Getronics selecteert Business Objects voor contractbeheer en monitoren klanttevredenheid
woensdag 14 juni 2006
Bilthoven,14 juni 2006 Getronics, aanbieder van ICT-oplossingen en
-diensten, heeft wereldwijd gekozen voor BusinessObjects XI Release 2 als
zijn rapportagestandaard. De Business Intelligence-oplossingen (BI) van
Business Objects geven inzicht in de prestaties van de Managed Services
business unit en de afhandeling van service-level agreements (SLA) en
operational level agreements (OLA). Hierdoor biedt Getronics zijn klanten
een efficiëntere en effectievere service en worden beter gefundeerde
beslissingen genomen.
Wereldwijd krijgen meer dan 600 medewerkers van Getronics toegang tot alle
voor hen belangrijke informatie door de integratie van BusinessObjects XI
Release 2 met Oracle PeopleSoft CRM 8.9. Zo krijgen ze een completer beeld
van de prestaties van de interne en externe Managed Services business units
en de afhandeling van SLAs. Naast automatisch gegenereerde rapporten heeft
een selecte groep gebruikers tevens de mogelijkheid zelf overzichten te
maken met BusinessObjects Web Intelligence of BusinessObjects Desktop
Intelligence. Daarnaast krijgen managers de beschikking over dashboards
waarmee ze voorspellingen doen en continu de stand van zaken volgen.
"SLA- en OLA-rapportages zijn voor ons cruciaal om zaken te doen met onze
klanten, zegt Steve Sullivan, President of IMSD (Integrated Managed Service
Delivery) bij Getronics. "Daarom willen we accuraat en up-to-date inzicht in
de status van al onze overeenkomsten. We hebben gezocht naar een
rapportage-omgeving die al onze afdelingen, intern en extern, ondersteunt
bij het nemen van beter gefundeerde beslissingen en de dienstverlening aan
klanten optimaliseert. Door gebruik te maken van BusinessObjects Data
Integrator zijn we in staat een datawarehouse te ontwikkelen met alle SLA-
en OLA-informatie afkomstig van PeopleSoft en andere systemen, zoals ons IP
call center. Daarnaast stellen de Business Objects-oplossingen ons in staat
deze gegevens te presenteren op een manier die aansluit bij de functies van
de gebruikers.
"Getronics heeft voor de administratie van zijn SLAs al veel geïnvesteerd
in Oracle PeopleSoft CRM," zegt Evert-Jan Tromp, Sales Manager Commercial
Market bij Business Objects. "Het was echter moeilijk een compleet beeld te
krijgen van hun dienstverlening en de manier waarop ze overeenkomsten
afhandelen. Wij waren in staat snel een datawarehouse te ontwikkelen door
onze PeopleSoft-interfaces te gebruiken. De oplossingen van Business Objects
geven gebruikers overal ter wereld tijdig, up-to-date en eenvoudig toegang
tot de informatie die ze nodig hebben om klanten beter te bedienen en de
business te verbeteren.
<< Home