Lawson verhoogt winst en service bij dealers van zwaar materieel

woensdag 10 december 2008

Lawson for Equipment Service Management & Rental ondersteunt verkopers en verhuurders gedurende de volledige levenscyclus van hun producten

 

Hotlinks

Perspagina: Lawson for Equipment Service Management & Rental

Video Demo’s: Lawson for Equipment Service Management & Rental

Afbeeldingen Lawson for Equipment Service Management & Rental

 

Vianen, 10 december 2008 – Lawson, leverancier van bedrijfssoftware introduceert Lawson for Equipment Service Management & Rental (ESM&R). Deze flexibele bedrijfsoplossing is ontwikkeld om dealers van zwaar materieel te helpen bij het verhogen van hun winst en het verbeteren van hun klantenservice en dit gedurende de volledige levenscyclus van alle onderdelen van de producten die ze verkopen of verhuren.

Met Lawson for ESM&R zijn verkopers en verhuurders van zwaar materieel in staat hun uitrusting te beheren vanaf de aankoop tot de volledige afschrijving. Lawson for ESM&R is te integreren met de (internationale) dealer supply chain. Daarnaast is de koppeling met de fabrikant van het materiaal mogelijk. Met deze oplossing verbetert de integratie met de verkoop binnendienst, de financiële, de service- en de verhuurafdelingen bij dealers. Hierdoor is sneller te reageren op bestellingen van klanten en garantieclaims.

Met de software is op basis van de bestaande onderhoudsprogramma’s bovendien de toekomstige servicebehoefte van het aanwezige materieel bij klanten te bepalen. Zo kan beter geanticipeerd worden op de vraag naar onderdelen en onderhoudspersoneel.

 

Finning International

Finning International, wereldwijd de grootste Caterpillar dealer, is het eerste bedrijf dat gebruik maakt van deze nieuwe oplossing. Het bedrijf telt 14.000 werknemers in Canada, Groot-Brittannië, Chili, Argentinië, Uruguay en Bolivia. Finning is actief in een groot aantal industriële sectoren zoals mijnbouw, bosbouw, olie en gas, vervoer en commercieel transport.

 

“Dealers van materieel werken op een volledig andere manier dan in welke business ook”, zegt Jeff Leigh, vice president Business Processes and Systems bij Finning. “Alles draait om transparantie. Inzicht in zowel de kosten per uur en per machine,  de ontwikkeling van het correcte preventieve onderhoudsprogramma voor elk onderdeel van het materiaal alsook de snelle beschikbaarheid van de garantie-informatie zijn belangrijk. Dit helpt ons om proactiever ons bedrijf te beheren.”

 

Eén van de belangrijkste uitdagingen is een snelle tussenkomst bij een serviceaanvraag, ongeacht of het materiaal zich op het terrein bevindt of in een magazijn voor een onderhoudsbeurt. Lawson for ESM&R draagt bij tot efficiëntere aftersales bij dealers door de juiste onderdelen, werktuigen en service engineers beschikbaar te hebben op het ogenblik en de plaats dat ze nodig zijn. 

 

Bedrijven geven aan dat ze door de implementatie van field servicetoepassingen, meer transparantie verwerven. Het personeel is efficiënter in te zetten omdat ze nu

precies weten waar iedereen zich bevindt. Geoptimaliseerde planning en transparantie heeft veel voordelen en zorgt niet in het minst voor een grotere tevredenheid zowel bij het 

personeel als bij de klanten.*

 

Doordat dealers met Lawson for ESM&R technisch personeel efficiënter inplannen, neemt het aantal factureerbare uren toe. Aan de andere kant nemen de kosten door extra uren ten gevolge van inefficiënte planning af.

 

Ook verhuurbedrijven kunnen Lawson for Equipment Service Management & Rental gebruiken om doeltreffender de beschikbaarheid, de toewijzing, de levering en het terugbrengen van het materiaal te beheren. Dit heeft als gevolg dat ze op een proactieve manier het onderhoud van het verhuurde materiaal inplannen waardoor de tijd voor de volgende verhuurperiode tot een minimum beperkt kan worden. Het gebruik van het verhuurde materieel wordt op deze manier gemaximaliseerd.

 

Met deze nieuwe Lawson-oplossing kunnen verhuurbedrijven hun winstratio ten aanzien van hun objectieven beter gaan meten. Het traceert immers automatisch hoe vaak het materieel wordt ingezet en brengt in kaart wanneer het niet beschikbaar is.

 

“Lawson heeft een reputatie hoog te houden op het vlak van snelle implementaties op een modern platform en een diepgaande kennis van de industriële sectoren waarin het actief is”, zegt Andreas Hellstrom, industry strategy director bij Lawson. “Onze klanten zeggen ons dat een makkelijk installeerbare en bruikbare oplossing gericht op de wensen van de dealers onontbeerlijk is voor deze industriële sector.”

 

* William McNeill and Chris Fletcher, AMR Research,  Oct. 6, 2008, rapport, "Field Service Landscape: Huge Potential, but Still Addressing Basic Service Needs."