OutSystems biedt kant-en-klare toepassing voor Supplier Self Service

vrijdag 21 november 2008

Toepassing op basis van Agile development makkelijk te integreren

Hotlinks

Link naar website over Supplier Self Service

Link naar whitepaper over Supplier Self Service

Maarssen, 20 november 2008 – OutSystems, leverancier van het ‘All-in-One’ Agile Platform, biedt nu een kant-en-klare internetoplossing die inkooporganisaties en leveranciers in staat stelt samen te werken en hun dagelijkse interacties in real-time te beheren, van de inkoop tot de betaling.

Tony de Sousa, Executive Vice President Worldwide Sales OutSystems: “Bedrijven zijn voor hun bedrijfsvoering afhankelijk van hun leveranciers. Hoe efficiĆ«nter het leveranciersbeheer, des te beter het bedrijfsresultaat. Veel bedrijven hebben echter nog geen begin gemaakt met het stroomlijnen van de processen op het gebied van leveranciersbeheer. Recent onderzoek heeft zelfs aangetoond dat meer dan 50% van alle inkoopgerelateerde middelen van bedrijven wordt uitgegeven aan het beantwoorden van simpele vragen van leveranciers. Door het onvermogen om alle relevante gegevens bijeen te brengen zal het inkoopteam slechts in beperkte mate in staat zijn om te achterhalen wie de beste leverancier is.”

Supplier Self Service

OutSystems Supplier Self Service zorgt ervoor dat organisaties minder tijd besteden aan de communicatie met leveranciers en dat processen tussen beide partijen sneller en met minder fouten kunnen worden afgehandeld. De oplossing haalt alle relevante informatie met betrekking tot bestellingen, leveringen, facturen en betalingen, uit het ERP-systeem en maakt deze gegevens real-time via een online self service-interface toegankelijk voor leveranciers, zodat zij de juiste actie kunnen ondernemen.

Daarnaast detecteert de oplossing automatisch, tot op het niveau van regelitems, fouten in ontvangen facturen of uitgegeven purchase orders. Hierdoor wordt het gehele controle- en correctieproces sterk vereenvoudigd. Leveranciers zijn in staat om hun productcatalogi te uploaden en bij te werken. Zij kunnen nagaan welke van deze catalogi door de inkooporganisatie zijn goedgekeurd en in het ERP-systeem zijn opgenomen. De oplossing biedt automatische e-mailkennisgevingen, online goedkeurings-workflows en functionaliteit voor het delen van documenten.

Supplier Self Service kan op snelle wijze worden aangepast en uitgebreid om in de specifieke behoeften te voorzien, ter ondersteuning van unieke processen binnen het leveranciersbeheer. Het brengt alle gegevens over interacties met leveranciers op een centrale locatie onder. Hierdoor is een bedrijf eenvoudig in staat bestedingsanalyses te maken en heeft het inzicht in de leveranciersprestatie en leveranciersbeoordelingen.