Mitel breidt virtualisatiestrategie uit door samenwerking met VMware
maandag 6 juli 2009
Nieuwegein, 6 juli 2009 - Mitel heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met VMware. De partijen werken samen aan oplossingen die de efficiëntie van voice applicaties en het gebruik van de beschikbare IT-middelen verbeteren.
Hotlinks
Mitel Unified Communications
Mitel 3300 IP Communications Platform (ICP)
Het resultaat van de samenwerking is dat organisaties van elk formaat Mitel Communications Director-software en Mitel real-time voice applicaties kunnen gebruiken in een virtuele datacenteromgeving. Zo wordt IT omgezet in een dynamische en flexibele dienst die zorgt voor efficiëntie, controle en keuze binnen de infrastructuur. Daarbij nemen bedrijfs- en operationele kosten af.
De samenwerking met VMware is de volgende stap in Mitel's virtualisatiestrategie. Als onderdeel van zijn virtualisatiestrategie biedt Mitel al IP-telefonie en Unified Communications-applicaties op basis van standaard servers waarop virtuele 'instances' van het Mitel 3300 IP Communications Platform (ICP) draaien. Door deze opstelling bijvoorbeeld in te richten in een datacenter, kan per klant zo'n virtuele Mitel 3300 aangemaakt worden. Deze kan volledig afgestemd worden op de wensen en eisen van de klant. Zo kan bijvoorbeeld per klant bepaald worden of er gebruik gemaakt wordt van thuiswerkers, UC-toepassingen of vast-mobiel integratie en welke software releases geïnstalleerd worden. Door virtualisatie wordt opslagruimte en het gebruik van IT-middelen geoptimaliseerd, stroomverbruik geminimaliseerd en zakelijke continuïteit gegarandeerd.
"VMware vSphere 4 is het next-generation platform waarmee klanten eenvoudig betrouwbare en flexibele IT-diensten door middel van cloud computing kunnen bieden. Daarnaast profiteren ze ook van de kostenvoordelen die virtualisatie biedt", zegt Parag Patel, Vice President, alliances bij VMware. "Samen met Mitel ontwikkelen we gezamenlijke oplossingen die een andere dimensie aan virtualisatie geven. Onze oplossingen bieden klanten efficiency en meerwaarde op zowel de telefonie applicatielaag, als de platformlaag."
-
<< Home