Eyos en AmbaFlex werken samen aan efficiƫntere websites

donderdag 4 december 2008

Optimalisatie resultaten zoekmachines als uitgangspunt

Utrecht, 4 december 2008 – Eyos, adviesbureau voor alle zakelijke
mogelijkheden van internet, is door AmbaFlex gekozen om de online
activiteiten te stroomlijnen en waar nodig uit te breiden. De specialist op
het gebied van intern transport zet de diensten van Eyos in voor het verder
verbeteren van de zoekmachine-marketingactiviteiten en het verbeteren van de
meetbaarheid van de online inspanningen.

Tanja Schouten, marketing manager van AmbaFlex: "We zijn al langere tijd
bezig onze homepage hoger te krijgen in de Google-ranking. Hetzelfde geldt
voor de gekoppelde websites voor onze drie productgroepen en onze
vacaturesite. We hebben daarvoor begin 2008 de betreffende websites
verbeterd, maar het gewenste resultaat blijft uit. In de zoektocht naar
verdere optimalisatie kwamen we uit bij Eyos. De flexibiliteit in
dienstverlening en het meedenken vanuit het perspectief van AmbaFlex waren
hierbij van doorslaggevend belang."

AmbaFlex startte begin 2008 afzonderlijke campagnes via Google Adwords voor
de websites van de drie productgroepen en de vacaturesite. Eyos zal deze
campagnes verder uitbreiden en optimaliseren. Achterliggend doel hierbij is
het optimaliseren van zowel betaalde als onbetaalde zoekresultaten, waardoor
de kosten per 'click' omlaag gaan, maar de 'click rates' per productgroep
omhoog.

Floris Vlasveld, directeur van Eyos: "We zijn verheugd dat AmbaFlex voor ons
heeft gekozen. Zoekmachine-marketing is een hot issue en we zien onze
samenwerking als een goede manier onze expertise in te zetten. Om de
zoekresultaten verder te optimaliseren is het van groot belang unieke
content aan te bieden op de verschillende websites. Het plaatsen van een
blog op de homepage van AmbaFlex is hierbij een interessante optie.
Daarnaast zullen de verschillende websites van AmbaFlex op korte termijn in
meerdere talen worden aangeboden."