Ogone bereikt mijlpaal van 20.000 internetwinkeliers aangesloten op betaalplatform

donderdag 9 juli 2009

Mijdrecht, 9 juli 2009 – Ogone, één van de grootste Europese leveranciers van betaaldiensten, heeft de mijlpaal van 20.000 klanten behaald. In minder dan zes jaar tijd groeide het aantal e-commerce handelaars dat gebruikmaakt van Ogone's betaalplatform stevig door van 3.000 in 2003, naar 7.000 in 2006, vervolgens 10.000 in 2007, om nu 20.000 bedrijven in 35 landen te bedienen.

Geavanceerd en compleet
Het platform van Ogone heeft zijn succes in de eerste plaats te danken aan zijn technologie. Het is beschikbaar als SaaS (Software as a Service) en vereist zodoende geen installatieprocedure. De snelle implementatie en integratie in het informatiesysteem van de gebruiker worden gezien als belangrijke voordelen.

Daarnaast biedt platform meer dan alleen een virtuele betaalterminal, zoals de mogelijkheid om eenvoudig volledige betaalprocessen te automatiseren. Zo is het mogelijk om in slechts enkele muiskliks een account te creëren en een nieuwe betaalmethode of bankverbinding te activeren. Verder biedt het platform geconsolideerd beheer van betaalprocessen vanaf de facturatie tot aan eventuele terugbetalingen en realtime detectie en blokkering van frauduleuze transacties. Dankzij deze veelzijdigheid bedient Ogone zowel kleine webwinkels als grote e-commerce ondernemers.

Wereldwijd
Ogone is sinds de introductie van het platform in 2000 het aantal samenwerkingsverbanden met financiële instellingen wereldwijd blijven uitbreiden om zoveel mogelijk lokale opties aan te kunnen bieden. Deze strategische keuze heeft sterk bijgedragen aan het internationale succes. Op die manier helpt Ogone ook bij de keuze van een bankpartner of van de meest adequate betaalmethodes. Hiervan zijn inmiddels 40 beschikbaar, waaronder internationale en lokale bankkaarten, automatische overschrijvingen, Paypal en online tegoedkaarten.