Capri Hartrevalidatie Rotterdam is 'Meest klantgerichte serviceorganisatie 2008'

woensdag 22 april 2009

Capri Hartrevalidatie Rotterdam is gisteravond uitgeroepen tot Meest
klantgerichte serviceorganisatie. De organisatie die mensen ondersteunt bij
het herstel na een hartaandoening werd op basis van onderzoeksgegevens van
Colfield Research, uitgeroepen tot winnaar van de Award 2008. Sekondant en
Hoogheemraadschap Rijnland eindigden respectievelijk op de 2e en 3e plaats. 


De uitreiking van de award is een initiatief van Colfield Research en
beloont de serviceorganisatie die in 2008 het best beoordeeld is door haar
klanten, de meeste ambitie heeft ten aanzien van klanttevredenheid en daar
in 2008 de grootste stappen in heeft gemaakt.

Colfield Research oordeelde dat winnaar Capri HR de verwachtingen en
ervaringen van haar klanten goed in het vizier heeft. Hoewel
klanttevredenheid geen directe relatie heeft met de fysieke gesteldheid en
de daadwerkelijke revalidatie van hartpatiënten, heeft Capri HR dit wel als
speerpunt voor de komende jaren benoemd. Door periodiek de tevredenheid te
meten heeft de organisatie goed inzicht in de tevredenheidaspecten die de
klant belangrijk vindt en het oordeel hierover. Dit maakt het mogelijk om
gericht te sturen en te verbeteren.

Patiënten gaven de dienstverlener in 2008 een rapportcijfer van meer dan een
acht. Zij oordeelden dat de behandeling goed is afgestemd op hun wensen en
behoeften. Daarnaast waren zij erg tevreden over de getoonde aandacht en de
deskundigheid van de medewerkers. Eén van de verbeteracties waar Capri HR
mee bezig is, is de ontwikkeling van een variëteit aan additionele diensten
gericht op de specifieke behoefte van patiënten voorafgaand, tijdens, maar
ook na de behandeling.

"Een hartaandoening is voor elke patiënt een aangrijpende en
levensveranderende gebeurtenis. De klant en het voor hem of haar meest
geschikte herstelprogramma vormen de kern van onze dienstverlening. Het is
voor ons niet meer dan vanzelfsprekend dat we die klant daarom centraal
stellen. Dat doen we al ruim 30 jaar, maar de laatste jaren zijn we ook
bewust met verbeteringen bezig om het niveau stapje voor stapje verder te
verhogen. Juist in tijden dat er overal bezuinigd moet worden is het van
belang om alle middelen optimaal in te zetten. Ook denken we dat de zorg
niet ophoudt bij het afronden van de revalidatie, ook daarna willen we
klanten verder begeleiden. We zijn vanzelfsprekend zeer vereerd met de
Award, juist omdat deze gebaseerd is op het oordeel van onze klanten", aldus
Niek Baart, Directeur Capri Hartrevalidatie.

Over Capri Hartrevalidatie Rotterdam
Capri Hartrevalidatie Rotterdam is ontstaan uit de stichting RSCR. Deze werd
in 1975 opgericht en ondersteunt mensen bij het herstel na een
hartaandoening. Met de revalidatieprogramma's probeert een team van
betrokken specialisten en medewerkers hartpatiënten over hun angst en
onzekerheden heen te helpen om de draad van het leven weer op te pakken. 
Ook voor mensen met een verhoogd risico op hart- en vaatlijden biedt Capri
HR individuele leefstijlprogramma's, advies en voorlichting. Capri HR
voorziet voor een groot deel in de behoefte aan hartrevalidatie in de regio
Rotterdam.

Over Colfield Group
Colfield Group is marktleider op het gebied van service management en
service innovatie. Colfield helpt organisaties hun dienstverlening meetbaar
op een hoger niveau te brengen. Young Colfield richt zich op de ontwikkeling
van jong talent op deze gebieden door middel van management traineeships en
maatwerkprogramma's. Colfield Group is onderdeel van QNH, marktleider in
business integration vanuit de visie dat het integreren van verschillende
businessprocessen tot fundamenteel betere resultaten leidt. Sinds 2004
helpen de 420 specialisten van QNH een groeiende groep klanten in Nederland,
België en Polen bij het verbeteren van hun bedrijfsprocessen en
–prestaties..