DAG introduceert DAGbanen

dinsdag 27 mei 2008

Amsterdam, 27 mei 2008 – DAG introduceert, in samenwerking met Volkskrant
Banen, het vacaturemerk DAGbanen. DAGbanen verschijnt op maandag en woensdag
in de krant, met twee pagina's redactionele aandacht over werk en carrière.
Daarnaast introduceert DAG de website www.dagbanen.nl, met nieuws en een
uitgebreid vacatureaanbod. DAGbanen legt de nadruk op functies binnen Sales,
Marketing, Communicatie, Media en ICT. Het vacature-initiatief biedt
adverteerders tevens de mogelijkheid om via de mobiele site en het
narrowcasting-kanaal personeelsadvertenties te plaatsen of crossmediale
concepten uit te voeren.

De introductie van DAGbanen gaat gepaard met een arbeidsmarktspecial van
veertien pagina's in de krant van 28 mei.

Distributie
DAG wordt op werkdagen uitgedeeld in een oplage van 400.000 op stations en
in de metro. Daarnaast is de krant verkrijgbaar bij alle filialen van Albert
Heijn, op hogescholen en universiteiten. Om de distributie nog beter af te
stemmen om de doelgroep van DAGbanen wordt de krant ook verspreid in
Amstelveen, op opleidingsinstituten voor Marketing, Sales, Media,
Communicatie en ICT, en op relevante evenementen.

Jan-Roelof Stienstra, algemeen directeur van DAG Media: "DAGbanen biedt
werkzoekenden niet alleen de leukste banen, je vindt er ook iedere dag
presentaties waar je iets van kunt leren. Verkopen of leidinggeven
bijvoorbeeld. Zo hopen we iets te betekenen voor mensen die meer van hun
leven willen maken, ook in hun loopbaan."