Nederlanders regelen financiën in tijd van de baas
woensdag 26 augustus 2009
Nieuwegein, 26 augustus 2009 - Uit onderzoek van Mitel, leverancier van IP-communicatie-oplossingen, blijkt dat Nederlanders tijdens werktijd het internet veelvuldig gebruiken voor privédoeleinden. Bijhouden van persoonlijke blogs, het nieuws en bankzaken scoren het hoogst bij Nederlanders.
Persoonlijke financiën
Een op de zes Nederlanders (16%) gebruikt het internet voor het regelen van zijn persoonlijke financiën. Daarvan geeft een derde (30%) aan hier meer dan een half uur per dag aan te besteden.
Alle respondenten geven aan het internet op het werk in te zetten voor research en lezen van werkgerelateerde publicaties. Ruim de helft (53%) geeft aan de werkomgeving te gebruiken voor online samenwerken en het delen van documenten. Het internet wordt door een op de vier werknemers (27%) tijdens werktijd gebruikt voor het bijhouden van zijn of haar sociale netwerk. Van deze groep geeft 8% aan hier een half uur of langer per dag mee bezig te zijn. In Nederland zijn met name Hyves (37%) en LinkedIn (31%) populair. Facebook en Myspace scoren het hoogst in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Bijna alle mannen (92%) gebruikt het internet op de werkvloer voor het bijhouden van het nieuws. Daarvan geeft 28% aan dat ze hier per dag meer dan een half uur aan besteden.
Gijs Borsboom, Country Manager Mitel Benelux: "Internet wordt tijdens werktijd voor uiteenlopende zaken gebruikt. Naast gebruik voor standaarddoeleinden als research en concurrentieanalyse, zien we ook social networking, bloggen en online samenwerken steeds populairder worden. Het feit dat 53% van de respondenten nu al aangeeft al een vorm van online samenwerken te gebruiken, betekent dat dit soort applicaties steeds belangrijker worden. We erkennen dit en bieden al diverse oplossingen om online samen te werken en te vergaderen op iedere locatie met een internetaansluiting, zoals onze Unified Communicator Advanced. Wij verwachten echter dat online communicatie & samenwerkingsvormen in de toekomst nog verder zullen groeien. Wij blijven dan ook investeren in R&D om onze oplossingen die dit vergemakkelijken nog verder te verbeteren en uit te breiden."
<< Home