StreamServe Persuasion personaliseert massacommunicatie

donderdag 16 november 2006

Nieuwe manier van automatisch samenstellen, opmaken en distribueren
documenten

Capelle a/d IJssel, 16 november 2006 - StreamServe, marktleider in
Enterprise Document Presentment (EDP), introduceert StreamServe Persuasion,
een nieuwe EDP-oplossing waarmee bedrijven hun klantrelaties kunnen
versterken door via alle afdelingen, in alle uitingen en via alle
distributiekanalen op een consistente, overtuigende en gepersonaliseerde
manier met klanten te communiceren. Agis Zorgverzekeringen is één van de
eerste bedrijven ter wereld die StreamServe Persuasion gebruikt.

Gebruiksvriendelijk
Nieuw in Persuasion is dat medewerkers van diverse afdelingen zelf controle
krijgen over het ontwerpen, presenteren en distribueren van alle
communicatiemiddelen, via alle mogelijke media. Zij worden daarbij
ondersteund door gebruikersvriendelijke tools en een eenvoudige op
standaarden gebaseerde web-interface. Alle functionaliteit die nodig is
rondom documenten, is toegankelijk vanuit één eenvoudig te gebruiken
applicatie. Hierdoor zijn zij niet langer afhankelijk van de tussenkomst van
de IT-afdeling.

Op basis van rollen krijgen medewerkers toegang tot specifieke documenten en
functionaliteit. Zo kan de afdeling marketing eenvoudig op basis van
zogenaamde regels klantspecifieke marketingboodschappen toevoegen,
bijvoorbeeld ten behoeve van up-, deep- en cross-selling.

Betere klantenservice
Doordat Persuasion bedrijven helpt bij het verbeteren van documentopmaak en
de inhoud dynamisch kan personaliseren, worden documenten relevanter en
begrijpelijker waardoor callcenters veel minder vragen krijgen over
verstuurde brieven. Daarnaast worden telefoontjes van klanten efficiënter
afgehandeld doordat elektronische versies van alle verstuurde
klantcommunicatie eenvoudig via een webinterface toegankelijk zijn voor
callcenter-medewerkers. Ook kunnen zij vanuit dezelfde interface documenten
eenvoudig opnieuw via post, fax of e-mail toesturen.

"Met StreamServe wordt onze service hoger gewaardeerd dan voorheen. Op een
schaal van één tot tien scoren we een nu 7,5. Twee jaar geleden was dit nog
een 6,2. Dit is een gigantische sprong binnen onze branche", zegt Bertjan
Teunissen, projectleider bij Agis Zorgverzekeringen. "Met StreamServe
Persuasion kunnen we nu veel gerichter communiceren door specifieke
klantgroepen gepersonaliseerde en relevante aanbiedingen te sturen. De
combinatie van zo'n heldere en effectieve communicatie met een consistente
merkuitstraling leidt tot een betere klanttevredenheid, minder klachten en
een hogere omzet."

Kostenbesparend
Omdat bedrijven documenten in ieder formaat kunnen verspreiden – e-mail,
post, fax, sms, internet – biedt Persuasion niet alleen een efficiëntere
manier om documenten consistent op te maken en te produceren, maar ook om
documenten te distribueren. Klanten kunnen bovendien zelf aangeven via welk
medium, in welk formaat en met welke inhoud zij informatie wensen te
ontvangen. Bedrijven kunnen zo tot 90% besparen op papier- print- en
verzendkosten en tegelijkertijd de klanttevredenheid verbeteren.

"Gepersonaliseerde communicatie leidt tot kostenverlaging, omzetverhoging,
een vermindering van klachten en een toename van de cross-sell
mogelijkheden", zegt Ken Chin, research vice-president bij Gartner. Door een
intuïtieve gebruikersinterface en workfow automation kan het ontwerp van
brieven, afschriften en andere marketingmaterialen nu door de medewerkers
zelf worden ontwikkeld, zonder tussenkomt van de IT-afdeling. Hierdoor zijn
organisaties in staat sneller en tegen minder kosten communicatiemiddelen te
ontwikkelen om zo de verkoop te stimuleren en de klanttevredenheid te
verhogen."

Voordelen voor ICT
StreamServe Persuasion biedt voor de IT-afdeling diverse voordelen. Omdat de
software beschikt over geïntegreerd versie-management, neemt de
beheersbaarheid van ontwikkeltrajecten toe. Er kan eenvoudig een zogenaamde
rollback plaatsvinden naar een vorige versie. Daarnaast is het mogelijk
gescheiden, maar

gelijktijdig ontwikkel-, test-, acceptatie- en productie-omgevingen (OTAP)
te gebruiken. Tenslotte kent Persuasion een moderne architectuur, waaronder
integratie gebaseerd op een SOA-infrastructuur (services oriented
architecture). Deze architectuur biedt klanten de mogelijkheid om specifieke
modules eenvoudig te integreren.