Fujitsu Siemens Computers introduceert nieuwe generatie proactieve IT services op afstand

woensdag 9 juli 2008

Service-oplossing identificeert en lost IT problemen op voordat
klanten ze opmerken

Brussel, 9 juli 2008 - Fujitsu Siemens Computers, de Europese IT-
infrastructuurfabrikant, introduceert met de Questra IDM Application
Suite een nieuwe generatie service oplossingen op afstand. Door middel
van proactieve monitoring, onmiddellijke identificatie en oplossing
van problemen, garandeert deze auto-intelligente oplossing voor
ondersteuning op afstand een verhoogde systeem-uptime en
productiviteit. Voor het ontwikkelen van deze oplossing heeft Fujitsu
Siemens Computers samengewerkt met Questra Corporation, een bedrijf
gespecialiseerd in IDM (Intelligent Device Management)-oplossingen.

Questra wordt geïnstalleerd op elk computersysteem dat door Fujitsu
Siemens Computers vervaardigd wordt of voorzien van services. Hierdoor
zullen alle producten in staat zijn om problemen onmiddellijk of
voordat ze zich stellen op te lossen, zonder on-site interventie. De
PRIMERGY industrie gestandaardiseerde servers worden het eerst
uitgerust.

Richard Schlauri, Executive Vice President, Infrastructure Services
Fujitsu Siemens Computers: "IT systemen en infrastructuren worden
steeds complexer en dynamischer. Actuele en gedetailleerde informatie
over de computers en de datacenters is dan ook essentieel om de
beveiliging en beschikbaarheid van het systeem te verhogen. De Questra
IDM Application Suite brengt onze services naar een volgend niveau.
Het via e-mail of telefoon rapporteren van problemen aan een helpdesk
wordt voltooid verleden tijd. De huidige communicatie tussen machines
is efficiënter en kan zelfs problemen herkennen en voorkomen voordat
ze zich stellen. Op dit moment is deze technologie innovatief, maar we
zijn er zeker van dat ze snel evolueert naar een standaard binnen de
IT services business."

Emil Wang, CEO bij Questra zegt: "Fujitsu Siemens Computers
herdefinieert het concept van de IT Service Desk in een continu
geconnecteerde wereld. Door het ontwerpen van de 'digitale IT Service
Desk' zullen de Fujitsu Siemens Computers systemen reeds problemen
geïdentificeerd, geanalyseerd en opgelost hebben vooraleer de helpdesk
organisaties hun eerste oproep binnen hebben. Dit is echt het begin
van een nieuw tijdperk in managed IT services - van individuele
notebooks en printers tot servers en storage devices."