Ogone opent filiaal in Verenigd Koninkrijk

donderdag 17 september 2009

Nederlandse directeur leidt Britse vestiging

Mijdrecht, 17 september 2009
- Ogone, één van de grootste Europese dienstverleners voor het verwerken van online betalingen, opent een filiaal in het Verenigd Koninkrijk. De fysieke aanwezigheid moet voor meer grip zorgen op de Britse b2c e-commerce markt waarvan verwacht wordt dat die in 2009 bijna 69 miljard Britse pond (ongeveer 79 miljard euro) aan online uitgaven genereert (bron: eMarketer.com).

Ogone onderneemt al verschillende activiteiten in het Verenigd Koninkrijk, maar had nog geen eigen vestiging of medewerkers daar. De Nederlandse Head of Sales, Nico van Miltenburg, neemt ook de leiding van het Britse filiaal op zich. Hij wordt ondersteund door Julian Wallis die als nieuw aangestelde Account Manager voor de UK-markt actief is.

Ogone wil een waardig alternatief bieden voor de Britse markt in plaats van enkel gezien te worden als een extra speler. De Caluwe: "Ook nu positioneren we ons op een exclusieve manier dankzij ons aanbod van uiterst gespecialiseerde diensten die de meest strikte standaarden uit de markt naleven. Met een van de best uitgeruste assortimenten aan betaalmethodes ter wereld, een gestandaardiseerd platform en meertalige ondersteuning, opent Ogone letterlijk de grenzen voor webwinkels die hun klantenbestand wensen uit te breiden."

"De keuze voor Nico was snel gemaakt," vertelt Peter De Caluwe, CEO van Ogone. "Zijn uitgebreide internationale en lokale marktervaring en diepgaande kennis van ons bedrijf staan garant voor de verdere uitbouw van ons klantennetwerk en het creëren van heel wat toekomstige kansen. Zoals altijd wanneer Ogone zich vestigt in een nieuw gebied, kunnen we ook deze keer reeds rekenen op een stevige klantenbasis in het Verenigd Koninkrijk. Dit gecombineerd met de benoeming van Nico geeft Ogone veel vertrouwen in een succesvolle start in de Britse markt.

Nico Van Miltenburg, Head of Sales van Ogone. "De Britse markt beschikt over een immens potentieel en we zijn ervan overtuigd dat we er de positie zullen veroveren die ons toekomt: als tussenpersoon tussen Europese internetsurfers en webwinkels. Door hier fysiek aanwezig te zijn met een eigen kantoor en eigen mensen willen we dat bereiken. De ondersteuning door Julian hierin is zeer welkom. Hij heeft een indrukwekkend cv en ruime technische en commerciële knowhow van de payment card processing sector."