Baas Plantenservice kiest voor geïntegreerde oplossing van Qurius

maandag 21 april 2008

Klantwensen centraal met Q-SMS

Zaltbommel, 21 april 2008 - Handelsorganisatie Baas Plantenservice,
gespecialiseerd in tuin- en kamerplanten, kiest voor de implementatie van
Microsoft Dynamics NAV 5.0, gecombineerd met Q-SMS, het Sierteelt Management
Systeem van Qurius. Met het nieuwe systeem kan Baas Plantenservice beter
inspelen op de wensen van haar klanten. Deze klantbehoeften liggen op het
vlak van zowel informatievoorziening, productdifferentiatie als logistiek.

Klantbehoefte
Als snelgroeiende handelsonderneming wil Baas Plantenservice graag
effectiever en efficiënter kunnen inspelen op de productwensen per klant.
Dit betekent integratie van alle bedrijfsgegevens in één systeem zodat ze
bij iedere order met elkaar in overeenstemming en actueel zijn. Daarnaast
vragen klanten steeds vaker om hun eigen barcodes, etiketten of labels op
hun product. Ook een helder inzicht in de voortgang op de verdeel-,
bewerkings- en opbouwafdeling krijgen is essentieel.

Fuststromen
Voor Baas Plantenservice is het belangrijk een sluitende fuststromen
administratie op te zetten met Q-SMS. Fuststromen zijn uitleen- en
retourkomst van kratten, waarop de planten worden vervoerd. Op deze kratten
is statiegeld van toepassing. Léonard Smits, hoofd automatisering en
bedrijfsjurist verklaart nader: "Door de fuststromen inzichtelijk te maken
en zelfs per klant of leveranciersafhankelijk in te stellen, kunnen we zowel
financieel als organisatorisch een efficiëntieslag maken."

Standaard sierteeltoplossing
Baas heeft voor Qurius gekozen omdat ze de enige aanbieder is met een
standaard ERP-oplossing voor de sierteeltbranche. "Met Q-SMS is een forse
efficiëntieslag te maken en verwachten we een verlaging van operationele
kosten. Hierdoor kunnen we de geprognosticeerde groei waar maken", aldus
Bram Steenkiste, Managing Director Baas Plantenservice. "Bovendien heeft
Qurius goede referenties van bedrijven die al werkzaam zijn met de
oplossing."