Amphia Ziekenhuis sluit Preferred Suppliership met BRAIN FORCE

maandag 10 augustus 2009

BRAIN FORCE preferred supplier Microsoft-technologie

Veenendaal, 10 augustus 2009 - Het Amphia Ziekenhuis, het grootste algemene
ziekenhuis van Nederland, heeft voor de professionalisering van zijn
IT-infrastructuur BRAIN FORCE ingeschakeld en benoemd tot preferred supplier
Microsoft-technologie. De Microsoft-specialist ondersteunde het ziekenhuis
eerder bij de migratie van 2200 werkplekken naar Windows XP. Edwin
Groenewegen, Architect ICT bij de afdeling Informatievoorziening en
Automatisering van Amphia Ziekenhuis: "BRAIN FORCE is voor ons een
vertrouwde partner die bekend is met onze organisatie en de specifieke eisen
die er leven. Door gebruik te maken van de ervaring die zij hebben en best
practices verloopt het plannings- en implementatietraject efficiënter."

Microsoft System Center
BRAIN FORCE ondersteunt het ziekenhuis op dit moment bij de implementatie
van het Microsoft System Center voor verbetering van de efficiency en
effectiviteit van de IT-afdeling en een vermindering van de beheerkosten.
Het Amphia Ziekenhuis koos voor Microsoft System Center ter vervanging van
de huidige deployment en asset management systemen. De Configuration Manager
en Operation Manager uit het System Center, ondersteunen het ziekenhuis bij
het uitrollen en beheren van servers en werkplekken. Daarnaast wordt het
beheer uitgebreid met monitoring-functies.

"Het Microsoft System Center helpt ons proactiever om te gaan met ons
beheer", vertelt Groenewegen. "Beter beheer van de IT-omgeving leidt tot
minder fouten en betere dienstverlening. We zien eerder waar zaken fout gaan
en kunnen maatregelen nemen. Daarnaast hebben we de beschikking over betere
rapportages. Met BRAIN FORCE bekijken we wat de volgorde van de
implementatie moet zijn en welke functionaliteit we precies willen
gebruiken. Zij weten precies hoe onze infrastructuur eruit ziet en hebben
een belangrijke functie als sparringpartner."

Het monitoren van de infrastructuur is voor het Amphia Ziekenhuis helemaal
nieuw. "Met de Operation Manager krijgen we beter inzicht in de
ICT-infrastructuur componenten en worden alle afhankelijkheden in kaart
gebracht. Hierdoor kunnen we beter sturen en sneller schakelen. Daardoor
kunnen we nu ook strakkere SLA-afspraken maken met onze leveranciers en
interne klanten", aldus Groenewegen.