Mifratel kiest voor contact center oplossing van Mitel

donderdag 11 december 2008

Driehonderd call center agents gebruiken Mitel IP-telefonie en Contact Center oplossing  

Mitel, leverancier van IP-communicatie-oplossingen, en A2Z/Econocom leveren de volledige IP-telefonie & Contact Center-infrastructuur bij Mifratel. 

Mifratel is één van de sterkste groeiers in de Belgische contact center sector, gespecialiseerd in zowel outbound- als inbound telefonie. Het bedrijf, dat zowel actief is in Moeskroen als Gent, was op zoek naar een IP-oplossing voor beide vestigingen. De bestaande Filemaker scripting en CRM-applicaties moesten geïntegreerd kunnen worden in de nieuwe IP-telefonieoplossing. Transparante rapporteringsmogelijkheden waren een bijkomende vereiste.

Na een selectieproces koos Mifratel voor de Mitel 3300, het IP-telefonieplatform van Mitel. Deze oplossing voldoet volledig aan Mifratels wensen en eisen zoals de integratie met de Filemaker-applicatie. Daarnaast hebben de persoonlijke en toegankelijke aanpak van Mitel en implementatiepartner A2Z/Econocom een belangrijke rol gespeeld  in het beslissingsproces.  

Dankzij Mitel kan Mifratel starten met het uitbouwen van een virtueel contact center. Driehonderd call center agents zullen op termijn gebruik maken van de Mitel-oplossing. 
In de eerste twee fases hebben 200 call center agents de overstap gemaakt naar Mitel IP-telefonie & Contact Center-applicaties. Het gaat over de call center agents in het nieuwe contact center te Moeskroen en in het call center te Gent. In een derde fase zullen bijkomend nog eens 102 agenten in Moeskroen de overstap maken. Tenslotte is het de bedoeling dat er ook offshore en van thuis uit gebruik gemaakt kan worden van de oplossing.

De call center agents gaan gebruik maken van de Mitel Navigator IP-telefoon. Deze is verbonden met de flatscreenmonitor van de gebruiker en aansturing van de telefoon gebeurt via de Navigator-taakbalk. Voor contact centers die rationeel moeten omgaan met de ruimte-indeling van hun bedrijfspand, betekent dit een aanzienlijke plaatsbesparing op elke werkpost.

Kristel D'Hondt, Gedelegeerd Bestuurder bij Mifratel, was op zoek naar een VoIP-platform met een sterk applicatieportfolio voor het contact center. "Mitel's telefonieplatform en Contact Center-applicatie voldeed volledig aan deze verwachtingen. De prijs/kwaliteitsverhouding is uitstekend vergeleken met deze van andere leveranciers. Dankzij Mitel en A2Z/Econocom kunnen we gebruik blijven maken van onze eigen Filemaker-toepassingen die erg makkelijk integreerbaar zijn. Vanaf nu kunnen we een virtueel contact center uitbouwen dat verspreid is over onze locaties in Moeskroen en Gent."

Jozef Van Royen, verantwoordelijk voor het Mitel Belux filiaal: "Mifratel's keuze bevestigt een trend die wij al een poosje waarnemen. Bedrijven die de overstap naar IP-telefonie maken, zoeken voornamelijk extra functionaliteit, in combinatie met een interessante prijs/prestatie verhouding. De overstap naar IP -telefonie biedt Mifratel meer mogelijkheden op zowel rapportagevlak als op vlak van de koppeling van IP-telefonie met de bestaande CRM-applicatie."