Succesvolle lancering 'Me on TV' tijdens finale Big Brother

woensdag 29 november 2006

Rijen, 28 november 2006 - De nieuwe techniek ‘Me on TV’ was gisteren voor
het eerst op de televisie te zien tijdens de live finale van Big Brother op
Talpa. De winnaar van vorig jaar, Joost, kwam via een UMTS-verbinding live
met video en audio de uitzending binnen. ‘Me on TV’ is een samenwerking
tussen Ericsson, Triple IT en Endemol Nederland.

‘Me on TV’ is een nieuwe dienst die elke mobiele telefoon in een tv-camera
verandert die live op televisie, internet en mobiele telefoon kan uitzenden.
Gisteravond feliciteerde Joost live vanuit huis de drie finalisten. De
dienst maakt van elke gebruiker een verslaggever. Zo kan een gebruiker
bijvoorbeeld live nieuws naar een programma of website doorsturen, zelfs
vanuit het buitenland.

Edwin Tromp, Directeur Talpa Digital zegt: “We zijn er trots op om als
eerste deze nieuwe dienst te kunnen toepassen. Er zijn nog veel extra
mogelijkheden om Me on TV in te zetten en daar zullen we de komende periode
nog meer van laten zien en horen.”

Paul Römer, Algemeen Directeur Endemol Nederland zegt: “Dit is de ultieme
Big Brother; het ontsluit de hele wereld. Het is fantastisch dat we Me on TV
gisteren succesvol hebben kunnen introduceren tijdens de live finale van Big
Brother. Het is het begin van een eindeloze rij mogelijkheden.”

Big Brother wordt door Endemol Nederland geproduceerd.