Trivium Meulenbelt Zorg maakt klantcontact persoonlijk met Mitel Contact Center en IP-telefonie

maandag 22 juni 2009

Optimale bereikbaarheid, betere dienstverlening en centraal beheer voor 16 vestigingen

Nieuwegein, 22 juni 2009
– Zorginstelling Trivium Meulenbelt Zorg heeft het contact center in Almelo en een aantal van haar verpleeg- en verzorgingshuizen ingericht met Mitel IP-telefonie. Hierdoor is de bereikbaarheid geoptimaliseerd en zijn de locaties op afstand te beheren. Implementatiepartner Loohuis Communicatie en Beveiliging heeft daarnaast een koppeling gemaakt tussen data en telefonie. Hierdoor is de service richting klanten verbeterd.


Hotlinks

Trivium Meulenbelt Zorg

Mitel 3300 IP Communications Platform (ICP)
Mitel Contact Center-oplossingen
Loohuis Communicatie en Beveiliging

Door een fusie tussen Trivium en Meulenbelt is een zorginstelling ontstaan die op dit moment uit zestien locaties bestaat. Naar verwachting zal dit aantal de komende jaren verder toenemen. Bij het samengaan van de twee instellingen is besloten over te gaan op een centrale telefonieoplossing met een 0900-nummer. Na een uitgebreid selectietraject is gekozen voor Mitel's 3300 IP Communications Platform (ICP) en Contact Center. Bij de keuze speelden eenvoud in koppeling met de bestaande telefonieomgeving, optimale bereikbaarheid door de inrichting van een contact center en centraal beheer een belangrijke rol.


Contact Center

Trivium Meulenbelt Zorg is bereikbaar via een 0900-nummer. Alle telefoontjes komen binnen in het contact center op de locatie in Almelo. Daar worden gesprekken met leveranciers, partners, cliënten en familieleden van cliënten afgehandeld. Om alle vragen centraal te kunnen afhandelen, is een koppeling gemaakt met onderliggende systemen. Klantinformatie verschijnt nu in beeld zodra een klant belt. Daarnaast is ook andere informatie snel beschikbaar. Het contact center is 24/7 bereikbaar.

"De omgeving is in drie maanden neergezet door een multidisciplinair team waarin naast een ICT-er en iemand van Loohuis, onder andere ook een regiomanager, receptioniste en verzorgende zat", zegt Fred Schrander, secretaris Raad van Bestuur. "Zo hebben we alle aspecten meegenomen en kwamen we geen rare zaken meer tegen toen we eenmaal live gingen."

Toekomstvast

De organisatie beschikt nu over een toekomstvaste, flexibele en eenvoudig te beheren omgeving. Als er nieuwe locaties openen of een bestaande installatie wordt vervangen, hoeven alleen nieuwe Mitel-toestellen aangesloten te worden. "Door de fusie is de omgeving twee keer zo groot geworden", zegt Peter Scheffer, coördinator onderhoud. "Toch ben ik niet twee keer zo veel tijd kwijt. Het systeem is gebruiksvriendelijk en ik kan bijna alles op afstand oplossen."