Advertentienetwerk Platform-A van start in Nederland
maandag 8 december 2008
Platform-A verspreidt miljarden advertenties voor Google-phone in de VS
Amsterdam, 8 december 2008 – AOL's Platform-A, het grootste digitale
advertentieplatform, start nu ook in Nederland. Het platform voorziet in
branding en performance-gestuurde campagnes van iedere omvang. Platform-A
heeft een uitgebreide suite online marketingoplossingen en beschikt over de
meest geavanceerde advertentietechnologieën. Klanten krijgen één contact
voor het inkopen en beheren van advertentieactiviteiten via de digitale
marketingkanalen van Platform-A. Hierdoor wordt de strategische impact van
online campagnes vergroot.
Platform-A Nederland bundelt AOL's nieuwe en bestaande
advertentieactiviteiten, zoals het netwerk met derde partijen
Advertising.com. Dit netwerk omvat honderden geselecteerde websites
en is bekend om zijn optimalisatie en behavioural targeting-technologieën en
search- en display-oplossingen. Platform-A biedt tevens toegang tot AOL's
eigen netwerk van websites, waaronder www.aol.nl, http://nl.spinner.com en
http://nl.winamp.com. Het affiliate marketingnetwerk buy.at, dat affiliate
partners beloont voor iedere verkoop en/of bezoeker, gaat in het voorjaar
van 2009 van start.
Platform-A's geïntegreerde aanbod heeft een bereik van 7,6 miljoen unieke
gebruikers in Nederland. Dit is meer dan 65 procent van de 11,6 miljoen
online gebruikers in deze markt.*
Per Kristian Tandberg, Managing Director van Platform-A voor Noord-Europa
over de launch: "Met Platform-A bieden we adverteerders iets wat ze nergens
anders krijgen: merkreclame op schaal, performance-gestuurde campagnes via
meerdere media en targeting op schaal. Advertising.com heeft al een sterke
aanwezigheid in Nederland en deze launch bouwt dit verder uit door
adverteerders een krachtige en effectieve oplossing te bieden om online
consumenten te bereiken."
"We bieden adverteerders schaalbaarheid en bereik met Platform-A", zegt
Tandberg. "Adverteerders en publishers krijgen de beschikking over gedurfde,
innovatieve oplossingen die een grote impact hebben, maar daarnaast
eenvoudig in gebruik zijn."
Tim van der Bilt, Country Manager Platform-A in Nederland: "Vanaf vandaag
profiteert de Nederlandse online advertentiemarkt van verhoogde efficiëntie
doordat met één partner gewerkt kan worden voor meerdere mediakanalen en
affiliate marketing. Adverteerders kunnen gebruik maken van de jarenlange
ervaring die AOL op online gebied heeft opgedaan. We hebben onze bedrijven
in Nederland gebundeld om tot een optimale oplossing te komen die de
sterktes van Platform-A's wereldwijde activiteiten combineert om zo de beste
resultaten te behalen voor onze adverteerders en publishing-klanten."
Grootste online campagne in VS
Onlangs introduceerde Platform-A in de VS de grootste online campagne ooit.
T-Mobile verspreidde in twee dagen twee miljard online advertenties voor de
promotie van de Google-phone. In de VS heeft Platform-A een bereik van
negentig procent onder de Amerikaanse consumenten.
In juni 2008 kondigde AOL de uitbreiding van Platform-A naar Europa aan. In
september en oktober is Platform-A geïntroduceerd in Frankrijk, Duitsland en
het Verenigd Koninkrijk, waar het nu drie van de vier internetgebruikers
bereikt.
*Bron: comScore Media Metrix, oktober 2008
<< Home