Volkskrant Banen en Trouw zorgen voor groot bereik in onderwijsmarkt

donderdag 4 december 2008

Hoger en selectiever bereik voor onderwijsvacatures

Amsterdam, 4 december 2008 – Volkskrant Banen, het carrièreplatform voor
hoger opgeleiden die weten hoe werk werkt, en Trouw hebben een
samenwerkingsverband gesloten. Hiermee bieden ze adverteerders van
onderwijsvacatures extra bereik in de relevante doelgroep.

De samenwerking maakt onderdeel uit van een bredere aanpak waarbij
Volkskrant Banen zich richt op selectief bereik in vakgebieden. Volkskrant
Banen en Trouw gaan onderling de online onderwijsvacatures uitwisselen. Zo
biedt Volkskrant Banen binnen het huidige online product (30 dagen online,
doorplaatsing in de Volkskrant op zaterdag en het weekblad Volkskrant Banen
op dinsdag), een doorplaatsing van 4 weken op de site van Trouw.

Trouw biedt klanten dezelfde propositie. Door de samenwerking met Volkskrant
Banen wordt Trouw extra interessant voor de adverteerders met
onderwijsvacatures op HBO+ niveau. Door het vergrote vacatureaanbod kan
Trouw de lezers die actief zijn in de onderwijsbranche nog beter informeren
en bedienen.

Willem-Jan Makkinga, uitgever van Trouw: "Wij zien de samenwerking met
Volkskrant Banen als een goede stap om onze lezers en (gespecialiseerde)
adverteerders beter te kunnen bedienen. Medio december introduceren we
daarnaast een online onderwijsplatform voor ouders en docenten met relevante
thema's op het gebied van onderwijs èn opvoeding."

Mateo Mol, uitgever van Volkskrant Banen: "Sinds de introductie van de
doelgroepsite Onderwijs op 17 oktober, hebben al 50.000 bezoekers de site
bezocht. Daarnaast biedt de site een compleet overzicht van alle middelbare
scholen, middelbaar- en hoger beroepsonderwijs en universiteiten in
Nederland. De samenwerking met Trouw voegt extra selectief bereik toe om zo
meer kwalitatief respons te genereren voor adverteerders binnen de
onderwijsmarkt."