Vodafone, ING Bank en Tchibo leveren beste online prestaties

woensdag 14 juni 2006

Organisaties bekroond met Keynote Performance Award

Haarlem, 13 juni 2006 – Keynote (NASDAQ: KEYN), internationaal specialist op
het gebied van online business performance, reikte vandaag de Keynote
Performance Awards uit aan Vodafone, ING Bank en Tchibo. De websites van
deze organisaties lieten de beste resultaten zien in hun branche voor wat
betreft beschikbaarheid en snelheid.

Voor de awards onderzocht Keynote gedurende een maand de prestaties van de
websites van 75 organisaties. Hiervoor gebruikte het zijn wereldwijde
infrastructuur van meer dan 1.600 computers en mobiele apparaten op 114
locaties. De winnaars van de awards lieten in de metingen hun concurrenten
ver achter zich. Zo zijn de winnende sites allemaal continu beschikbaar en
binnen een fractie van een seconde geladen.

Maarten van Wel, Channelmanager www.ingbank.nl: “ We zijn erg blij met deze
prijs. Snelheid en beschikbaarheid zijn essentieel voor de klanttevredenheid
op internet. We zullen hier dan ook in de toekomst de hoogste prioriteit aan
blijven geven.”

Kanshebbers
Andere genomineerden in de financiële sector waren Rabobank, Fortis bank en
ABN-AMRO. Onder de kandidaten voor webwinkels bevonden zich Bol.com,
Neckermann.nl en Wehkamp.nl. In de telecomsector waren T-Mobile en KPN
kanshebbers. De winnaars kregen de award uit handen van schaatser Rintje
Ritsma op de Performance-dag van Keynote. Het is de eerste keer dat Keynote
de Performance Awards in Nederland uitreikte.

Harry Odenhoven, Directeur Online Services Vodafone Nederland: “Het is goed
om te zien dat de snelheid en bereikbaarheid van onze website niet alleen
door het publiek, maar ook door specialisten in het vakgebied zo wordt
gewaardeerd. We zijn dan ook zeer trots op deze prestigieuze prijs.”

Voor Vodafone is internet is een steeds belangrijker medium om de bijna vier
miljoen klanten extra diensten te bieden zoals online facturen, het opvragen
van toestelinstellingen via ‘My Vodafone’ en het maken van koppelingen
tussen het gebruik van Vodafone-diensten via het internet en de mobiele
telefoon. Odenhoven: “Ook nieuwe klanten kijken steeds vaker op onze website
om een aankoop te doen in de online shop. Wij zijn blij met het bereikte
niveau en met het feit dat we nu ook als beste uit de test van Keynote zijn
gekomen. Vodafone zal er ook in de toekomst alles aan doen om klanten ook
via internet het beste te bieden.”