Internetadviesbureau Eyos kanshebber 'Beste Business Case 2008'

donderdag 19 februari 2009


Case online typecursus gekozen uit 46 inzendingen Computable verkiezing

Utrecht, 19 februari 2009 -
Eyos maakt kans op de titel ‘Beste Business Case van 2008’, een verkiezing van IT-vakblad Computable. Het adviesbureau voor zakelijke mogelijkheden van internet diende een case in van Computype, aanbieder van de online typecursus TypeTopia. Deze typecursus voor kinderen maakte een grote groei door in 2008, dankzij het samenkomen van didactische know-how van Computype en kennis van technische mogelijkheden van Eyos.

Een vakjury heeft uit 46 inzendingen uiteindelijk zes cases genomineerd. Eind februari lichten de inzendingen hun cases toe aan de jury, waarna een winnaar wordt gekozen. De overige vijf genomineerden zijn ProRail/Xebia, Schleifenbauer Products, SURFnet, ASML en RDW/Unisys.


Floris Vlasveld, directeur en oprichter van Eyos: "Ik moest wel even slikken toen ik hoorde dat wij zijn genomineerd en al helemaal toen ik zag tegen welke organisaties we het op moeten nemen. We zijn krap vier jaar bezig en dan is voorkomen in zo'n shortlist een geweldige eer. Alhoewel we voor mijn gevoel al hebben gewonnen, gaan we natuurlijk wel ons best doen de jury te overtuigen dat we samen met Computype de Beste Business Case van 2008 zijn."


Romer van Bavel, directeur van Computype: "Voor het uitwerken van de technische aspecten van onze online typecursus, hebben wij gekozen voor Eyos vanwege hun bijzondere propositie. Zij zijn op basis van hun kennis in staat het concept TypeTopia verder uit te werken en ons te begeleiden tijdens het gehele traject. Zo heeft Eyos ons geholpen bij de keuze en het aansturen van de softwareontwikkelaars. Juist omdat Eyos naast het geven van advies een ondersteunende rol speelt bij de technische zaken, zijn zij in staat de gang van zaken van een afstand te bekijken. De flexibele wijze waarop we samenwerken ligt zonder twijfel ten grondslag aan dit prachtige resultaat!”