EDS breidt IT services-contract met Xerox uit

dinsdag 22 april 2008

Contractwaarde 263 miljoen en looptijd van vijf jaar

Capelle a.d. IJssel, 22 april 2008 - EDS heeft het IT services-contract met
Xerox uitgebreid. Het contract heeft een waarde van 263 miljoen dollar en
een looptijd van vijf jaar.

Als onderdeel van het contract verzorgt EDS voor Xerox het beheer van
eindgebruikers IT, waaronder service desk, hardware en servers. EDS
ondersteunt wereldwijd 55.000 gebruikers in meer dan 20 landen op
verschillende gebieden waaronder enterprise directory,
e-mail/mobile/samenwerken, accountadministratie, softwaredistributie,
traceren van goederen en beveiligingsdiensten. Daarnaast biedt de
IT-dienstverlener via een single-point-of-contact service desk,
ondersteuning aan de medewerkers van Xerox in 21 verschillende talen. EDS
Agility Alliance-partner Microsoft levert software en operating systems. EDS
zet tevens zijn hosting- en operations management-diensten voort op het
gebied van bedrijfskritische en betrouwbare mainframes.

"Deze nieuwe fase moderniseert onze relaties als langdurige
bedrijfspartners", zegt John McDermott, CIO bij Xerox. "EDS weerspiegelt
onze wereldwijde dekking en heeft kennis en ervaring van onze business,
industrie en IT in het algemeen. Dit helpt ons bij het reduceren van
IT-kosten en het behalen van de door ons gestelde doelstelling om met
technologie alertheid, productiviteit en dienstverlening te verhogen."

EDS heeft meer dan 30 jaar ervaring in de industrie. Meer dan 20.000 EDS
medewerkers werken voor 220 industriële klanten in ruim 40 landen. Daarmee
bedient het bedrijf 75 van de 100 organisaties in deze bedrijfstak.