Alphyra Benelux kiest voor IP-contact center van Mitel

donderdag 15 juni 2006

Nieuwegein, 15 juni 2006 – Alphyra Benelux, onderdeel van de Alphyra Group,
één van Europa’s grootste aanbieders van elektronische transactiediensten,
kiest voor een IP-contact center en IP-telefonie van Mitel. System
Integrator Nexct BV uit Amsterdam is de geselecteerde partner.

Alphyra Benelux ging op zoek naar een nieuwe telefonie-omgeving omdat de
verouderde telefooncentrale steeds meer problemen opleverde, vooral in het
contact center van Alphyra. Alphyra koos na een uitvoerige selectieprocedure
voor de combinatie Mitel en Nexct. Ruim honderd gebruikers, waaronder ruim
veertig contact center agents gebruiken de IP-telefonie van Mitel.

Voornaamste reden om te kiezen voor IP-telefonie van Mitel was het
efficiënter organiseren van telefonie. Door de Mitel-oplossing worden er
geen gesprekken meer aangeboden aan verkeerde personen, zijn de wachtrijen
korter en is er meer inzicht in welke telefoontjes er nog in de wacht staan.
Andere redenen om te kiezen voor Mitel waren de goede
prijs-kwaliteitsverhouding en het feit dat er een solide basis is gelegd
voor de toekomst, op basis van open standaarden.

De volledige Mitel-omgeving bestaat uit een Mitel 3300 IP Communications
Platform (ICP) en de Contact Center applicaties: Mitel 6110 Contact Center
Management, Mitel 6115 Interactive Contact Center en Mitel 6160 Intelligent
Queue. De 6110-suite levert Alphyra realtime inzicht in prestaties van het
contact center en helpt zo bij resource planning. Daarnaast biedt de Alphyra
6115 de mogelijkheid om direct in te spelen op plotselinge veranderingen in
call volumes en zorgt voor het efficiënt gebruik van agents. Tot slot biedt
de 6160-applicatie bellers tijdens het wachten wachttijdindicatie en keuze
opties.

Jos Tollenaar, projectmanager bij Nexct: “Dit is een project, waarbij we op
voorhand wisten dat de medewerkers van Alphyra al heel snel positieve
ervaringen zouden ondervinden. Er is sprake van echte toegevoegde waarde op
communicatie en vooral op de eigen dienstverlening. Dat
ICT-verantwoordelijken van Alphyra in Europa met verbazing constateerden dat
dit project in een tijdsbestek van zes weken succesvol is volbracht, is voor
zowel het projectteam binnen Alphyra en voor de betrokkenen vanuit Nexct een
groot compliment.”

Gijs Borsboom, Country Manager Benelux van Mitel: “De financiële transacties
van vooraanstaande banken en telecomproviders lopen via de Alphyra groep.
Een goede bereikbaarheid en de betrouwbaarheid hiervan is voor hen dan ook
essentieel. Het is goed om te zien dat de Alphyra groep zoveel vertrouwen in
de kwaliteit van onze IP-telefonieoplossingen heeft dat ze met ons en
implementatiepartner Nexct in zee zijn gegaan."