Mobillion introduceert Recruitr: succesvol werven via Hyves en LinkedIn

dinsdag 21 april 2009

Lagere wervingskosten en beter gekwalificeerde kandidaten door online ‘via-via’ wervingstool

Ede, 21 april 2009 -
Mobillion, specialist op het gebied van mobile en social media, introduceert Recruitr op de HRM Live! beurs op 22 april. Recruitr biedt HR-medewerkers de mogelijkheid om nieuw personeel te rekruteren via online communities als Hyves en LinkedIn met behulp van het eigen personeel. Deze vorm van recruitment leidt tot beter gekwalificeerde kandidaten. Daarnaast besparen organisaties op deze manier veel kosten in vergelijking met traditionele wervingsmethoden.

Hotlinks:
Recruitr
Programma HRM Live!
Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt 2008
Afbeelding op hoge resolutie

Uit onderzoek blijkt dat referral recruitment, oftewel werven via het eigen personeel zeer effectief is. Medewerkers, die via-via zijn binnengekomen, blijven niet alleen langer bij een organisatie, maar ze zijn ook vaak beter gekwalificeerd dan medewerkers die met traditionele methodes zijn binnengehaald. Daarnaast willen werkzoekenden tegenwoordig meer achtergrondinformatie over hun potentiƫle nieuwe werkgever. Ze hechten meer waarde aan zaken als de bestaande bedrijfscultuur en het karakter van het bedrijf. Dat vraagt om een persoonlijke benadering.

Mobillion speelt in op het gegeven dat meer dan 70 procent van de beroepsbevolking aanwezig is op online sociale netwerken en heeft op basis van zijn ervaring in online interactie Recruitr ontwikkeld. Met deze tool kunnen medewerkers een widget met de vacature op hun Hyves-pagina of LinkedIn-profiel plaatsen en zo hun online netwerk inzetten voor het zoeken van nieuwe collega's. De werkgever bespaart op zijn beurt flink op de wervingskosten. Het biedt beter inzicht in de resultaten en de bonusregelingen voor het aandragen van kandidaten.

"De werving- en selectiemarkt verandert in rap tempo. Dat vergt een andere aanpak voor het werven van nieuw personeel", zegt Marc Schoutens, directeur van Mobillion. "Eigen medewerkers blijken vaak de beste wervers voor een organisaties. We zijn hiervan uitgegaan tijdens de productontwikkeling en hebben op basis van onze kennis op gebied van social media een simpele, maar handige tool ontwikkeld, dat zonder technische kennis gebruikt kan worden. Recruitr biedt werkgevers niet alleen een kostenbesparende manier van werving, maar draagt tevens bij aan een innovatief imago van de potentiƫle werkgever."

Kender Thijsen, MCB Nederland en Suikerunie hebben als pilot-klanten meegeholpen aan de ontwikkeling van Recruitr en gaan de tool bij hun wervingsactiviteiten inzetten.