Mobillion introduceert tool voor opzetten interactieve marketingacties

woensdag 8 augustus 2007

Hosted oplossing maakt investeringen in hard- en software overbodig

Ede, 8 augustus 2007 – Mobillion, leverancier van mobiele en web 2.0-toepassingen en diensten, introduceert Actie Manager. De nieuwe tool stelt bedrijven in staat om de deelnemers aan puzzels, acties, online games of andere marketingcampagnes hun deelname te laten activeren via een (betaald) sms-bericht of door te bellen naar een 0900-nummer. Zo ontvangt het organiserende bedrijf direct inkomsten en wordt automatisch een database opgebouwd met contactgegevens van potentiële klanten.

Mobillion Actie Manager wordt als hosted dienst aangeboden door Mobillion. Klanten hoeven daarom niet te investeren in hard- en software. Via de Actie Manager webtool kunnen bijvoorbeeld (online) uitgeverijen op eenvoudige wijze zelfstandig sweepstake-acties opzetten met de mogelijkheid om opbrengsten te genereren met een prijsvraag of puzzel. Men kan daarbij zelf het tarief voor de deelnemers bepalen. Ook kunnen ze zelf bepalen welke gegevens deelnemers moeten invullen op het digitale deelnameformulier, zodat er automatisch een database ontstaat met profielen van (potentiële) klanten op basis van bijvoorbeeld leeftijd, geslacht of woonplaats. De tool is ook in te zetten voor Bel/sms & Win-acties van elk willekeurig bedrijf.

Inzicht in marketingeffectiviteit
De toepassing biedt naast extra inkomsten ook meer inzicht in marketingacties. Bij elke campagne is het verloop ervan te volgen. Via de tool is na te gaan hoeveel deelnemers er zijn en of ze daadwerkelijk betaald hebben. Zo is uiteindelijk te bepalen welke acties beter werken dan andere. Op basis van die informatie zijn strategieën aan te passen en toekomstige marketinguitingen effectiever te maken.

Jumpactie op Mobelle.nl
Mobelle.nl, een website voor ringtones, wallpapers en andere content voor mobiele telefoons, past de Actie Manager als eerste toe. Op de site kunnen bezoekers deelnemen aan een wedstrijd door een vraag over de populaire Jump-dansstijl te beantwoorden en het contactformulier in te vullen. Hierbij moeten deelnemers aangeven of men via 0900 of sms wil betalen om de deelname te activeren. Mobillion levert het technische platform voor de actie en verzamelt alle gegevens.

Alle geactiveerde deelnemers maken kans op een Jump-dvd met alle ins en outs van deze hippe dansstijl. Zie www.mobelle.nl <http://www.mobelle.nl>   voor de actie.