Symbaloo.com meer dan 50.000 keer per dag bezocht

maandag 26 november 2007

Veel interesse uit buitenland en bedrijfsleven

Symbaloo.com wordt binnen vier weken na de officiële lancering gemiddeld
50.000 per dag geraadpleegd. Het Nederlandse bedrijf dat een zeer
gebruiksvriendelijke en overzichtelijke manier van internetnavigatie
introduceerde, bewijst hiermee in te spelen op de behoeften van de
internetpopulatie. Daarnaast is er veel interesse vanuit het buitenland en
bedrijfsleven. De komende maanden wordt Symbaloo nog eenvoudiger en worden
er nieuwe diensten aan de site toegevoegd.

Sinds de officiële introductie van Symbaloo op 29 oktober jl. is het bezoek
op de website toegenomen tot gemiddeld 50.000 bezoeken per dag. Volgens
oprichter Tim Has wordt daarmee bewezen, dat Symbaloo een gemakkelijk
alternatief is voor startpagina's en zoekmachines. Symbaloo is een gratis
dienst waarmee gebruikers zelf eenvoudig hun persoonlijke bureaublad samen
kunnen stellen. Via een 'drag and drop' functionaliteit kunnen gemakkelijk
blokjes worden toegevoegd, verplaatst of verwijderd. Enkele blogs omschreven
Symbaloo al als 'startpagina 2.0'.

Naast vele nieuwe gebruikers is er ook interesse vanuit het buitenland en
bedrijven die hun content aan willen bieden via Symbaloo. Volgens CMO Steven
Jongeneel wordt er bij de uitbreiding van content primair gekeken naar de
toegevoegde waarde voor de gebruiker. "Symbaloo bestaat uit een community
van enthousiaste gebruikers die ons doorlopend ideeën en suggesties
aandragen. Zo zijn wij spontaan benaderd door mensen over de hele wereld die
een lokale versie van Symbaloo willen maken", aldus Jongeneel. Symbaloo is
momenteel actief in Nederland, België, Spanje, Portugal, Groot-Brittannië en
de Verenigde Staten.

De komende maanden zal worden gewerkt aan nieuwe diensten die het
gebruiksgemak verder verhogen. Symbaloo deelt deze ideeën op de website met
de community onder het kopje 'Symbaloo Secrets'.