National Geographic verbetert marketingcampagnes met SAS

maandag 10 augustus 2009

Huizen,10 augustus 2009 - National Geographic zet SAS Analytics in voor het gerichter opzetten van marketingcampagnes. Hiermee hebben ze een rendement op hun SAS investering behaald van 200 tot 300 procent. De best presterende segmenten lieten zelfs een verbetering in de campagneresultaten zien van 50 procent.


Hotlinks
Meer informatie over SAS Analytics
Meer informatie over SAS Customer Intelligence
Meer informatie over SAS Marketing Performance Management
Website SAS Nederland
Website National Geographic

Een van de grootste uitdagingen voor National Geographic is het optimaliseren van marketingefficiëntie voor de verschillende afdelingen en productlijnen. Het antwoord: verzamel klantinformatie in een centrale marketingdatabase die een 360-graden beeld biedt van de klant.

Voorspellende analyses
"Wij verzorgen de marketinganalyse voor onze direct response divisies; magazines, boeken, video's, catalogussen, e-mail en reizen," vertelt David Harkness, marketing analysis manager bij National Geographic. "Alles komt samen in de marketingdatabase. Door informatie over transacties te verzamelen, krijgen we een compleet en eenduidig beeld waar en hoe vaak de klant interactie met ons heeft. Voorspellende business analytics software van SAS helpt ons klanten beter te begrijpen en vast te stellen welke producten en aanbiedingen het meest relevant zijn. We kunnen met SAS nu niet alleen nauwkeuriger voorspellen welke klanten geïnteresseerd zijn in onze producten en diensten, maar ook beter klantsegmenten identificeren waarin we zwakker presteren."

Naast de voorspellende en analysekracht van SAS, koos National Geographic SAS ook om zijn flexibiliteit en ondersteuning. "SAS biedt een enorm breed portfolio oplossingen en diensten", zegt Harkness. "Alle denkbare noodzakelijke informatie is te verkrijgen uit gebruikersgroepen, opleidingen en trainingen, documentatie en de verkoop- en technische ondersteuning van SAS. Ik werk al dertien jaar met SAS en ik ontdek nog steeds nieuwe terreinen waar ik het succesvol voor kan inzetten."

Geïntegreerde suite marketingoplossingen
SAS biedt een uitgebreide suite producten voor diverse klantgerichte marketingprocessen. De campagneoplossingen van SAS maken deel uit van een bredere suite customer intelligence-applicaties die onder meer ondersteunen bij cross- en up-selling, klantretentie, klantsegmentatie, e-mailmarketing en marketingmix analyse. Klanten die SAS customer intelligence-oplossingen toepassen zijn onder andere Marktplaats.nl, OTTO, 1-800-flowers.com en First Citizens Bank.