Oracle introduceert applicatie voor inventarisbeheer telecomsector

donderdag 8 november 2007

De Meern, 8 november 2007 – Oracle introduceert een
inventarisatiebeheer-oplossing voor de telecomsector. Oracle Communications
Unified Inventory Management is een op standaarden gebaseerde applicatie
waarmee leveranciers inzicht krijgen in klantgegevens, diensten en
resources. Zo kunnen ze snel nieuwe klantgerichte diensten introduceren en
leveren en wordt de financiële controle en compliance verbeterd, in relatie
tot de infrastructuur. Daarnaast is het mogelijk de netwerkbeschikbaarheid
te optimaliseren en kosteneffectief in te zetten en te beheren.

Telecomdienstverleners gebruiken traditioneel verschillende
inventarisatiebeheer-systemen waarmee ze fysieke resources (bijvoorbeeld
switches, routers, fibers en racks) en logische resources (bijvoorbeeld
telefoonnummers en IP-adressen) beheren. Daarnaast zijn er diverse systemen
ter ondersteuning van bedrijfsprocessen, zoals netwerk engineering,
serviceafhandeling en financieel management. Dit geeft kans op onnauwkeurige
en inconsistente data binnen de verschillende systemen. Omdat
dienstverleners steeds vaker diensten gebundeld aanbieden, is het van belang
dat de onderliggende inventarisatiesystemen zowel snelle dienstverlening als
geïntegreerd netwerkbeheer ondersteunen. Oracle Communications Unified
Inventory Management biedt dienstverleners door integratie een compleet
beeld van klant, dienst en netwerkonderdelen. Hier is geen
systeemconsolidatie voor nodig en de data-integriteit komt niet in gevaar.

Het datamodel voor Oracle Communications Unified Inventory Management is
gebaseerd op het TeleManagement Forum's Shared Information/Data Model (SID).
Dit is een standaard waarmee de communicatie-industrie beschikt over een
gemeenschappelijk vocabulaire en definities voor de Next-Generation
Operations Support System (NGOSS)-architectuur. Hiermee kunnen snel
flexibele en krachtige oplossingen ontwikkeld worden die onderling
uitwisselbaar zijn.