Sjopper.nl: nieuw internetwarenhuis verzamelt aanbod 40 specialisten

maandag 24 november 2008

One-stop-shop voor gevarieerd en diep assortiment

Utrecht, 24 november 2008 – Sjopper.nl, het eerste internetwarenhuis dat het
aanbod van veertig gespecialiseerde webwinkels verzamelt, is deze maand
officieel geopend. Het virtuele warenhuis maakt het eenvoudig om te winkelen
bij zeer uiteenlopende specialistische webshops zonder hierbij telkens apart
af te hoeven rekenen.

In één keer alle kerstinkopen doen
Het grootste nadeel van aankopen doen bij verschillende webwinkels, is dat
een klant zich overal elke keer apart moet registreren en apart moet afrekenen.
Sjopper.nl biedt het gemak van een one-stop-shop waarbij een klant zich één
keer registreert en in één keer voor al zijn aankopen bij de deelnemende
winkels afrekent. Er is één winkelwagen en één kassa, net als in een echt
warenhuis. Daarmee is het mogelijk op een centrale plek alle inkopen voor
Sinterklaas of kerst te doen. De consument kan op Sjopper.nl eenvoudig
zoeken naar verschillende producten en bovendien na de aankoop in één keer
de status van al zijn bestellingen bekijken.

Sjopper.nl combineert het aanbod van tientallen webwinkels en biedt daarmee
een assortiment van bijna 100.000 producten. Alle deelnemende winkels zijn
specialist op hun eigen gebied en kunnen de klanten van extra service
voorzien en bijvoorbeeld direct vragen over hun producten beantwoorden.

Met de officiële opening rondt Sjopper.nl een pilot-periode af waarin het
een bijzonder assortiment heeft verzameld dat wordt aangeboden via een zeer
gebruiksvriendelijke website. Aan het einde van de proefperiode bezochten al
dagelijks 600 shoppers het warenhuis.

Joop Scheer, initiatiefnemer van Sjopper.nl: "We hebben de afgelopen periode
gemerkt dat de formule van de one-stop-internetshop populair is. Het
combineren van een breed aanbod specialistische producten bespaart de
consument bezoeken aan verschillende webwinkels en de daarbij komende
administratieve lasten. Wij zullen ons de komende periode dan ook richten op
het verder uitbreiden van ons assortiment om de bezoeker een nog completere
winkelervaring te kunnen bieden."