Gartner positioneert EDS als leider in Help Desk Outsourcing

woensdag 2 juli 2008

Capelle a.d. IJssel, 2 juli 2008 – Analistenorganisatie Gartner plaatst EDS
in het leiderskwadrant van het Gartner Magic Quadrant voor Help Desk
Outsourcing in West Europa. Eerder dit jaar stond EDS al in het
leiderskwadrant van het 'Magic Quadrant for Help Desk Outsourcing, North
America, 2008'.

Gartner beschouwt organisaties uit het leiderskwadrant als zeer vakbekwaam.
Ze hebben een duidelijke toekomstvisie en zijn actief bezig met de opbouw
van competenties om hun leiderspositie in de markt te behouden. Ze hebben
een voortrekkersrol en geven vorm aan de markt.

Naast EDS werden 14 andere externe service providers (ESP's) beoordeeld.
Gartner evalueerde deze dienstverleners op kwaliteit en doeltreffendheid van
hun processen, systemen, methodes en procedures, van invloed op zowel de
effectiviteit en het concurrerend vermogen van hun prestaties als op hun
omzet, retentie en reputatie.

"We zijn blij met onze positie in het leiderskwadrant voor Help Desk
Outsourcing in West Europa", zegt Peter Overakker, Vice President EMEA North
bij EDS. "Het is ons doel om kwalitatief hoge service desk-diensten te
bieden die resulteren in tevreden eindgebruikers en daarnaast onze klanten
ondersteunen bij het verhogen van de efficiëntie."

EDS ondersteunt wereldwijd ongeveer 3,2 miljoen desktops voor 400 klanten en
beheert 27 miljoen service desk-contacten. Door gebruik te maken van
standaard tools en processen beschikken klanten over een veilige omgeving
waardoor performance en klanttevredenheid toenemen en implementatiekosten
afnemen. EDS Workplace Services bevat beheer en ondersteuning van PC's,
laptops, mobiele computerapparatuur en printers. EDS Service Desk Services
biedt een centraal punt voor alle IT-gerelateerde incidenten en is continu
toegankelijk via verschillende kanalen zoals telefoon, web, e-mail en fax.