Qurius optimaliseert interne communicatie met Unified Communications
donderdag 18 juni 2009
Qurius optimaliseert interne communicatie met Unified Communications
Zaltbommel, 18 juni 2009 – Qurius is live gegaan met Office Communications Server (OCS), de Unified Communications-oplossing van Microsoft. Met dit geïntegreerde communicatieplatform bellen Qurius-medewerkers elkaar met één muisklik via hun laptop, sturen ze elkaar chatberichten en vergaderen ze online met behulp van diverse audio- en video-opties. Qurius' Europese vestigingen communiceren nu net zo makkelijk nationaal als internationaal.
Met de introductie van Unified Communications binnen de eigen organisatie speelt Qurius in op 'het nieuwe werken': flexibel werken, waar en wanneer je maar wilt. Deze nieuwe manier van werken brengt diverse voordelen met zich mee als minder reistijd, snellere reacties en effectiever samenwerken, met een reductie van de reis- en communicatiekosten tot gevolg.
Geïntegreerde communicatieomgeving
Qurius is een kennis- en communicatie-intensieve organisatie met flexibel ingestelde werknemers. Medewerkers werken op kantoor, thuis, onderweg of bij de klant. Dit gegeven, in combinatie met de behoefte om altijd en overal verbonden te zijn met het Qurius-netwerk, heeft de doorslag gegeven in de keuze voor de geïntegreerde communicatieomgeving. Ook internationale Qurius-medewerkers profiteren nu van kortere en effectievere communicatielijnen met hun collega's in Nederland.
"Afgelopen week hebben we voor bijna 60 mensen vanuit 28 verschillende locaties door heel Europa een training over onze methodiek verzorgd", zegt Ton Baeten, directeur bij Qurius Infrastructure Solutions en verantwoordelijk voor de uitrol van OCS. "Deze training verliep via OCS, waardoor we aanzienlijk op reiskosten en tijd hebben bespaard."
Implementatie in eigen beheer
Unified Communications wordt binnen Qurius in de praktijk gebracht met behulp van Microsoft Office Communications Server (OCS). Dit is een tool waarin instant messaging, e-mail, spraak- en videoconferencing en het telefoonsysteem zijn geïntegreerd. De implementatie is uitgevoerd door Qurius Infrastructure Solutions, het Qurius-onderdeel dat zich richt op advies, ontwerp en realisatie van hoogwaardige ICT-infrastructuuroplossingen. Het project omvatte naast de invoering en installatie van OCS, ook de migratie naar Microsoft Exchange 2007 en het opzetten van de koppelingen tussen de internationale vestigingen in eigen beheer uitgevoerd.
Interessant voor andere bedrijven
De nieuwe communicatieomgeving levert Qurius veel voordelen op. Fred Hermans, CEO Qurius: "Unified Communications is een ideale manier om onze reis- en communicatiekosten terug te dringen en tegelijkertijd onze communicatie te optimaliseren. Het stelt onze medewerkers in staat om effectief te werken, waar en wanneer ze dat willen. De voordelen die wij ervaren zijn zeker ook interessant voor andere bedrijven met meerdere nationale of internationale vestigingen."
<< Home