Business Objects geeft klanten en partners toegang tot softwarelaboratorium

dinsdag 21 november 2006

Klantcentrische benadering leidt tot opname innovatieve technologieën in
BO-producten

Bilthoven, 21 november 2006 – Business Objects, leverancier van Business
Intelligence-oplossingen, heeft een internationaal team geformeerd voor de
ontwikkeling van innovatieve toepassingen op het gebied van business
intelligence. Doelstelling van het Business Objects Labs-team is om samen
met klanten, partners, en ontwikkelaars de toepasbaarheid van nieuwe
technologieën te onderzoeken. De ontwikkelaars van het team bevinden zich op
verschillende plaatsen in de wereld.

Als onderdeel van deze klantgerichte benadering heeft Business Objects op
http://labs.businessobjects.com een website opgezet voor klanten, partners
en leveranciers waar zij bètaversies van software kunnen downloaden, en
feedback hierover aan het ontwikkelteam kunnen geven. Dit vertelde Bernard
Liautaud, Chief Strategy Officer en oprichter van Business Objects, tijdens
het onlangs door Business Objects georganiseerde BI-Forum.

De technologie die beschikbaar is op de site van Business Objects Labs
varieert van vroege prototypes van nieuwe producten, losse componenten, en
andere interessante ideeën afkomstig van klanten, partners, en
ontwikkelaars. Afhankelijk van de feedback en de commerciële
toepassingsmogelijkheden zullen sommige technologieën worden verwerkt in
bestaande Business Objects-toepassingen, en andere vormen de basis voor
nieuwe producten.

In zijn korte bestaan heeft Business Objects Labs al de volgende
technologieën marktrijp gemaakt:

- Met Business Inteligence Search kunnen gebruikers snel gegevens vinden in
zowel gestructureerde als ongestructureerde data.
- Instant Messenger Business Intelligence maakt gebruik van Instant
Messenger-technologie om business intelligence-gegevens real-time  
  beschikbaar te maken voor eindgebruikers. Een verkoopteam kan deze
toepassing bijvoorbeeld gebruiken om snel de targets te vergelijken
  met de actuele pipeline.
- Mashups (het door elkaar gebruiken van twee verschillende toepassingen)
stellen een gebruiker in staat om bijvoorbeeld voorraadgegevens
  te koppelen aan externe geografische software zoals Google Maps.  
- Met Ambient Business Intelligence komen business intelligence-toepasingen
voor grote groepen gebruikers beschikbaar op uiteenlopende
  mobiele toepassingen, zoals labtops en PDA’s. Momenteel werkt het team aan
de ontwikkeling van zogenaamde “widgets”, icoontjes die via
  het scherm direct toegang bieden tot business intelligence-informatie.

Het BI-Forum met als thema “BI for everyone” werd gehouden in de Beurs van
Berlage en trok ruim 350 bezoekers.