SAS en Arcade e-Business sluiten partnerovereenkomst

dinsdag 20 mei 2008

Huizen, 20 mei 2008 – SAS, leverancier van business intelligence- en
analytische software heeft een reseller-overeenkomst gesloten met Arcade
e-Business, voor het onlangs geïntroduceerde SMART-initiatief. Met SMART
voorziet SAS middelgrote ondernemingen van oplossingen voor business
intelligence en business analytics. Arcade e-Business integreert SAS
Customer Experience Analytics met de eigen oplossingen waardoor het voor
organisaties mogelijk wordt het gedrag van klanten die gebruik maken van on-
en offline verkoopkanalen nauwkeuriger te analyseren. Zo krijgen ze beter
inzicht in de totale klantervaring.

Arcade e-Business is actief op het gebied van e-business intelligence en
maakt het mogelijk om gedrag van individuele bezoekers in
webwinkelomgevingen te analyseren. De combinatie van herkomst van bezoekers
en alle interacties zorgt voor informatie over alle aspecten van e-business
zoals websiteverkeer, herkomst,  zoekgedrag, conversie en inhoud.

Combinatie SAS – Arcade e-Business
De kennis en ervaring van Arcade e-Business gekoppeld aan SAS Customer
Experience Analytics maakt het mogelijk zowel online-ervaringen als
offline-activiteiten van bezoekers te combineren en te analyseren. Hierdoor
ontstaat een geïntegreerd beeld van de totale klantervaring waardoor de
klant via alle verkoopkanalen beter bediend wordt. Daarnaast beschikken
e-business marketeers over completere informatie voor onder andere real-time
marketingactiviteiten.

"Wij bieden met de gecombineerde oplossing zowel bestaande als nieuwe
klanten functionaliteit waarmee ze meer inzicht krijgen in het gedrag van
hun bezoekers, ongeacht het verkoopkanaal", zegt Gerard Brinkman,
co-managing director bij Arcade e-Business. "Hiermee kunnen ze beter
anticiperen op de wensen en eisen van hun bezoekers. De oplossing is ook
beschikbaar volgens het SaaS-model waardoor ook middelgrote organisaties
zonder een uitgebreide infrastructuur kunnen profiteren van e-business
intelligence. Naast de levering van de oplossing verzorgen wij ook
implementatie en ondersteuning."

"We zijn blij om Arcade e-Business nu als de tweede partner te verwelkomen
binnen ons SMART-initiatief", zegt Frank van Osch, Channel Manager bij SAS.
"Uit gesprekken met (potentiële) partners blijkt dat onze oplossingen,
investeringen in productontwikkeling, technische ondersteuning en
begeleiding doorslaggevend zijn bij de keuze om partner van SAS te worden.
We verwachten dan ook op korte termijn het aantal partners in Nederland nog
verder uit te breiden."

Meer informatie over het SMART-initiatief is te vinden op
www.sas.com/nl/SMART