Virgin Atlantic verlengt contract met EDS, an HP Company

donderdag 4 december 2008

Vijfentwintigjarige samenwerking uitgebreid met vijf jaar

Capelle a.d. IJssel, 4 december 2008 - EDS, an HP company, heeft een
vijfjarig IT-services contract gesloten met Virgin Atlantic. EDS levert de
luchtvaartmaatschappij al IT-diensten sinds de oprichting in 1984.

Het bestaande contract is verlengd met vijf jaar. Daarnaast levert EDS een
nieuwe versie van hun luchtvaartregistratiesysteem. EDS Reservation Services
is onderdeel van de transportapplicaties van EDS die het bedrijf voor
klanten kan hosten en beheren. De nieuwe versie van het
luchtvaartregistratiesysteem is uitgebreid met Electronic Miscellaneous
Documents (EMD). Hiermee kunnen Virgin Atlantic-medewerkers additionele
verkopen vastleggen en rapporteren. Daarnaast bevat het systeem Ticket
Re-issue and Refund (TRR)-software. Hiermee is het arbeidsintensieve proces
van opnieuw uitgeven en terugbetalen van tickets geautomatiseerd en
verbetert de dienstverlening aan de klant.

EDS gaat tevens hun airline service-oriented architecture (AirlineSOA)
inzetten. Dit zorgt voor de koppeling tussen software en systemen waardoor
de activiteiten van Virgin Atlantics geïntegreerd worden, zodat ze beter
voldoen aan de specifieke behoeften van de luchtvaartindustrie. De nieuwe
functionaliteit ondersteunt Virgin Atlantic bij het verlagen van
reserveringskosten en toevoegen van nieuwe inkomstenmogelijkheden.

"We hebben de afgelopen vijfentwintig jaar een goede relatie opgebouwd met
Virgin Atlantic die is gebaseerd op wederzijds vertrouwen," zegt Jim Dullum,
vice president van Global Transportation Industry bij EDS, an HP company.
"De nieuwste EDS-technologie, softwareontwikkelingen, leveringsexpertise en
branchekennis, resulteert in de ideale mix die Virgin Atlantic ondersteunt
bij het verder uitbouwen van hun succes."

EDS Agility Alliance-partner Microsoft levert select tools, software en
resources.