Gartner positioneert SAS als visionair voor Enterprise Marketing Management

woensdag 29 juli 2009

Huizen, 29 juli 2009 - SAS, specialist op het gebied van business analyticssoftware en dienstverlening, is door Gartner gepositioneerd in het visionairskwadrant van het "Magic Quadrant voor Enterprise Marketing Management".

Hotlinks
Gartner's Magic Quadrant voor Enterprise Marketing Management
Meer informatie over SAS enterprise marketing
Meer informatie over SAS marketing mix advisor
Meer informatie over SAS web analytics
Meer informatie over SAS campaign management

Volgens Gartner onderscheidt SAS zich van traditionele CRM-leveranciers door in te spelen op de groeiende behoefte van marketeers aan geïntegreerde enterprise marketingoplossingen. Karakteristiek voor SAS oplossingen zijn de analysekracht en de geavanceerde data-integratiemogelijkheden, waarmee organisaties hun centrale klantregie optimaliseren en beter sturen op de toekomst. De oplossingen van SAS omvatten het complete marketingproces, van campagnemanagement, webanalytics, customer experience analytics, e-mail en mobile marketing, event-driven marketing, campagne-optimalisatie, marketing mix analyse, marketing performance management tot real-time decision management.

"We zijn duidelijk op de goede weg met onze enterprise marketing managementoplossingen," zegt Marcel van der Marck, manager customer intelligence bij SAS Nederland. "Onze kracht ligt in het analytisch benaderen van steeds complexer wordende uitdagingen voor marketeers. Marketingactiviteiten als workflow- en campagnemanagement en real-time- en webmogelijkheden vragen om zowel brede als diepe oplossingen. Onze ervaring en de flexibele inzet en aantoonbare ROI van onze customer intelligence-software dragen daaraan bij."

SAS heeft onlangs zijn enterprise marketing managementportfolio uitgebreid met drie producten. SAS marketing mix advisor helpt bij het bepalen van de optimale combinatie van reclame en promoties in de verschillende mediakanalen. Met de nieuwe versie van SAS web analytics kunnen organisaties de analysekracht van SAS ook toepassen op online data en daarmee inzicht krijgen in de impact van het webkanaal op de business. SAS campaign management is nu ook beschikbaar als een kant-en-klare software-as-a-service oplossing, waarmee marketingcampagnes snel op te zetten zijn, te wijzigen en te beheren zonder de kosten voor infrastructuur en onderhoud.

De customer intelligence-oplossingen van SAS stellen bedrijven in staat beter inzicht te krijgen in hun klanten, klantinteractie te stimuleren en marketingprestaties continu te verbeteren. Wereldwijd maken organisaties gebruik van SAS enterprise marketingoplossingen om de snelheid, controle, doeltreffendheid en nauwkeurigheid van marketingcampagnes te verbeteren. Onder hen zijn 1-800-FLOWERS.COM, Marktplaats.nl, DeutschlandCard, OTTO, The Dow Chemical Co, Grupo Santander, Swisscom, Vodafone Australië en Wolters Kluwer.