Oracle Deal Management ondersteunt verkoopafdelingen

woensdag 16 april 2008

Nieuwe oplossing verbetert besluitvormingsproces

De Meern, 16 april 2008 – Oracle introduceert een nieuwe oplossing voor
verkooporganisaties. Oracle Deal Management ondersteunt verkopers bij de
optimalisatie van het transactieproces, de controle van prijserosie en de
vaststelling van het optimale prijsniveau. Hierdoor kunnen zij hun omzet
verhogen.

Oracle Deal Management is onderdeel van Oracle Price Management en biedt
organisaties een systeem voor het bepalen en onderhandelen van de beste
prijs. De omzetverhoging wordt gerealiseerd door tijdens de onderhandeling
gebruik te maken van de analyse van historische gegevens, geïntegreerde
analyses, voorgedefinieerde scenario's en marktspecifieke rekenregels.
Daarnaast waarborgt het consistentie door het centraal opslaan van
prijsrichtlijnen.

Ondersteuning van applicaties
Oracle Deal Management is gebaseerd op Oracle Fusion Middleware. Het
ondersteunt verschillende applicaties zoals Oracle's Siebel CRM 8.0, Oracle
E-Business Suite 11.i.10 en Release 12. Daarnaast zijn er API's voor de
integratie met niet-Oracle applicaties.

"Verkopers zijn vaak onderweg en onderhandelen ter plekke met klanten over
de deal", zegt Joe Dworak, Principal bij Deloitte Consulting LLP. "Een van
de grootste uitdagingen is het continu maximaliseren van de verkoopmarge.
Met een effectieve prijsstrategie, ondersteund door de juiste software,
kunnen organisaties hun inkomsten optimaliseren."