Vanderlande Industries selecteert Cisco en KPN voor Unified Communications

maandag 23 maart 2009

Amsterdam, 23 maart 2009 - Cisco gaat in samenwerking met KPN Cisco Unified Communications implementeren bij Vanderlande Industries. De producent van material handling systemen gaat  Cisco's Unified Communication-oplossing gebruiken en wil hiermee een aanzienlijke kostenbesparing realiseren.

Vanderlande Industries ontwerpt, implementeert en onderhoudt bagage-afhandelingssystemen voor luchthavens. Met tien vestigingen wereldwijd vormt communicatie een essentieel element in de bedrijfsvoering, maar tegelijkertijd ook een belangrijke kostenpost. In samenwerking met KPN, waarmee al eerder een strategisch samenwerkingsverband voor vijf jaar werd gesloten, is Vanderlande Industries op zoek gegaan naar een meer kostenefficiënte manier van communiceren. Cisco's Unified Communication-oplossing biedt uitkomst en zal binnenkort de huidige traditionele telefoniecentrales vervangen.

"De strategische samenwerking die we met KPN hebben gesloten, heeft als voornaamste doel kennis te bundelen", zegt Willem van der Craats, Corporate ICT manager bij Vanderlande Industries. "KPN stelde Cisco voor als leverancier van Unified Communications. Omdat Cisco een van de standaarden binnen ons netwerk is, was de keuze snel gemaakt. Daarnaast zijn de Cisco-oplossingen heel gemakkelijk uit te rollen naar onze buitenlandse kantoren.

Volgens Arno van Lit, account manager KPN Sales, is dit project, dat past binnen een bredere samenwerking tussen KPN en Cisco op het gebied van Unified Communications onder de vlag ‘Human 2.0’, een mooi voorbeeld van strategische samenwerking. "Vanderlande Industries is een van onze grootste klanten. Het partnership betekent een kennisdeling op veel verschillende gebieden. Niet alleen op IT-vlak wisselen we ervaringen uit, maar ook op het gebied van marketing en security delen we kennis. Dat geldt ook voor onze samenwerking met Cisco. Dat maakt een migratie als deze echt tot een gezamenlijk project."

Rob de Wildt, Director Commercial Markets bij Cisco, voegt daaraan toe: "De Unified Communication-oplossing van Cisco biedt continuïteit voor de toekomst, zeker met het oog op het ontsluiten van de buitenlandse kantoren. Daarnaast is deze stap vanuit beheertechnisch en kostenperspectief bijzonder effectief. Het hele platform is vanuit één punt te beheren en Vanderlande Industries realiseert een aantrekkelijke besparing op verkeerskosten."

In eerste instantie gaan alleen de Nederlandse vestigingen over, maar het streven is om alle vestigingen wereldwijd te voorzien van Unified Communications-systemen. De voorbereidingen zijn inmiddels gestart. In mei 2009, wanneer de nieuwbouwlocatie gereed is, moeten de oude centrales vervangen zijn door IP-telefonie. De tweede fase bestaat uit het toevoegen van multimedia-aspecten als videoconferencing en instant messaging (IM). "Het uiteindelijke doel is om alle vestigingen aan elkaar te koppelen en medewerkers te benaderen via het voor hen meest geschikte medium, vaste, mobiele telefonie, e-mail of IM", aldus Van der Craats.