KPN rondt implementatie Oracle Application Architecture succesvol af

woensdag 21 mei 2008

Marktintroductie nieuwe producten en diensten 10 tot 20 procent sneller

De Meern, 21 mei 2008 – KPN, leverancier van vaste en mobiele
telefoniediensten, breedband en televisie, heeft de implementatie van Oracle
Application Integration Architecture (AIA) for Communications succesvol
afgerond. Dit zorgt voor de koppeling tussen Siebel CRM 8.0 en Oracle
Communications Billing and Revenue Management. Daarnaast is het mogelijk
bedrijfsprocessen in te richten die beschikbaar zijn over alle applicaties
heen. De implementatie is onderdeel van KPN's inspanningen om zijn
IT-systemen te vereenvoudigen en aan te passen om zo klanten beter van
dienst te kunnen zijn.

Voordelen
De implementatie van Oracle AIA for Communications zorgt voor een snellere
introductie van nieuwe producten en diensten door synchronisatie van
productdetails tussen CRM en Billing. De inspanningen voor marktintroductie
is zelfs afgenomen met 10 tot 20 procent. Zo werd de introductie van
consumenten glasvezeldiensten in zes maanden afgerond. Daarnaast is de
datakwaliteit van klant- en ordergegevens verbeterd door automatische
synchronisatie tussen facturering- en klantinformatiesystemen. Dit heeft
tevens geleid tot verhoogde klanttevredenheid doordat medewerkers van het
call center nu beschikken over accurate en consistente gegevens.

In de toekomst breidt KPN de nieuwe architectuur uit met 24x7 webgebaseerde
self-service oplossingen voor klanten, klant en account mastering en een
centrale productcatalogus.

"Door de inzet van Oracle Application Integration Architecture for
Communications zijn de belangrijkste bedrijfsapplicaties van KPN
geïntegreerd, waardoor we nu beschikken over efficiëntere bedrijfsprocessen
voor klantgericht factureren", zegt Frank Veldhuizen, Program Manager bij
KPN.  "Door de keuze voor standaard integraties in plaats van maatwerk,
hebben we veel geld en tijd bespaard."