Cisco verkoopt 500e TelePresence videovergadersysteem

dinsdag 22 april 2008

Amsterdam, 22 april 2008 – Cisco maakt bekend dat er sinds de introductie
anderhalf jaar geleden, 500 TelePresence videovergadersystemen zijn
verkocht. Met meer dan 100 klanten wereldwijd, is het de snelst groeiende
Cisco Emerging Technology en is Cisco hiermee marktleider in de
telepresence-markt. Intern gebruik en gebruik door
liefdadigheidsinstellingen meegerekend, zijn er wereldwijd al meer dan 750
TelePresence-systemen geïnstalleerd.

De virtuele vergaderomgeving maakt deel uit van Cisco's Unified
Communications-aanbod en biedt bedrijven belangrijke voordelen als snellere
besluitvorming, het verkorten van verkoop- en productontwikkelingstrajecten
en het verbeteren van de operationele efficiency. Bovendien draagt Cisco
TelePresence bij aan het terugdringen van de CO2-uitstoot doordat werknemers
on-demand kunnen communiceren met klanten, collega's en leveranciers
verspreid over meerdere locaties, zonder dat ze naar hen toe hoeven reizen.

"De telepresence-markt heeft de afgelopen vier kwartalen een uitzonderlijke
groei doorgemaakt", aldus Ira Weinstein, analist en partner bij Wainhouse
Research. "In tegenstelling tot traditionele videoconferencing is de
ervaring van telepresence zo levensecht, dat deelnemers snel vergeten dat
hun gesprekspartners niet in dezelfde ruimte zitten. Met 500 verkochte
systemen in achttien maanden, is Cisco TelePresence marktleider in aantallen
in dit snelgroeiende marktsegment."

Meer dan 60 miljoen dollar besparing
Cisco heeft tot nu toe binnen Cisco meer dan 200 TelePresence-ruimtes
ingericht in meer dan 29 landen en 95 steden. Met een gemiddeld gebruik van
vijf uur per dag, per ruimte schat Cisco dat het meer dan 60 miljoen dollar
heeft bespaard door productiviteitsverbeteringen. Ter vergelijking:
traditionele videoconferencing-systemen worden minder dan dertig minuten per
dag gebruikt.