Oracle introduceert OPN Sales Coach

woensdag 5 november 2008

Actieve ondersteuning van Oracle-partners bij verkoop en advies Oracle-software

 

De Meern, 5 november 2008 – Oracle introduceert de OPN Sales Coach. Een nieuwe tool die Oracle-partners helpt bij het verkopen van Oracle’s technologiesuite aan middelgrote organisaties. De OPN Sales Coach biedt, op basis van Web 2.0-technologie, interactief en pro-actief advies aan partners hoe zij de Oracle-producten optimaal kunnen inzetten bij hun klanten.

 

OPN Sales Coach ondersteunt partners met gedetailleerde adviezen in negen verkoopgebieden, namelijk Business Intelligence, Compliance, Business Continuity, Database, Security, Content Management, Records Management, Rights Management, Access Control & Identity Management. Daarnaast ontvangen de gebruikers van de Sales Coach maandelijks praktische verkoopadviezen over deze negen productgroepen en worden zij gewezen op andere informatiebronnen binnen het Oracle PartnerNetwork (OPN) waarmee zij hun sales- en marketingactiviteiten verder kunnen uitbreiden.

 

“Oracle beschikt over een uitgebreide pakket aan producten en dankzij de acquisitiestrategie wordt dit aanbod alleen maar groter. Het is dus logisch dat partners zich vaak niet bewust zijn van de reikwijdte van de Oracle-producten,” zegt Penny Philpot, Vice President, OPN & Partner Development, Alliances & Channels, Oracle Europe Middle East and Afrika. “De OPN Sales Coach wijst partners op de meest relevantie informatie en bijbehorende informatiebronnen, waardoor zij beter in staat zijn hun klanten te voorzien van optimale oplossingen. Daarnaast ondersteunt de coach partners bij het ontwikkelen van hun kennis en ervaring door hen eenvoudig toegang te verschaffen tot het uitgebreide onderwijs- en trainingsaanbod van OPN.”