Oxxio versnelt postafhandeling met oplossing van BancTec

donderdag 6 november 2008

Hilversum, 6 november 2008 - Oxxio, de vierde energieleverancier van
Nederland, ontvangt post vanaf nu digitaal via BancTec. Dit IT-bedrijf zet
alle post om in digitale documenten en koppelt deze aan het juiste digitale
klantdossier. Hierdoor is de post direct beschikbaar en hebben alle
relevante afdelingen tegelijkertijd toegang tot een compleet klantdossier.
Oxxio heeft met deze oplossing de primeur voor Nederland. De
BancTec-oplossing is ontwikkeld op basis van geavanceerde digitale
postkamers die eerder al in Denemarken en Duitsland zijn geleverd.

De digitale post geeft Oxxio meer controle op het postproces. Zo kunnen
brieven nu binnen 24 uur in behandeling worden genomen, terwijl hier
voorheen tien werkdagen overheen gingen. Deze verbetering van de
doorlooptijd zal naar verwachting een positief effect hebben op de
klanttevredenheid bij Oxxio.

"De BancTec-oplossing sluit naadloos aan bij onze omgeving die steeds meer
digitaal wordt", aldus Kees-Jan Bus, CEO van Oxxio.

Michel van 't Holt, General Manager BancTec Nederland: "Wij zijn verheugd
deze geavanceerde oplossing nu ook in Nederland in te kunnen zetten."