Ariba zet nieuwe standaard voor On-Demand Spend Management
dinsdag 28 november 2006
Nieuwe release biedt gedetailleerd inzicht in uitgaven
Schiphol-Rijk, 28 november 2006 Ariba, leverancier van Spend
Management-oplossingen, voegt meer dan 140 nieuwe functionaliteiten toe aan
zijn on-demand aanbod. Hiermee krijgen bedrijven beter zicht op
uiteenlopende inkoopcategorieën, kan naleving van afspraken met externe
leveranciers beter worden gemanaged, en kunnen best practices op het gebied
van Spend Management sneller in gebruik worden genomen.
Bob Shecterle, Vice President Solutions Marketing: Hoewel op technologie
gebaseerde oplossingen het afgelopen decennium hebben geleid tot vergaande
verbeteringen in sourcing en inkoop, blijft er nog een aantal uitdagingen
bestaan. Bedrijven hebben op detailniveau nog steeds onvoldoende zicht op
hun uitgaven. Ook blijft het lastig om snel leveranciers aan te sluiten om
elektronisch zaken te kunnen doen. Verder worden er nog te veel aankopen
buiten de contracten om gedaan. Met het nieuwste on-demand aanbod pakt Ariba
dit probleem aan. Bedrijven krijgen hiermee de beschikking over een aantal
oplossingen waarmee zij hun uitgaven proactief kunnen managen en een
concrete bijdrage kunnen leveren aan de financiële bedrijfsresultaten.
Aribas on-demand oplossingen zijn gebaseerd op een combinatie van
technologie, commodity-expertise en diensten. Ze worden gebundeld aangeboden
via een geïntegreerd platform. Deze manier van aanbieden maakt het mogelijk
voor bedrijven van uiteenlopende omvang om Spend Management-oplossingen in
gebruik te nemen en hiermee snel resultaat te boeken. De nieuwe release
geeft bedrijven beter zicht op hun uitgavenpatroon, en stelt hen in staat om
naleving van contractafspraken actief te monitoren, externe leveranciers
snel aan te sluiten op een elektronisch netwerk voor de verzending van
facturen en orders, en de ingebruikname van Spend Management-toepassingen te
versnellen.
<< Home