijven die
dergelijke technologie gebruiken, zien dit vaak over het hoofd. Door inzet
van de InRow SC is deze oververhitting eenvoudig te voorkomen", aldus Bud
Collins, general manager van APC's Cooling Solutions Group.
Prijs en beschikbaarheid
De InRow SC kost 5.475 euro, exclusief btw.
Axis présente le premier serveur vidéo professionnel compatible IPv6
Bruxelles, 28 novembre 2006 - Axis Communications, fournisseur de caméras
réseau et de serveurs dimpression, a aujourdhui annoncé la sortie du
serveur vidéo Axis 243SA, premier serveur vidéo compatible avec la version 6
du Protocole Internet (IPv6). IPv6 est une mise à niveau Internet évolutive
qui, en faisant passer les adresses IP de 32 bits à 128 bits, rend possible
la croissance exponentielle dInternet en termes de quantité totale de
données transmises. LAxis 243SA permet dobtenir des fréquences vidéo
désentrelacées à des fréquences dimage maximales en compression MPEG-4 et
MJPEG. Il sagit de la solution idéale pour les installations nécessitant
des images de scènes contenant de nombreux mouvements : casinos, aéroports,
surveillance de la circulation et prisons.
Le serveur vidéo Axis 243SA est équipé de fonctions audio bidirectionnelles
intégrées, ce qui permet aux utilisateurs dentendre les intrus et de
communiquer des ordres. Grâce à son port série intégré, il est compatible
avec les caméras et dômes PTZ (panoramique/inclinaison/zoom). LAxis 243SA
est également doté de puissants outils de gestion dévénements, dont la
détection de mouvements vidéo, la mémorisation dimages pré et post-alarme
et le déclenchement dévénements avec notification dalarme.
« Soucieux de proposer des produits de vidéo sur IP évolutifs, Axis élargit
loffre actuelle de serveurs vidéo en proposant le premier serveur vidéo
compatible IPv6 du marché », explique Ghislain de Bailliencourt, Benelux
Country Manager Axis Communications. « Permettant dobtenir des séquences
vidéo de haute qualité à fréquence dimage élevée, lAxis 243SA répond aux
attentes des utilisateurs qui passent dun système CCTV analogique à la
vidéo numérique sur le marché en croissance rapide de lIP-surveillance. »
Grâce au programme ADP dAxis, l Axis 243SA offre la plus grande
compatibilité logicielle du marché.
LAxis 243SA est disponible auprès du réseau de grossistes, de revendeurs et
dintégrateurs système Axis Communications au prix public HT de 629 euro .
Ariba zet nieuwe standaard voor On-Demand Spend Management
Nieuwe release biedt gedetailleerd inzicht in uitgaven
Schiphol-Rijk, 28 november 2006 Ariba, leverancier van Spend
Management-oplossingen, voegt meer dan 140 nieuwe functionaliteiten toe aan
zijn on-demand aanbod. Hiermee krijgen bedrijven beter zicht op
uiteenlopende inkoopcategorieën, kan naleving van afspraken met externe
leveranciers beter worden gemanaged, en kunnen best practices op het gebied
van Spend Management sneller in gebruik worden genomen.
Bob Shecterle, Vice President Solutions Marketing: Hoewel op technologie
gebaseerde oplossingen het afgelopen decennium hebben geleid tot vergaande
verbeteringen in sourcing en inkoop, blijft er nog een aantal uitdagingen
bestaan. Bedrijven hebben op detailniveau nog steeds onvoldoende zicht op
hun uitgaven. Ook blijft het lastig om snel leveranciers aan te sluiten om
elektronisch zaken te kunnen doen. Verder worden er nog te veel aankopen
buiten de contracten om gedaan. Met het nieuwste on-demand aanbod pakt Ariba
dit probleem aan. Bedrijven krijgen hiermee de beschikking over een aantal
oplossingen waarmee zij hun uitgaven proactief kunnen managen en een
concrete bijdrage kunnen leveren aan de financiële bedrijfsresultaten.
Aribas on-demand oplossingen zijn gebaseerd op een combinatie van
technologie, commodity-expertise en diensten. Ze worden gebundeld aangeboden
via een geïntegreerd platform. Deze manier van aanbieden maakt het mogelijk
voor bedrijven van uiteenlopende omvang om Spend Management-oplossingen in
gebruik te nemen en hiermee snel resultaat te boeken. De nieuwe release
geeft bedrijven beter zicht op hun uitgavenpatroon, en stelt hen in staat om
naleving van contractafspraken actief te monitoren, externe leveranciers
snel aan te sluiten op een elektronisch netwerk voor de verzending van
facturen en orders, en de ingebruikname van Spend Management-toepassingen te
versnellen.
Microsoft en Bull samen in high-performance computing
Bull gebruikt Microsoft Windows Cluster Server 2003
Amsterdam, 27 november 2006 Microsoft en Bull kondigen de beschikbaarheid
aan van Windows Compute Cluster Server 2003 op de Bull NovaScale
R400-clusters bestaande uit high-performance servers met Intel
Xeon-processoren. Door de combinatie van Microsofts High-Performance
Computing (HPC)-platform met Bulls HPC-clusters, ontstaat een eenvoudig te
gebruiken, schaalbare infrastructuur tegen een betaalbare prijs, die daarmee
toegankelijker wordt voor een grotere doelgroep.
Windows Compute Cluster Server 2003 is specifiek ontworpen om
HPC-applicaties parallel te laten draaien om complexe berekeningen op te
lossen. Met Windows Compute Cluster Server 2003 krijgt de klant een
HPC-platform dat eenvoudig is in te zetten en dat integreert en samenwerkt
met bestaande infrastructuren en tools. Computer-clusters voor high-end
toepassingen als Mechanical Computer Aided Engineering (MCAE) zijn
tegenwoordig integraal onderdeel van ontwerp- en productiefaciliteiten.
Bull heeft veel ervaring met HPC-clusters. Het bedrijf leverde de grootste
supercomputer van Europa aan de Franse Atomic Energy Commission (CEA). Bull
breidt zijn aanbod nu uit met Windows Compute Cluster Server
2003-oplossingen om nog beter tegemoet te komen aan de wensen van
industriële gebruikers die snelle en direct inzetbare oplossingen zoeken
voor hun MCAE-applicaties.
De NovaScale R400 zijn rack-servers die optimaal gebruikmaken van de nieuwe
Intel Xeon dual-core-architectuur en uitermate geschikt zijn voor omgevingen
die kampen met beperkingen op het gebied van warmte en ruimte. De servers
helpen IT-managers bij het vergroten van de efficiëntie en terugdringen van
kosten voor stroomverbruik. Met een klokfrequentie tot 3.0 GHz en een
1333MHz Front Side Bus is voldoende rekenkracht voorhanden voor veeleisende
MCAE-gebruikers.
Bull is een sterke HPC-speler in Europa, zegt Björn Tromsdorf, HPC product
and solution manager bij Microsoft EMEA. Doordat Microsoft en Bull hun
krachten bundelen, zijn HPC-oplossingen nu ook geschikt voor markten
waarvoor serverclusters voorheen te complex en te duur in beheer en gebruik
waren.
Hybride camcorder Hitachi gekozen tot Camcorder van het Jaar
Brussel, 27 november 2006 Hitachis nieuwste camcorder, de DZ-HS303, heeft
de Digital Movie Award gewonnen en is daarmee verkozen tot Camcorder van het
Jaar 2006 2007. De camcorder is de eerste ter wereld die zowel op dvd als
op een interne harde schijf kan opnemen. Hierdoor worden gebruiksgemak en
opslagcapaciteit gecombineerd.
De jury is lovend over de Hitachi DZ-HS303. Het rapport noemt onder andere
de prijs/kwaliteit-verhouding, de beeldkwaliteit gebaseerd op de 3,1
megapixel ccd-processor en de prettige hanteerbaarheid. De award is het
resultaat van zowel professionele meningen als reacties uit het
lezerspubliek van Digital Movie.
We zijn trots op de nieuwste camcorders en zijn blij dat de kwaliteit ervan
door deze award wordt onderstreept, aldus Herman Nevens, Country Manager
Benelux van Hitachi Digital Media. De Hitachi hybride camcorders bieden
voor het eerst een combinatie van dvd en harde schijf, wat resulteert in
uitzonderlijk gebruiksgemak. Dit weten zowel de juryleden als het publiek te
waarderen.
De nieuwe camcorder beschikt over een 8GB harde schijf waarop zes uur aan
film is op te slaan. Dankzij de aanwezige bewerkingsmogelijkheden is
opgeslagen materiaal eenvoudig in te korten, zodat optimaal gebruik kan
worden gemaakt van de opslagruimte.
De gebruiker kan er ook voor kiezen om direct op dvd te filmen. De
multiformat camcorder kan overweg met alle gangbare dvd-formaten. Via de
One Touch Dubbing-functie is met één druk op de knop opgeslagen materiaal
van de harde schijf op dvd te zetten. Op die manier zijn ook kopieën van
films te maken, om ze eenvoudiger te delen met vrienden en familie. Hiervoor
is de tussenkomst van een pc niet langer noodzakelijk.
Imprimer sans fil, en recto-verso, avec la nouvelle Lexmark All-in-One
Limprimante X9350 offre de puissantes fonctionnalités, idéales pour les
petits bureaux
Zaventem, le 24 novembre 2006 Lexmark annonce la nouvelle imprimante
multifonction X9350 Wireless Office All-in-One (AIO). Cet appareil peut
imprimer en recto-verso et offre aux petits bureaux et aux bureaux à
domicile des fonctions dimpression autrefois réservée aux grandes
organisations.
La Lexmark X9350 sadresse plus spécifiquement aux utilisateurs SOHO
(small office / petit bureau et home office/ bureau à domicile). Cette
catégorie dutilisateurs ne dispose généralement que dun espace de bureau
limité et souhaite donc un équipement à la fois peu encombrant et ultra
performant. Limprimante multifonction X9350 de Lexmark répond à cette
double exigence.
Grâce à une connection sans fil, la X9350 peut recevoir des commandes dun
ordinateur portable ou de plusieurs ordinateurs connectés au réseau, sans y
être reliée par un câble. Limpression recto-verso automatique confère une
allure professionnelle aux documents imprimés et contribue à la protection
de lenvironnement en réduisant la consommation de papier.
Grâce à la nouvelle technologie dencre Lexmark Evercolor 2, les imprimés
couleur paraissent plus lumineux et plus professionnels. Les présentations,
brochures et dépliants imprimés avec les encres Evercolor 2 offrent une
parfaite résistance à leau. Les taches dencre provoquées par des
empreintes digitales ou des marqueurs appartiennent désormais au passé.
La X9350 possède un châssis solide et adopte une finition aux allures
daluminium brossé. Elle offre un débit de 32 ppm en noir et de 27 ppm en
couleur.
Spécifications
La Lexmark X9350 possède un bac dalimentation de 150 feuilles. Un second
bac est disponible en option. Lalimentation automatique convient à des
documents de 50 pages et facilite lenvoi par télécopie de plusieurs pages.
La nouvelle imprimante est dotée dun écran LCD couleur de 2,4 pouces.
La Lexmark X9350 est fournie avec le logiciel Lexmark Productivity Suite,
qui permet de réaliser aisément plusieurs types dimprimés et de documents
électroniques. Le logiciel permet entre autres de créer des fichiers PDF et
de numériser des documents imprimés. Lexmark fournit également deux autres
logiciels : Web Toolbar qui simplifie limpression de pages Web, et Fast
Pics pour la retouche et la gestion des photos.
La Lexmark X9350 est équipée dun lecteur de carte, de la technologie
PictBridge et dun port USB pour faciliter limpression des photos. Cette
imprimante multifonction permet la production des photos à bords perdus au
format 10x15. Un adaptateur Bluetooth en option permet dimprimer des photos
depuis un téléphone mobile. Combinée au papier photo PerfectFinish, la
nouvelle technologie dencre Evercolor2 assure la conservation des imprimés
pendant 100 ans si les photos sont encadrées et 200 ans si elles sont
rangées dans un album.
Disponibilité et prix
La Lexmark X9350 est proposée au prix de détail conseillé de 349 euros et
sera disponible début décembre.
Sterke groei Sun Microsystems in Unix/Linux RISC-server markt
Gartner ziet Sun als marktleider
Amersfoort, 24 november 2006 - Sun Microsystems blijft groeien. Na positieve
cijfers van IDC - eerder deze week - met betrekking tot de ontwikkelingen in
de algemene server-markt, laten ook de cijfers van Gartner met betrekking
tot de Europese Unix/Linux RISC-server markt een sterke groei zien voor Sun.
Het bedrijf zet hiermee de trend van de laatste kwartalen door.
Het afgelopen jaar wist Sun in de Unix/Linux RISC-server markt 29 procent te
groeien, ten koste van HP en Fujitsu-Siemens die in deze markt
respectievelijk 20 procent en 12 procent minder omzet boekten. Sun's
marktaandeel groeide met 7 procent (van 25 tot 32 procent) terwijl HP's
marktaandeel met 8 procent daalde en Fujitsu-Siemens 1 procent lager
uitkwam.
In het segment van de high end servers, tussen de 25.000 en 100.000 Euro,
nam Sun's marktaandeel met 18 procent toe, hetgeen overeen komt met een
omzetstijging van 65 procent op jaarbasis. Sun is met deze cijfers nu de
weer de grootste in dit marktsegment, terwijl het een jaar geleden nog derde
was.
Martin te Dorsthorst, Algemeen Directeur Sun Microsystems Nederland
onderschrijft deze trend: "Ook in Nederland hebben we het afgelopen jaar de
vraag naar servers sterk zien aantrekken. Voor een deel is dit succes te
danken aan de populariteit van onze AMD Opteron systemen, maar met name ook
in de RISC-server markt, de markt voor onze UltraSPARC systemen, is het erg
snel gegaan. De kracht van Solaris 10 heeft daar zeker aan bijgedragen."
Draadloos en dubbelzijdig printen met nieuwe Lexmark All-in-One
X9350 biedt uitgebreide mogelijkheden voor kleine kantooromgevingen
Naarden, 24 november 2006 Lexmark introduceert de X9350 Wireless Office
All-in-One (AIO). Het apparaat kan dubbelzijdig afdrukken en biedt kleine
kantooromgevingen of thuiskantoren de printmogelijkheden die normaal alleen
voor grote bedrijven weggelegd zijn.
Lexmark richt zich met de X9350 op de zogeheten SOHO-gebruiker (small office
en home office). Deze gebruikergroep beschikt vaak over beperkte
kantoorruimte en heeft een apparaat nodig dat ondanks de kleine afmetingen
veel werkkracht in huis heeft. Met de X9350 speelt Lexmark in op deze eisen.
Dankzij een draadloze verbinding kan de X9350 opdrachten ontvangen van een
laptop of van verschillende computers in een netwerk zonder dat er een kabel
aan te pas komt. Het automatisch dubbelzijdig printen zorgt voor een
professionele uitstraling en spaart bovendien het milieu doordat er minder
papier wordt verbruikt.
Dankzij de nieuwe Lexmark Evercolor 2 inkttechnologie zien kleurenafdrukken
er helder en professioneel uit. Zo zorgt Evercolor 2 ervoor dat
presentaties, brochures en flyers waterbestendig zijn. Bovendien is het
uitsmeren van de inkt door vingerafdrukken of tekstmarkers verleden tijd.
De X9350 heeft een stevige behuizing en is uitgevoerd in wit met accenten
van geborsteld aluminium. De afdruksnelheid bedraagt 32 paginas per minuut
(ppm) in zwart en 27 ppm in kleur.
Specificaties
De Lexmark X9350 beschikt over een papierlade voor 150 vellen en een tweede
lade is als optie verkrijgbaar. De automatische invoer is geschikt voor 50
paginas en maakt het faxen van meerdere paginas eenvoudig. Verder heeft de
nieuwe AIO een 2,4 inch kleuren LCD-scherm.
Lexmark levert bij de X9350 de eigen Productivity Suite software, waarmee
verschillende soorten prints en elektronische documenten zijn te maken. De
software maakt het onder andere mogelijk om PDF-bestanden te creëren en
afgedrukte documenten te scannen, zodat ze met de computer te bewerken zijn.
Daarnaast levert Lexmark de Web Toolbar voor het eenvoudig printen van
webpaginas en de Fast Pics software voor het bewerken en beheren van
fotos.
De X9350 beschikt over een kaartlezer, PictBridge en een USB-poort om fotos
gemakkelijk af te drukken. De AIO print fotos randloos op 10x15-formaat en
een optionele bluetooth-adapter is verkrijgbaar om fotos van de mobiele
telefoon te printen. In combinatie met het PerfectFinish fotopapier zorgt de
nieuwe Evercolor 2 technologie ervoor dat fotos tot 100 jaar in een lijst
en tot 200 jaar in een album zijn te bewaren.
Prijs en beschikbaarheid
De Lexmark X9350 heeft een adviesprijs van 299 euro en is vanaf begin
december verkrijgbaar.
Sun Microsystems continue d'accroître sa part du marché des serveurs
Chiffre daffaires en hausse de 15,8 pour cent; 10 pour cent de part de
marché
Bruxelles, le 24 novembre 2006 La part de Sun Microsystems (NASDAQ: SUNW)
sur le marché des serveurs a progressé pour le troisième trimestre
consécutif. Selon le rapport Worldwide Quarterly Server Tracker dIDC, la
part de marché de Sun a augmenté de 1,1 point, ce qui représente la
progression la plus rapide parmi les six premiers fournisseurs de serveurs.
Sun a vu son chiffre daffaires augmenter de 15,8 pour cent. Cette
croissance est le fruit du succès des serveurs Sun Fire, équipés de
processeurs UltraSPARC et x64 et du système dexploitation Solaris. Dans le
segment Unix, Sun a élargi sa part de marché de 3,6 points. Sun a conquis de
nouveaux clients dans le domaine de linformatique à haute performance, en
mettant en oeuvre des applications web modulaires et des projets dERP, de
CRM et de datawarehousing.
Inge Van Eycken, responsable PR et MarCom chez Sun
Bruxelles, le 24 novembre 2006 - Sun Microsystems (NASDAQ: SUNW) vient de nommer Inge Van Eycken en tant que responsable PR et MarCom pour l’organisation Belux.
Dans le cadre de sa nouvelle fonction, Inge sera chargée des relations avec la presse et de la communication interne. Elle aura également pour tâche de coordonner les activités de marketing et communication, en étroite collaboration avec l’équipe marketing locale de Sun Belux.
A 35 ans, Inge Van Eycken possède déjà une belle expérience de Sun, qu’elle a rejoint en 2000 en tant que Services Marketing Specialist. Auparavant, Inge avait travaillé chez Attachmate comme Marketing Manager.
Inge est diplômée en Gestion de la Communication (Hibo-Gand) et est titulaire d’un post-graduat en Economie de gestion, obtenu à l’institut Vlekho de Bruxelles.
Lawson Budgeting & Planning 9 vereenvoudigt forecasting en budgeting
Nieuwe versie vereenvoudigt implementatie en gebruik in combinatie met
Lawson ERP-applicaties
Amersfoort, 23 november 2006 Met Lawson Budgeting & Planning 9 kunnen
managers nauwkeurigere financiële forecasts en snellere budgetbeslissingen
maken door het gebruik van actuele bedrijfsinformatie. Lawson Budgeting &
Planning 9 is eenvoudiger te implementeren dan best-of-breed toepassingen en
beschikt over een lage TCO (Total Cost of Ownership). Dit levert gebruikers
strategische bedrijfsvoordelen op.
Lawson Budgeting & Planning 9 werkt met de belangrijkste Lawson-systemen:
Lawson General Ledger en Lawson Human Capital Management. Lawson Budgeting &
Planning 9 is tevens inzetbaar met databronnen van andere leveranciers. De
applicatie is ontwikkeld met het oog op gebruiksvriendelijkheid en geeft
gebruikers betere duiding bij de planning. Hierdoor ontstaan meer
nauwkeurige forecasts en betere beslissingen op het vlak van budgettering.
Voor een organisatie is het erg belangrijk om real-time inzicht te hebben op
de financiële situatie. Iedereen, van CEO tot lijnmanager, kan indien nodig
snel bijsturen en de risicos beperken, zegt Dean Hager, senior vice
president product management bij Lawson. Onze klanten besteden zo minder
tijd aan het ontleden en verzamelen van data. Zodoende kunnen zij zich
concentreren op het nemen van de juiste beslissingen om hun winst- en
bedrijfsdoelstellingen te bereiken.
Door het budgetteringsproces van een bedrijf te automatiseren helpt Lawson
Budgeting & Planning 9 een gedetailleerd beeld te krijgen en behouden van de
toekomstige financiële situatie. Voor een organisatie is dit belangrijk voor
het bereiken van hun winstdoelstelling. Lawson Budgeting & Planning 9 is zo
ontwikkeld dat het door de hele organisatie gebruikt kan worden en niet
alleen door de financiële afdeling van een bedrijf. De gebruikersinterface
kan op maat worden gemaakt via een role-based security model, op basis van
individuele verantwoordelijkheden binnen het bedrijf. Op deze manier krijgt
iedereen die betrokken is bij het budgetteringsproces de mogelijkheid om bij
te dragen aan een gezamenlijke planning en forecasting.
ion-ip breidt sales-team uit met accountmanager
Uitbreiding noodzakelijk door groei websolutions
Veenendaal, 23 november 2006 Internet en netwerk services provider ion-ip
breidt het sales-team uit met een nieuwe accountmanager, Frank Toorenburg.
Hij gaat zich vooral richten op websolutions waarbij de nadruk ligt op het
bieden van infrastructuuroplossingen voor op internet gebaseerde
toepassingen. Hierbij staan beschikbaarheid, betrouwbaarheid en veiligheid
centraal.
Toorenburg (45) is 25 jaar werkzaam in diverse commerciële functies in
binnen- en buitenland. Hij heeft onder meer gewerkt voor Getronics, KPN en
Advantic. Zijn laatste werkgever was IT-dienstverlener Centric.
Frank Toorenburg: ion-ip is een sterk groeiend bedrijf en een zeer
betrouwbare partij. De professionaliteit van de medewerkers en de enorme
kennis van zaken sluiten aan bij mijn ambities. Ik denk dat ik door mijn
brede ervaring bij kan dragen aan de doelstellingen en groei van ion-ip.
Fred van den Heuvel, Manager Sales & Marketing: De huidige sterke groei en
de groei die we in de nabije toekomst willen realiseren, vraagt om
uitbreiding van ons sales-team. Met de komst van een ervaren accountmanager
als Frank Toorenburg kan ion-ip de belangrijke websolutions-markt verder
uitbreiden.
Opnieuw sterke groei voor Axis Communications
44 procent groei in netwerkvideomarkt ten opzichte van 2005
Rotterdam, 23 november 2006 – Axis Communications, leverancier van netwerkcamera’s en printservers rapporteert over de eerste negen maanden van 2006 een omzet van 841 miljoen Zweedse Kronen (ruim 92,5 miljoen Euro). Dit is een stijging van 32 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2005.
De omzet binnen Axis’ belangrijkste markt, de netwerkvideoproducten, groeide met 44 procent ten opzichte van vorig jaar naar 738 miljoen Zweedse Kronen (81 miljoen Euro). Dit betekent dat 89 procent van de totale Axis-verkoop wordt gegenereerd door netwerkvideoproducten. De groei in de Axis EMEA-regio (Europa, het Midden Oosten en Afrika) bedroeg 38 procent. Deze regio sloot het derde kwartaal af met een record omzet voor het kwartaal van 389 miljoen Zweedse Kronen (bijna 43 miljoen Euro).
De stijging in verkoopresultaten is te danken aan de snelle groei van de netwerkvideomarkt. Axis investeerde voornamelijk in sales en ondersteunend personeel om zo beter tegemoet te komen aan vragen van de markt. Ook sloot Axis nieuwe contracten, zoals met Stockholm Transport (ST) voor de installatie van 1200 netwerkcamera’s in ondergrondse metro’s en treinstations. Verder introduceerde Axis een aantal succesvolle nieuwe producten, waaronder de Axis 207MW, de kleinste megapixelcamera ter wereld.
Marktaandeel servers Sun Microsystems blijft groeien
15,8 procent omzetgroei, marktaandeel 10 procent
Amersfoort, 23 november 2006 - Het marktaandeel van Sun Microsystems
(NASDAQ: SUNW) op de servermarkt is voor het derde opeenvolgende kwartaal
gestegen. Volgens het Worldwide Quarterly Server Tracker-rapport van IDC
groeide het marktaandeel van Sun met 1.1 punt, het snelst van alle top zes
serverleveranciers. Het marktaandeel van Sun in de server-markt komt daarmee
op 10 procent.
Sun zag zijn omzet uit servers stijgen met 15,8 procent. De groei is met
name te danken aan het succes van de Sun Fire-servers, met UltraSPARC- en
x64-processoren, en het Solaris besturingssysteem. In het Unix-segment won
Sun 3.6 punten marktaandeel. Sun won nieuwe klanten in high performance
computing, bij het inzetten van gelaagde webtoepassingen en ERP-, CRM- en
datawarehousing-projecten.
Ericsson fournit une solution totale de TV mobile à Proximus
Ericsson fournit une solution totale de TV mobile à Proximus
Bruxelles, le 23 novembre 2006 – Ericsson (NASDAQ :ERIC) a signé un contrat
avec Proximus pour la livraison d’une solution de TV mobile de
bout-en-bout, y-compris le Channel Selector. En choisissant Ericsson pour
ses services de TV mobile, Proximus pourra proposer dans le courant de
l'année 2007 à ses clients le sélecteur de chaînes rapide (fast Channel
Selector) .
Grâce au Channel Selector, la solution la plus rapide au monde en matière de
sélection de chaînes, le confort de l’utilisateur de la télévision mobile
s’améliorera.
Un seul clic suffira pour passer d’une chaîne à l’autre, faisant ainsi
gagner du temps à l’utilisateur et lui procurant une expérience de la
télévision mobile plus proche de celle dont il a l’habitude à domicile. Le
lancement de cette solution est prévu dans le courant de l’année 2007.
Les services apparentés, tels que la mise en œuvre, l’intégration et le
support des systèmes font également partie du contrat.
Michel Georgis, CEO de Proximus, a déclaré: “La télévision mobile représente
pour nous une évolution logique et stratégique des services mobiles que nous
offrons à nos clients et nous serons très heureux de pouvoir mettre à leur
disposition la solution avancée et conviviale d’Ericsson.”
Jean-Marc Engels, Président d’Ericsson pour la Belgique et le Luxembourg, a
déclaré: “Nous sommes fiers que Proximus ait choisi Ericsson pour ce contrat
dans un domaine aussi stratégique. Les media mobiles constituent un segment
en plein essor aussi bien pour Proximus que pour Ericsson. Grâce à ce
contrat, nous allons aider Proximus à offrir une expérience sans précédent
au consommateur.”
Aujourd’hui déjà, Proximus propose un service de télévision mobile sur le
portail Vodafone live!. Ce portail offre 25 chaînes locales et
internationales en direct ainsi que des clips vidéo à la demande.
Ericsson levert end-to-end mobiele TV oplossing aan Proximus
Ericsson levert end-to-end mobiele TV oplossing aan Proximus
Brussel, 23 november 2006 Ericsson (NASDAQ:ERIC) heeft een overeenkomst
getekend met Proximus voor de levering van een end-to-end mobiele TV
oplossing, met inbegrip van de Channel Selector. De Ericsson Channel
Selector maakt het de klanten van Proximus mogelijk om snel en makkelijk te
surfen naar mobiele televisiekanalen.
Dankzij de toegang tot de Channel Selector, s werelds snelste kanaalkiezer,
wordt surfen naar mobiele televisiekanalen veel gebruiksvriendelijker voor
de Proximus klant. Switchen van het ene kanaal naar het andere vergt dan nog
slechts één klik op hun mobiele toestel. Dat bespaart tijd en brengt de
mobiele televisie-ervaring dichter bij de traditionele huiskamer
televisie-ervaring. De oplossing wordt in de loop van 2007 op de markt
gebracht.
Gerelateerde diensten zoals implementatie, systeemintegratie en
systeem-ondersteuning maken eveneens onderdeel uit van het contract.
Michel Georgis, CEO van Proximus: We zien mobiele televisie als een
strategische en logische volgende stap in ons mobiele dienstenaanbod en we
zijn zeer tevreden onze klanten deze geavanceerde en gebruiksvriendelijke
Ericsson oplossing te kunnen aanbieden.
Jean-Marc Engels, President van Ericsson Belux: We zijn trots dat Proximus
voor Ericsson gekozen heeft als partner in dit strategisch domein. De
multimediamarkt is een groeiende markt voor zowel Proximus als Ericsson. Met
deze samenwerking helpt Ericsson Proximus een vooruitstrevende
consumentenervaring aan te bieden aan zijn klanten.
Vandaag biedt Proximus zijn mobiele TV diensten reeds aan op het Vodafone
live! portaal, inclusief 25 live lokale en internationale kanalen en video
on demand clips.
Hitachi Ltd annonce une nouvelle stratégie d'entreprise
Hitachi Ltd annonce une nouvelle stratégie dentreprise
Focalisation sur linnovation, la stratégie de partenariat et la notoriété
Sint-Stevens-Woluwe, le 23 novembre 2006 Hitachi Ltd (NYSE:HIT/TSE:6501),
lun des plus grands groupes électroniques mondiaux, a annoncé sa nouvelle
stratégie dentreprise. La société se concentrera désormais principalement
sur linnovation et laccroissement de sa notoriété tout en mettant en place
une stratégie de partenariat renouvelée.
Bien que Hitachi Ltd figure depuis des années déjà parmi les 5 premiers
demandeurs de brevets au monde, il souhaite doubler la valeur de ses brevets
et autres propriétés intellectuelles. Hitachi a en outre décidé daugmenter
son équipe de chercheurs et de répartir 15 pour cent de ses chercheurs
corporate entre plusieurs divisions business. Hitachi souhaite ainsi
développer et analyser plus en profondeur la dimension opérationnelle de
lentreprise.
Hitachi considère quinvestir dans linnovation est un moyen daccroître la
rentabilité. Au cours de lexercice fiscal 2005, les deux principales
innovations de la société ont représenté 30 pour cent de ses ventes totales.
De nouveaux partenaires
En attirant de nouveaux partenaires stratégiques, Hitachi entend porter à 20
pour cent sa part du marché mondial. Cela vaut notamment pour Hitachi Data
Systems, la division dHitachi spécialisée dans les solutions de stockage.
Plus quavant, les solutions HDS seront désormais ciblées sur les PME. Les
canaux de distribution seront étendus pour servir au mieux ce segment du
marché.
Enfin, pour accroître notamment sa notoriété à létranger, Hitachi a décidé
de porter de 30 à 50 pour cent ses investissements à létranger au cours de
lexercice fiscal 2008. Pour lexercice 2009, les ventes de la société
générées par ses opérations à létranger doivent avoir augmenté de 45 pour
cent.
Tieners willen meer technologie in de supermarkt
Behoefte aan snelheid vraagt om een andere rol van supermarktpersoneel
Capelle a/d IJssel, 22 november 2006 - Tieners willen meer technologie in de
supermarkt, personeel dat de boodschappen inpakt en de auto inlaadt. IGD,
het Engelse Institute of Grocery Distribution, voerde een onderzoek uit naar
de winkelgewoonten van 13 tot 19 jarigen in opdracht van EDS, een van 's
werelds grootste IT-dienstverleners.
Van de Engelse tieners wil 59 procent weinig of geen bemoeienis van het
winkelpersoneel en van die groep tieners wil 66 procent het liefst de eigen
boodschappen scannen. Verder wensen de tienerklanten zich bijvoorbeeld
knoppen in de gangpaden om personeel op te roepen, satellietgenavigeerde
winkelwagens die de weg wijzen naar producten en informatiezuilen en
boodschappenlijsten die door de computer zijn samengesteld op basis van
voorgaand koopgedrag, aanbiedingen en voorkeursmerken.
Gerardine Padbury, senior onderzoeker bij IGD: "Het onderzoek laat zien dat
toekomstige klanten nog veeleisender zijn dan die van vandaag de dag. Ze
kennen geen wereld zonder technologische ondersteuning en verwachten die
zowel thuis als bij het winkelen." Jeff Wacker, partner en futurist van EDS,
voegt toe: "We zien dat informatietechnologie (IT) zich verplaatst van het
verkoopmoment naar het keuzemoment. Momenteel komt een klant pas in
aanraking met IT bij de kassa. Met directe interactie middels RFID-chips,
klantenpassen met barcodes en winkelwagencomputers fungeert IT in de nabije
toekomst als persoonlijke wegwijzer voor de klant."
Over geld
De meeste tieners betalen het liefst met creditcard en een groot aantal wil
in de toekomst de boodschappen gaan betalen met biometrics - een
betaalmethode waarbij lichamelijke authenticatie plaatsvindt: 17 procent van
de respondenten geeft de voorkeur aan vingerafdruk-herkenning en 7 procent
wil graag irisherkenning. Van de respondenten heeft 39 procent een voorkeur
voor cashbetaling en een cashloze maatschappij zien de ondervraagden
voorlopig niet ontstaan. Angst voor diefstal veroorzaakt weerstand om met al
bestaande mobiele technologie te betalen.
Andere interessante onderzoeksresultaten zijn dat tieners en hun ouders
weliswaar andere winkelgewoontes en voorkeuren hebben, maar dat ze eigenlijk
vergelijkbaar denken over winkelen als hun ouders. Daarnaast zijn tieners
meer overtuigd van het nut van adverteren dan hun ouders. Zestig procent is
ervan overtuigd dat adverteren van invloed is op het imago van een merk, ten
opzichte van 45 procent van de ouders. Daarnaast zijn de jonge respondenten
dol op grote supermarkten; 62 procent van hen geeft hier de voorkeur aan,
terwijl slechts 4 procent de voorkeur geeft aan een kleine winkel met
levensmiddelen.
Het volledige onderzoeksrapport is te downloaden via:
http://www.eds.com/services/whitepapers/downloads/shopping_report.pdf
Hitachi Ltd maakt nieuwe bedrijfsstrategie bekend
Focus op innovatie, partnerstrategie en naamsbekendheid
Amsterdam, 21 november 2006 Hitachi Ltd (NYSE:HIT/TSE:6501), één van de
grootste elektronicabedrijven ter wereld, maakt zijn nieuwe
bedrijfsstrategie bekend. Het bedrijf wil zich voornamelijk focussen op
innovatie, een vernieuwde partnerstrategie en een vergroting van zijn
naamsbekendheid.
Hoewel Hitachi Ltd reeds jaren tot de top vijf van patentaanvragers ter
wereld behoort, wil het bedrijf de waarde aan patenten en ander
intellectueel eigendom verdubbelen. Daarnaast breidt Hitachi het aantal
onderzoekers uit en brengt het 15 procent van zijn corporate onderzoekers
onder bij zakelijke divisies. Hiermee wil het ontwikkeling en onderzoek
dichter bij de zakelijke kant van de onderneming brengen.
Hitachi ziet de investering in innovatie als een middel om zijn
rentabiliteit te vergroten. In het fiscaal jaar 2005 waren de twee
belangrijkste innovatieve producten samen goed voor 30 procent van de totale
verkoop.
Nieuwe partners
Door het aantrekken van nieuwe strategische partners wil Hitachi zijn
marktaandeel wereldwijd verhogen tot 20 procent. Dit geldt met name voor
Hitachi Data Systems, de storagedivisie van Hitachi. HDS zal zich daarbij
met zijn storage-oplossingen meer dan voorheen richten op de MKB-markt.
Specifiek voor dit marktsegment wil het zijn verkoopkanalen uitbreiden.
Om onder andere zijn naamsbekendheid in het buitenland te vergroten,
verhoogt Hitachi, in het fiscaal jaar 2008, zijn buitenlandse investeringen
van 30 procent naar 50 procent. In het fiscaal jaar 2009 wil het bedrijf
zijn buitenlandse verkoopcijfers met 45 procent hebben verhoogd.
Business Objects geeft klanten en partners toegang tot softwarelaboratorium
Klantcentrische benadering leidt tot opname innovatieve technologieën in
BO-producten
Bilthoven, 21 november 2006 Business Objects, leverancier van Business
Intelligence-oplossingen, heeft een internationaal team geformeerd voor de
ontwikkeling van innovatieve toepassingen op het gebied van business
intelligence. Doelstelling van het Business Objects Labs-team is om samen
met klanten, partners, en ontwikkelaars de toepasbaarheid van nieuwe
technologieën te onderzoeken. De ontwikkelaars van het team bevinden zich op
verschillende plaatsen in de wereld.
Als onderdeel van deze klantgerichte benadering heeft Business Objects op
http://labs.businessobjects.com een website opgezet voor klanten, partners
en leveranciers waar zij bètaversies van software kunnen downloaden, en
feedback hierover aan het ontwikkelteam kunnen geven. Dit vertelde Bernard
Liautaud, Chief Strategy Officer en oprichter van Business Objects, tijdens
het onlangs door Business Objects georganiseerde BI-Forum.
De technologie die beschikbaar is op de site van Business Objects Labs
varieert van vroege prototypes van nieuwe producten, losse componenten, en
andere interessante ideeën afkomstig van klanten, partners, en
ontwikkelaars. Afhankelijk van de feedback en de commerciële
toepassingsmogelijkheden zullen sommige technologieën worden verwerkt in
bestaande Business Objects-toepassingen, en andere vormen de basis voor
nieuwe producten.
In zijn korte bestaan heeft Business Objects Labs al de volgende
technologieën marktrijp gemaakt:
- Met Business Inteligence Search kunnen gebruikers snel gegevens vinden in
zowel gestructureerde als ongestructureerde data.
- Instant Messenger Business Intelligence maakt gebruik van Instant
Messenger-technologie om business intelligence-gegevens real-time
beschikbaar te maken voor eindgebruikers. Een verkoopteam kan deze
toepassing bijvoorbeeld gebruiken om snel de targets te vergelijken
met de actuele pipeline.
- Mashups (het door elkaar gebruiken van twee verschillende toepassingen)
stellen een gebruiker in staat om bijvoorbeeld voorraadgegevens
te koppelen aan externe geografische software zoals Google Maps.
- Met Ambient Business Intelligence komen business intelligence-toepasingen
voor grote groepen gebruikers beschikbaar op uiteenlopende
mobiele toepassingen, zoals labtops en PDAs. Momenteel werkt het team aan
de ontwikkeling van zogenaamde widgets, icoontjes die via
het scherm direct toegang bieden tot business intelligence-informatie.
Het BI-Forum met als thema BI for everyone werd gehouden in de Beurs van
Berlage en trok ruim 350 bezoekers.
Ericsson remporte le prix Frost & Sullivan pour la meilleure offre de produits
Bruxelles, le 21 novembre 2006 – Ericsson (Nasdaq: Eric) a remporté le prix Frost & Sullivan pour la meilleure gamme de produits en matière de téléphonie d’entreprise. Ce prix est attribué chaque année à la société qui a pu répondre au mieux aux attentes et exigences de produits de ses clients. Ericsson s’est vu décerner cette récompense pour ses produits MD110, MX-ONE IP PBX et pour la passerelle Mobility Gateway.
Ericsson a optimisé son offre de produits en proposant des solutions dotées de différents niveaux de performance et de fonctionnalités, à différents niveaux de prix, et cela en fonction de la demande du marché. Ericsson s’est donc différenciée de la concurrence grâce à ses solutions de mobilité de grande valeur.
Urban Gillström, responsable de la business unit Enterprise d’Ericsson: “Ce prix confirme que nous sommes à l’écoute de nos clients, que nous les comprenons et que nous développons des solutions spécifiques, répondant à leurs exigences. C’est surtout dans les environnements d’entreprise complexes qu’une telle approche revêt une importance sans cesse croissante.”
Mobilité intégrée
Le marché de la téléphonie professionnelle est en proie à d’importants changements. L’adoption de la téléphonie IP et de la mobilité a incité les fournisseurs traditionnels à adapter leurs produits aux attentes de l’utilisateur. Ericsson a été l’une des premières sociétés à migrer vers une plate-forme IP. En 2004 déjà, Ericsson proposait une solution de mobilité intégrée alors que de nombreux concurrents continuaient d’offrir des solutions TDM et IP sans fonction de mobilité. Les clients équipés d’un MD110 PBX d’Ericsson ou de versions antérieures de ce produit ont pu très aisément passer à la téléphonie, sans perdre leur investissement initial.
Le prix Frost & Sullivan confirme la position de leader d’Ericsson sur le marché de la téléphonie d’entreprise. Ericsson a aussi été l’un des tout premiers à opter pour des architectures convergentes. Ses produits permettent d’intégrer d’importantes applications d’entreprise, ainsi que la mobilité aux systèmes de communication.
Pour tout complément d’information:
http://www.frost.com/prod/servlet/press-release.pag?mode=open&docid=87080029
Ariba in top 10 procurement outsourcing providers
Volgens ranglijst tijdschrift Finance en Accounting Outsourcing Today
Schiphol-Rijk, 21 november 2006 Ariba, leverancier van Spend
Management-oplossingen, wordt door het tijdschrift Finance & Accounting
Today genoemd als één van de tien belangrijkste dienstverleners met
betrekking tot uitbesteding van inkoopprocessen.
Andy Teng, hoofdredacteur van FAO Today: Uitbesteding van inkoopprocessen
wordt steeds vaker door bedrijven gezien als dé manier om operationele
kosten te verlagen. Om financiële managers meer inzicht te geven in deze
mogelijkheid, hebben wij een overzicht samengesteld van leveranciers die de
hele inkoopcyclus voor uiteenlopende producten en diensten succesvol kunnen
uitvoeren.
Met zijn Managed Procurement Services (MPS) beschikt Ariba over de
resources, de expertise en de infrastructuur om een breed scala aan
inkoopprocessen te managen en de kosten hiervan te verlagen. Hieronder
vallen zowel de directe als de indirecte inkoop. Binnen de Ariba MPS vallen
onder meer spend analyse, category sourcing, onderhandelingen met
leveranciers, het managen van het operationele inkoopproces,
facturatiediensten, catalogus- en leveranciersmanagement, de inkoophelpdesk
en applicatiehosting. Ariba wordt onder andere gebruikt door bedrijven als
Lucent Technologies, V&M Star, Altran, en Harris Corporation.
Shahriar Broumand, vice president en general manager van Ariba Managed
Procurement Services: De meeste inkooporganisaties beschikken niet over de
benodigde middelen om alle inkoopcategorieën te managen. Het gevolg hiervan
is dat besparingsmogelijkheden niet optimaal worden benut. Uitbesteding van
de inkoop is een goede manier om een groter deel van deze
besparingsmogelijkheden te benutten en hiermee de bedrijfsresultaten te
verbeteren. Wij zijn blij dat FAO Today de waarde van inkoop
outsourcing-diensten erkent, en dat Ariba als één van de belangrijkste
leveranciers op dit gebied wordt genoemd.
Les teenagers veulent bénéficier de plus de technologie dans les supermarchés
Les teenagers veulent bénéficier de plus de technologie dans les
supermarchés
Le personnel des supermarchés est appelé à jouer un rôle différent
LONDRES, UK, le 21 novembre 2006 Les jeunes Anglais veulent bénéficier
davantage de technologie dans les supermarchés. Aussi attendent-ils du
personnel quil emballe leurs courses et les charge dans leurs voitures.
Telle est lune des conclusions de létude menée par linstitut anglais IGD
(Institute of Grocery Distribution) à la demande dEDS. Dans le cadre de
cette étude, des jeunes de 13 à 19 ans ont été interrogés sur leurs
habitudes lorsquils font leurs emplettes.
Sur lensemble des jeunes représentant la génération iPod, 59 pour cent
souhaitent moins ou même aucune implication du personnel de magasin. 66 pour
cent préfèrent scanner eux-mêmes leurs courses. Les jeunes aimeraient par
exemple que les allées soient équipées de boutons permettant dappeler le
personnel, et apprécieraient la mise à disponibilité de chariots pilotés par
satellite, capables de les diriger vers les produits, comptoirs
dinformation et listes de courses composées par ordinateur à partir de
leurs habitudes dachat, des offres en vigueur et de leurs marques
préférées.
Gerardine Padbury, chercheur principal chez IGD: « Létude montre que les
clients de demain seront encore plus exigeants que ceux daujourdhui. Pour
eux, un monde sans appui technologique est tout simplement inconcevable. Ils
veulent bénéficier de ce support, aussi bien chez eux que lorsquils font
leurs courses. »
Jeff Wacker, visionnaire dEDS, précise: « Nous constatons que la
technologie de linformation nest plus tellement requise au moment de la
vente mais plutôt au moment du choix. Aujourdhui, pour le client, lIT
nest présente quau niveau de la caisse. Grâce au recours aux puces RFID
garantissant une interaction directe, aux cartes clients avec codes barres
et aux ordinateurs équipant les chariots des magasins, lIT pourra bientôt
remplir un rôle dindicateur et daccompagnateur personnalisé. »
Et largent?
La plupart des jeunes préfèrent payer par carte de crédit et nombre dentre
eux aimeraient pouvoir régler leurs achats via un système biométrique ou un
mode de paiement impliquant une authentification physique. 17 pour cent
expriment leur préférence pour la reconnaissance dempreintes digitales et 7
pour cent pour la reconnaissance de liris.
39 pour cent des répondants préfèrent payer en argent comptant. Pour
linstant, les jeunes interrogés nenvisagent pas encore une société sans
espèces. La crainte du vol suscite pas mal de réticence face aux
technologies mobiles existantes.
Il apparaît en outre que les jeunes ont des habitudes commerciales et des
préférences dachat différentes de celles de leurs parents. Néanmoins, ils
adoptent un mode de pensée similaire lorsquil sagit des courses. Les
jeunes sont plus convaincus que leurs parents de lutilité de la publicité:
60 pour cent (contre 45 pour cent des parents) sont persuadés que la
publicité influence limage dune marque. Par ailleurs, les consommateurs
adorent les supermarchés: 62 pour cent des jeunes interrogés préfèrent les
supermarchés alors que 4 pour cent seulement expriment leur prédilection
pour les petits magasins.
La version intégrale de cette étude est disponible sur :
http://www.eds.com/services/whitepapers/downloads/shopping_report.pdf
Ericsson lance une nouvelle version de MX-ONE IP-PBX pour une communication plus efficiente au sein des entreprises
Bruxelles, le 21 novembre 2006 - Ericsson (Nasdaq: ERIC) annonce MX-ONE version 3, une nouvelle version dotée de fonctionnalités mobiles inédites contribuant à une communication d’entreprise encore plus efficiente et à la baisse du TCO (Total Cost of Ownership). MX-ONE gère des applications voix et données sans fil et allie fonctions fixes et mobiles sur des réseaux publics et privés.
Avec cette solution, les entreprises peuvent passer à leur propre rythme à un réseau IP. La capacité étendue du système – qui peut prendre en charge jusqu’à 50.000 utilisateurs -, la gestion normalisée et les outils web de MX-ONE IP-PBX contribuent à accroître l’efficience de la communication d’entreprise.
Un élément majeur de la nouvelle version MX-ONE est l’introduction du protocole SIP pour la téléphonie IP. SIP est implémenté aussi bien du coté extension que du coté réseau. L’intégration avec Microsoft Live Communication Server offre aux utilisateurs MS Office la possibilité de pouvoir entrer directement, par un simple clic, en contact téléphonique avec leurs correspondants à partir de n’importe quel document ou application MS Office. Il s’agit d’une étape importante vers un environnement de communications unifiées. Avec MX-ONE, les entreprises peuvent dès à présent intégrer messages et services multimédia à des services voix de grande valeur et profiter, si elles le souhaitent, de la téléphonie WiFi.
Dans la version 3 de MX-ONE, le réseau permet de localiser l’appelant au cas d’appel vers les services d’émergences à partir d’un poste IP. Cette version augmente également la sécurité à tous les niveaux de la gestion d’accès et ajoute une fonction de cryptage des médias. Les entreprises peuvent implémenter MX-ONE comme nouvelle solution IP pour la téléphonie, ou comme solution modulaire hybride ou encore comme solution de migration à partir d’une installation MD110.
Une offre consolidée
Suite au rachat récent de Netwise, de nouvelles applications d’entreprise comme la gestion des contacts et des présences (« presence management ») ainsi que des services d’entreprise convergents bénéficient d’améliorations majeures. Associées à d’autres produits Ericsson tels que les stations de base et les applications WiFi, les solutions Netwise permettent à Ericsson de proposer aux organisations des systèmes complets, répondant spécifiquement à leurs exigences. Le logiciel Ericsson Corporate Telephony pour les smartphones mobiles P990 et M600 représente une amélioration de MX-ONE Mobile Extension et permet d’intégrer des utilisateurs mobiles aux bases de données d’entreprise et aux fonctions sous-jacentes.
Gunilla Fransson, Vice President Product Management & Development Enterprise chez Ericsson : “MX-ONE permet d’intégrer la communication IP et de rendre la mobilité accessible à tous les utilisateurs professionnels. Indépendamment des ambitions et projets de l’entreprise et quel que soit son statut actuel, nous pouvons garantir aux sociétés qui choisissent MX-ONE la pérennité de leur investissement lorsqu’elles décideront de migrer leur réseau vers un système de communication IP basé sur SIP.”
Cisco introduceert nieuwe SAN-switch voor kleine tot middelgrote ondernemingen
MDS 9124 multilayer switch biedt on-demand poorten en snelle
configuratie-wizard
Amsterdam, 21 november 2006 Cisco introduceert de Cisco MDS 9124
multilayer switch. De MDS 9124 switch is gebaseerd op het Cisco SAN OS
operating systeem en biedt mogelijkheden en prestaties die de switch
geschikt maken voor inzet bij kleine tot middelgrote bedrijven. De switch is
bovendien aantrekkelijk geprijsd.
Mogelijkheden van de MDS 9124 multilayer switch zijn onder andere virtuele
SANs (VSANs), geavanceerde beveiliging, hoge beschikbaarheid en
flexibiliteit. De nieuwe switch biedt bovendien on-demand extra poorten.
Klanten kunnen kiezen voor acht, zestien of vierentwintig poorten en het
gekozen aantal uitbreiden tot 24 4-Gbps extra fibre channel-poorten wanneer
dit nodig is. Dit maakt de MDS 9124 een kostenefficiënte switch voor
ondernemingen met groeiende kleine en middelgrote SANs. Verder heeft de
switch een snelle, configuratie-wizard die makkelijk in het gebruik is door
een aanwijs-klik-scherm, dat de set-up en het beheer van een SAN enorm
vergemakkelijkt. Ook is de MDS 9124 multilayer switch compatible met alle
Cisco MDS multilayer directors en switches.
Ondersteuning
Cisco heeft al brede ondersteuning gekregen van storage-aanbieders die
participeren in zijn Original Storage Manufacturer (OSM)- en Solution
Technology Integrator (STI)-partnerprogrammas. OSM- en STI-partners die
gekwalificeerd zijn om de nieuwe MDS 9124 multilayer switch te verkopen zijn
onder andere EMC, Hitachi Data Systems, HP, IBM, Network Appliance, Sun
Microsystems en Xiotech.
Cisco datacenter netwerkoplossingen
De nieuwe Cisco MDS 9124 is onderdeel van Ciscos datacenter
netwerkoplossingen, een geïntegreerde set producten, best practices en
diensten die IT-architecten en datacenter-professionals in staat stellen om
een gefaseerde benadering te kiezen bij het bouwen en in gebruik nemen van
een toekomstbestendig netwerkplatform en next generation datacenters.
Nieuwe strategie Altiris: service-oriented management
Culemborg, 21 november 2006 - Altiris, Inc. (NASDAQ: ATRS) leverancier van
servicegeoriënteerde beheeroplossingen, introduceert een nieuw concept:
service-oriented management. Hierbij worden applicaties met één
managementdatabase beheerd. Daarnaast introduceert Altiris twee aanvullingen
op zijn uitbreidbare beheerarchitectuur.
Door zich te richten op de drie pijlers lifecycle management, automated
operations en enforceable security sluit Altiris service-oriented
management de doelstellingen van de business en IT beter op elkaar aan.
Deze drie pijlers worden ondersteund door de uitbreidbare
managementarchitectuur van Altiris die automatisering van processen,
integratie en modulaire opbouw mogelijk maakt.
De drie pijlers
Lifecycle management zorgt voor een helder overzicht en beheer van de
volledige levenscyclus van alle IT-apparatuur.
Door activiteiten en processen te automatiseren (automated operations),
wordt het beheer van systemen herhaalbaar, voorspelbaar en onzichtbaar voor
de gebruiker.
De laatste pijler, enforceable security, draagt zorg voor het verhogen van
de beveiliging door kwetsbaarheden op te sporen en te verhelpen. Tevens
wordt data beter beschermd door deze te toetsen aan internationale
standaarden en best practices.
Van technologie naar service
IT-organisaties die meer dan 80 procent van budget spenderen enkel en alleen
om het licht aan te houden, verspillen resources die nodig zijn om
veranderingen door te voeren. Service-oriented management helpt bij het
verlagen van de kosten en stelt resources beschikbaar.
Uit onderzoek van Forrester* blijkt dat IT-activiteiten snel aan het
veranderen zijn richting verbeterde managementprocessen met ITIL en
geavanceerde managementtechnologieën zoals BSM (Business Service Management)
en de CMDB (configuratiemanagementdatabase). De eerste stap hierin is het
overstappen van een technologisch uitgangspunt naar een servicegeoriënteerde
benadering binnen de IT- operatie.
Ons doel is service-oriented managementsoftware aan te bieden die
IT-organisaties in staat stelt minder tijd kwijt te zijn aan het
eenvoudigweg draaiende houden van hun operatie, en daardoor meer nadruk
kunnen leggen op de groei van een onderneming, aldus Greg Butterfield,
president en CEO van Altiris. De oplossingen van Altiris verbeteren de
IT-efficiëntie en de beveiliging en zorgen ervoor dat IT-middelen aansluiten
op bedrijfsbehoeften.
IT-beheerplatform
Altiris service-oriented management is modulair, open en schaalbaar. De
uitbreidbare beheerarchitectuur biedt een basis voor integratie van
verschillende technologieën en procesinvesteringen. Deze architectuur stelt
klanten, partners en ontwikkelaars in staat de oplossingen aan te passen
naar eigen wens. Dit kan door middel van het assortiment aan diensten van
Altiris, de gecentraliseerde CMDB, efficiënte communicatie en policy en
notificatie-engines.
Dwain Kinghorn, CTO van Altiris: Eén beheerinfrastructuur, database en
console zijn ons antwoord op de vraag van onze klanten om de kwaliteit van
de service te verhogen en de kosten van het beheer verder te verlagen.
Doordat duizenden klanten en partners Altiris service-oriented management
gebruiken en ontwikkelen, verwachten we dat Altiris een industriestandaard
voor IT-beheerplatformen wordt.
Nieuwe producten
De nieuwe Altiris Task Server helpt klanten bij het automatiseren van
IT-activiteiten. Door de integratie met andere Altiris-producten, kunnen
taken eenvoudig worden geautomatiseerd. Hierdoor wordt de IT-service
efficiënter doordat de juiste mensen, producten en processen bij elkaar
worden gebracht om een taak te volbrengen.
Daarnaast is de Altiris management console vernieuwd. Met versie 6.5 kan de
gebruiker zelf menus definiëren, het uiterlijk veranderen en andere
functies naar wens aanpassen. De vernieuwde zoekfunctie vereenvoudigt het
snel vinden van te configureren items.
Kieskompas.nl slecht bereikbaar voor kiezer
Kieskompas.nl slecht bereikbaar voor kiezer
Haarlem, 20 november 2006 - Niet alle websites die de kiezer moeten helpen
een keuze te maken voor de Tweede Kamer verkiezingen zijn even goed
bereikbaar. Dit blijkt uit metingen die Keynote, specialist op het gebied
van mobile en online business performance, uitvoerde op de sites
kieskompas.nl, stemwijzer.nl en fnvkiestpartij.nl. Kieskompas.nl laat de
slechtste resultaten zien en was zelfs enkele keren vrijwel onbereikbaar. Op
de websites stemwijzer.nl en fnvkiestpartij.nl konden kiezers wel terecht.
Beide websites zijn beide vrijwel constant bereikbaar.
Keynote deed de metingen in de periode van 13 tot 20 november. De gemiddelde
beschikbaarheid van Kieskompas.nl bedroeg in die periode slechts 92,49%. Dit
tegenover een gemiddelde beschikbaarheid van 99,76% van zowel stemwijzer.nl
en fnvkiestpartij.nl. Ook qua snelheid kwam kieskompas.nl als slechtste uit
de bus. Met een gemiddelde snelheid van 8,16 seconden moesten bezoekers bij
deze site het langst wachten. Dit tegenover een gemiddelde van 1,21 seconden
voor stemwijzer.nl en 1,19 seconden voor fnvkiestpartij.nl.
Afgelopen zondag had kieskompas.nl het erg zwaar, zowel vroeg in de middag
als in het begin van de avond konden bezoekers de site slecht bereiken. Op
een bepaald moment moest men zelfs meer dan 40 seconden wachten totdat de
site was geladen.
"Je ziet dat kieskompas duidelijk niet is voorbereid op het verwerken van
een groot aantal bezoekers in een korte tijd", vertelt Haran Sold, managing
director van Keynote. "In de twee weken voorafgaand aan de verkiezingen kun
je verwachten dat het verkeer op dit soort sites toeneemt. Mensen zoeken een
bevestiging van hun keuze en voor zwevende kiezers is het zelfs het
belangrijkste middel voor het bepalen van hun uiteindelijke stem. Het is
daarom van belang dat beheerders ruim op tijd middels load testing kijken of
hun infrastructuur berekend is op de hoeveelheid bezoekers."
Bezoekers Kieskeurig 'kiezen' links kabinet
SP wordt grootste partij, Balkenende opnieuw minister-president
Culemborg, 20 november 2006 Bezoekers van prijs- en vergelijkingssite
KIESKEURIG hebben een sterke voorkeur voor een links kabinet, zo blijkt uit
de verkiezingspoll die het bedrijf de afgelopen week uitvoerde op de eigen
website. Ruim 4000 KIESKEURIG-bezoekers spraken zich uit over hun favoriete
partij, gewenste regeringscoalitie en de gewenste minister-president. Ruim
96% van de bezoekers gaf daarbij aan woensdag ook daadwerkelijk te gaan
stemmen. De stemwijzer blijkt voor ruim 29% van de KIESKEURIG-bezoekers de
belangrijkste bron van informatie waarop zij hun uiteindelijke keuze
baseren.
Bij de keuze voor partijen blijkt de SP het erg goed te doen onder de
bezoekers van Kieskeurig.nl. Met 21% van de stemmen is de partij de
grootste, net voor de VVD (19%), CDA (17%) en PVDA (16%).
Met 29% van de stemmen blijkt een coalitie van PVDA, Groen Links en SP de
meeste steun te krijgen. Een coalitie van CDA, VVD en Christenunie komt met
22% op een tweede plaats. De vorige coalitie van CDA, VVD en D66 kan nog
maar 10% van de kiezers bekoren.
Ofschoon een links kabinet en de SP bovenaan eindigen, zullen zij het
volgens de bezoekers van KIESKEURIG.nl wel moeten doen met de huidige
minister-president. Met 32% van de stemmen bleef Jan Peter Balkenende zijn
rivalen Wouter Bos (22%) en Jan Marijnissen (16%) ruimschoots voor. Mark
Rutte blijkt slechts van 6% van de kiezers het vertrouwen te krijgen.
Janet Sellis, oprichter van KIESKEURIG.nl: Als er één ding is wat de
bezoekers van KIESKEURIG.nl typeert, dan is het weloverwogen kiezen. Met
ruim vierduizend online ingevulde vragenlijsten, laat de consument ook op
dit onderdeel van onze site duidelijk zijn mening gelden. De overgrote
meerderheid van de respondenten is overigens mannelijk en daarmee is de
steekproef niet geheel representatief. Toch vinden we het opvallend dat de
SP en een links kabinet het zo goed doen onder onze bezoekers.
Axis introduceert videoserver voor IPv6
Rotterdam, 20 november 2006 Axis Communications, leverancier van
videoservers en netwerkcameras introduceert de AXIS 243SA, de eerste
1-kanaal videoserver
die Internet Protocol versie 6 (IPv6) ondersteunt. Deze videoserver vormt
analoge videosignalen om tot digitale beelden en verzendt deze via een
IP-netwerk. Daarmee wordt de analoge camera deel van het
netwerkvideosysteem.
De videoserver heeft een geïntegreerde two-way functionaliteit waardoor
gebruikers boodschappen kunnen communiceren, maar ook eventuele indringers
kunnen horen aankomen. De videoserver is geschikt voor zowel dome cameras
als pan/tilt/zoomcameras, dankzij een ingebouwde seriële poort. De Axis
243SA biedt ook veiligheidsopties, zoals bewegingsdetectie, pre-postalarm
buffering en alarmmeldingen bij vooraf ingestelde triggers.
De Axis 243SA maakt het mogelijk om de-interlaced video te bekijken in
volledig scherm in MPEG4 of Mjpeg formaat. De videoserver is in het
bijzonder geschikt voor omgevingen waar bewegende beelden zijn vereist,
zoals casinos, vliegvelden, verkeerssurveillance en gevangenissen.
Veel van onze klanten willen hun analoge beelden uit het CCTV-circuit
overzetten naar digitale video. De groeiende videosurveillancemarkt maakt
deze overstap min of meer noodzakelijk, vertelt Magnus Ekerot,
countrymanager Axis voor Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Daarom hebben wij deze videoserver voor IPv6 op de markt gebracht, zodat
wij onze klanten producten kunnen leveren die zowel nu als in de toekomst
hun waarde bewijzen.
Prijs en beschikbaarheid
De Axis 243SA is verkrijgbaar via de gebruikelijke Axis-distributiekanalen.
De adviesprijs is 629 euro (inclusief BTW).
Check Point kondigt overname Protect Data aan
Diegem, 20 november 2006 Check Point Software Technologies (Nasdaq: CHKP),
marktleider op het gebied van internetbeveiliging, kondigt vandaag aan dat
het van plan is om door middel van een overname in contanten Protect Data AB
(publ) (PROT.ST) te acquireren. Protect Data is 100 procent eigenaar van
Pointsec Mobile Technologies AB, leider op het gebied van
bedrijfsinformatiebeveiliging. Voor deze overname wordt ongeveer 586 miljoen
dollar betaald. Het bod wordt unaniem ondersteund door de raad van bestuur
van Protect Data en heeft de goedkeuring van de grootste
aandeelhouderhouder: Monterro Holding Ltd.
Check Point breidt haar strategie uit om meer oplossingen te bieden op het
gebied van databeveiliging aan haar klanten. Daaraan ligt een brede visie
voor allesomvattende bedrijfsinformatiebeveiliging ten grondslag. De
voorgenomen overname van Pointsec Mobile Technologies kan gezien worden als
de eerste stap om deze strategie te realiseren.
Pointsec is een voorloper op het gebied van innovatie in de
beveiligingsmarkt voor mobiele data. Het bedrijf biedt ondernemingen
oplossingen die garanderen dat informatie die opgeslagen is op mobiele
apparatuur, zoals laptops, PDAs en smart phones, optimaal beveiligd is.
Doordat Check Point databeveiliging aan het productportfolio toevoegt, is
het voor klanten mogelijk om zowel data- als netwerkbeveiliging beleidsmatig
uit te voeren en te beheren binnen één platform. Hierdoor worden kosten en
complexiteit verminderd, terwijl dit het beveiligingsniveau aanzienlijk
verhoogt.
Het combineren van gegevensbeveiliging met het marktleiderschap in
oplossingen voor netwerkbeveiliging en de blijvende concentratie op
beveiliging, neemt Check Point een unieke positie in bij het veiliger maken
van de bedrijfsactiviteiten van haar klanten.
Zappware - partenaire dans la création du spot sur le lait de VLAM
En avant-première : premier message interactif dutilité publique pour la
VRT
Hasselt, le 20 novembre 2006 Zappware, le fournisseur belge one-stop de
solutions de télévision numérique interactive, a fait appel à sa riche
expertise de liDTV et à sa connaissance de la plate-forme Telenet pour
élaborer le premier message interactif dutilité publique pour la VRT.
Au début du message, le téléspectateur de la VRT est invité à participer à
un concours. Pour ce faire, il lui suffit dappuyer sur le bouton rouge de
sa télécommande. Après avoir répondu à la question du concours et à une
question subsidiaire, le téléspectateur confirme sa participation en
introduisant son code Telenet en guise didentification.
Koen Swings, Managing Partner de Zappware: Nous sommes fiers dapporter
notre contribution à la réalisation du premier message numérique interactif
dutilité publique, qui sera vu par quelques 200.000 familles. Compte tenu
de linteraction directe avec le public visé, nous sommes convaincus de la
valeur ajoutée intrinsèque que présentent les messages interactifs pour
lannonceur.
Parmi les autres partenaires ayant participé à la réalisation de ce message
interactif dutilité publique figurent VAR, Universal Media et Duval
Guillaume.
Zappware partner in creatie interactieve melkspot van VLAM
Primeur: eerste interactieve Booschap van Algemeen Nut voor VRT
Hasselt, 20 november 2006 Zappware, de Belgische one-stop leverancier voor
interactieve digitale televisieoplossingen, benutte zijn grondige iDTV
expertise en kennis van het Telenet platform om de eerste interactieve
Boodschap van Algemeen Nut voor de VRT mee vorm te geven.
Aan het begin van de boodschap wordt de VRT kijker, door middel van het
indrukken van de rode knop op zijn afstandsbediening, uitgenodigd om deel te
nemen aan een wedstrijd. De kijker beantwoordt een wedstrijd- en
schiftingsvraag en bevestigt zijn deelname door ingave van zijn Telenet
pincode ter identificatie.
Koen Swings, Managing Partner bij Zappware: Wij zijn trots om mee aan de
wieg te staan van de realisatie van de eerste interactieve digitale
Boodschap van Algemeen Nut, die door 200.000 gezinnen bekeken zal kunnen
worden. Omwille van hun directe interactie met hun doelpubliek, zijn wij
overtuigd van de toegevoegde waarde van interactieve boodschappen voor de
aanbieder.
Andere partners bij de realisatie van deze interactieve Booschap van
Algemeen Nut zijn VAR, Universal Media en Duval Guillaume.
EDS neemt Global Enterprise Management Solutions over
Capelle a/d IJssel, 16 november 2006 – EDS neemt het Amerikaanse Global Enterprise Management Solutions (GEMS) over. GEMS is een aanbieder van SAP enterprise managementoplossingen en CRM-producten, met klanten in de IT-services-branche, logistiek en het transport.
De overname maakt het voor EDS mogelijk zijn SAP enterprise software-toepassingen sneller op de markt te brengen en zal er voor zorgen dat EDS op SAP-gebied wordt getransformeerd tot een robuuste oplossingsgerichte organisatie.
Klik hier voor het volledige Engelstalige bericht. <http://www.eds.com/news/releases/3404/>
Cisco zoekt ambitieuze hoogvliegsters tijdens Vrouw & Carrière
Carrière-evenement voor vrouwen op 17 en 18 november in de RAI Amsterdam
Amsterdam, 16 november 2006 Het eerste nationale carrière-evenement
specifiek gericht op vrouwen vindt plaats op 17 en 18 november 2006 in het
congrescentrum van Amsterdam RAI. Vrouw & Carrière is dé plaats waar
potentiële werkneemsters en werkgevers elkaar kunnen vinden. Ook Cisco is
met een informatiestand aanwezig tijdens het evenement om potentiële nieuwe
werkneemsters te ontmoeten.
Een selectie van tien bezoekers kan zich op vrijdag 17 november aanmelden
voor een sessie 'in gesprek met' Coks Stoffer, algemeen directeur van Cisco
Nederland. HR Manager Joost Neuvel van Cisco doet mee aan een discussie over
'Flexibiliteit in management'. Ook zijn twee vrouwelijke medewerkers van
Cisco - José van Dijk, Senior Director Cisco Customer Service, en Natasja
Meeuwisse, Senior Manager Cisco Customer Service - 1-op-1 te spreken over
hun ervaringen bij Cisco in de Vakgenoten onder elkaar-sessies.
Coks Stoffer: Cisco werkt actief aan diversiteit op de werkvloer, dat is
ook een van de redenen dat ik deel uit maak van het Ambassadeursnetwerk dat
zich inzet om de doorstroming van vrouwen naar hogere functies een impuls te
geven. Het personeelsbestand van een bedrijf moet een goede afspiegeling
vormen van de samenleving, ook voor wat betreft het percentage vrouwen. Dit
is in de ICT-sector echter niet altijd even makkelijk en daarom is een
evenement als Vrouw & Carrière juist voor onze sector enorm belangrijk.
Het draait tijdens Vrouw & Carrière om inspiratie, informatie en
oriëntatie. Zowel voor vrouwelijke starters en (jonge) professionals als
herintreders. Het evenement richt zich op vrouwen met een hbo- of
wo-opleiding op economisch, financieel, technisch, juridisch,
bestuurskundig, verkoop-, marketing-, HR-, systeemontwikkelings- of
ICT-gebied.
Inschrijven voor kosteloze deelname aan Vrouw & Carrière is mogelijk via
www.vrouwencarriere.nl.
Ericsson introduceert nieuwe versie MX-ONE IP-PBX voor efficiëntere communicatie binnen bedrijven
Rijen, 16 november 2006 - Ericsson (Nasdaq: ERIC) introduceert de nieuwe
MX-ONE versie 3 met nieuwe mobiele functionaliteiten voor een efficiëntere
bedrijfscommunicatie en een verlaging van de TCO (Total Cost of Ownership).
MX-ONE beheert naadloos stem- en data-applicaties en combineert mobiele en
vaste functionaliteiten over private en publieke netwerken.
Met de oplossing kunnen bedrijven in hun eigen tempo veilig overstappen naar
een IP-netwerk. De uitgebreide systeemcapaciteit van maximaal 50.000
eindgebruikers, het gestandaardiseerde beheer en de webgebaseerde tools van
de MX-ONE IP-PBX zorgen voor een efficiëntere bedrijfscommunicatie.
Verder ondersteunt de oplossing SIP (Session Initiation Protocol) voor
IP-telefonie in zowel terminals als trunking voor netwerksystemen. Samen met
SIP zorgt de integratie met de Microsoft Live Communication Server ervoor
dat gebruikers van MS Office contactpersonen rechtstreeks kunnen aanklikken
en bellen vanuit elk MS Office-document of -applicatie. Dit is een
belangrijke stap richting unified communications. Met MX-ONE kunnen
bedrijven vanaf nu berichten- en multimediadiensten integreren met
hoogwaardige spraakdiensten en is draadloze WiFi-telefonie mogelijk.
De netwerkoperator kan met versie 3 van MX-ONE achterhalen vanaf welke
IP-telefoon een noodoproep afkomstig is. Ook is de beveiliging op alle
vlakken van het toegangsbeheer verbeterd en media-encryptie toegevoegd.
Bedrijven kunnen MX-ONE implementeren als een volledig nieuwe IP-oplossing
voor telefonie, als een hybride modulaire oplossing of als een migratie van
MD110-installaties.
Versterkt aanbod
Door de recente acquisitie van Netwise zijn nieuwe bedrijfsapplicaties zoals
contact- en aanwezigheidsbeheer en geconvergeerde bedrijfsdiensten sterk
verbeterd. Samen met andere Ericsson-producten zoals WLAN-basisstations en
applicaties, is Ericsson in staat bedrijven een volledige oplossing te
bieden die aan hun specifieke eisen voldoet. De Ericsson Corporate Telephony
client voor mobiele smartphones P990 en M600 is een verbetering van MX-ONE
Mobile Extension waardoor de integratie van mobiele gebruikers met
bedrijfsdatabases en ondersteunende functies mogelijk wordt.
Gunilla Fransson, Vice President Product Management en Development
Enterprise bij Ericsson: Via MX-ONE wordt geïntegreerde IP-communicatie en
mobiliteit toegankelijk voor alle professionele gebruikers. Ongeacht de
toekomstplannen van een bedrijf en ongeacht de huidige status, garanderen we
bedrijven die kiezen voor MX-ONE een veilige investering wanneer ze hun
netwerken migreren naar SIP-gebaseerde IP-communicatie.
StreamServe Persuasion personaliseert massacommunicatie
Nieuwe manier van automatisch samenstellen, opmaken en distribueren
documenten
Capelle a/d IJssel, 16 november 2006 - StreamServe, marktleider in
Enterprise Document Presentment (EDP), introduceert StreamServe Persuasion,
een nieuwe EDP-oplossing waarmee bedrijven hun klantrelaties kunnen
versterken door via alle afdelingen, in alle uitingen en via alle
distributiekanalen op een consistente, overtuigende en gepersonaliseerde
manier met klanten te communiceren. Agis Zorgverzekeringen is één van de
eerste bedrijven ter wereld die StreamServe Persuasion gebruikt.
Gebruiksvriendelijk
Nieuw in Persuasion is dat medewerkers van diverse afdelingen zelf controle
krijgen over het ontwerpen, presenteren en distribueren van alle
communicatiemiddelen, via alle mogelijke media. Zij worden daarbij
ondersteund door gebruikersvriendelijke tools en een eenvoudige op
standaarden gebaseerde web-interface. Alle functionaliteit die nodig is
rondom documenten, is toegankelijk vanuit één eenvoudig te gebruiken
applicatie. Hierdoor zijn zij niet langer afhankelijk van de tussenkomst van
de IT-afdeling.
Op basis van rollen krijgen medewerkers toegang tot specifieke documenten en
functionaliteit. Zo kan de afdeling marketing eenvoudig op basis van
zogenaamde regels klantspecifieke marketingboodschappen toevoegen,
bijvoorbeeld ten behoeve van up-, deep- en cross-selling.
Betere klantenservice
Doordat Persuasion bedrijven helpt bij het verbeteren van documentopmaak en
de inhoud dynamisch kan personaliseren, worden documenten relevanter en
begrijpelijker waardoor callcenters veel minder vragen krijgen over
verstuurde brieven. Daarnaast worden telefoontjes van klanten efficiënter
afgehandeld doordat elektronische versies van alle verstuurde
klantcommunicatie eenvoudig via een webinterface toegankelijk zijn voor
callcenter-medewerkers. Ook kunnen zij vanuit dezelfde interface documenten
eenvoudig opnieuw via post, fax of e-mail toesturen.
"Met StreamServe wordt onze service hoger gewaardeerd dan voorheen. Op een
schaal van één tot tien scoren we een nu 7,5. Twee jaar geleden was dit nog
een 6,2. Dit is een gigantische sprong binnen onze branche", zegt Bertjan
Teunissen, projectleider bij Agis Zorgverzekeringen. "Met StreamServe
Persuasion kunnen we nu veel gerichter communiceren door specifieke
klantgroepen gepersonaliseerde en relevante aanbiedingen te sturen. De
combinatie van zo'n heldere en effectieve communicatie met een consistente
merkuitstraling leidt tot een betere klanttevredenheid, minder klachten en
een hogere omzet."
Kostenbesparend
Omdat bedrijven documenten in ieder formaat kunnen verspreiden e-mail,
post, fax, sms, internet biedt Persuasion niet alleen een efficiëntere
manier om documenten consistent op te maken en te produceren, maar ook om
documenten te distribueren. Klanten kunnen bovendien zelf aangeven via welk
medium, in welk formaat en met welke inhoud zij informatie wensen te
ontvangen. Bedrijven kunnen zo tot 90% besparen op papier- print- en
verzendkosten en tegelijkertijd de klanttevredenheid verbeteren.
"Gepersonaliseerde communicatie leidt tot kostenverlaging, omzetverhoging,
een vermindering van klachten en een toename van de cross-sell
mogelijkheden", zegt Ken Chin, research vice-president bij Gartner. Door een
intuïtieve gebruikersinterface en workfow automation kan het ontwerp van
brieven, afschriften en andere marketingmaterialen nu door de medewerkers
zelf worden ontwikkeld, zonder tussenkomt van de IT-afdeling. Hierdoor zijn
organisaties in staat sneller en tegen minder kosten communicatiemiddelen te
ontwikkelen om zo de verkoop te stimuleren en de klanttevredenheid te
verhogen."
Voordelen voor ICT
StreamServe Persuasion biedt voor de IT-afdeling diverse voordelen. Omdat de
software beschikt over geïntegreerd versie-management, neemt de
beheersbaarheid van ontwikkeltrajecten toe. Er kan eenvoudig een zogenaamde
rollback plaatsvinden naar een vorige versie. Daarnaast is het mogelijk
gescheiden, maar
gelijktijdig ontwikkel-, test-, acceptatie- en productie-omgevingen (OTAP)
te gebruiken. Tenslotte kent Persuasion een moderne architectuur, waaronder
integratie gebaseerd op een SOA-infrastructuur (services oriented
architecture). Deze architectuur biedt klanten de mogelijkheid om specifieke
modules eenvoudig te integreren.