Club Med breidt gebruik StreamServe uit
dinsdag 6 november 2007
Persoonlijke communicatie en minder papiergebruik
Capelle a/d IJssel, 6 november 2007 – Club Med heeft het gebruik van
StreamServe, leverancier van Dynamic Enterprise Publishing-oplossingen,
uitgebreid. De specialist in all-inclusive luxe vakanties gaat de
oplossingen van StreamServe wereldwijd gebruiken voor het samenstellen en
distribueren van documenten en promotiemateriaal in meerdere talen.
Daarnaast wil de organisatie met deze oplossing het gebruik van papier
verder terugdringen.
Club Med groeit internationaal snel, vooral in Azië. Hierdoor was er
behoefte aan een document processing systeem waarmee ook lokale agenten en
dochterondernemingen eenvoudig documenten aan kunnen passen en af kunnen
stemmen op de specifieke wensen en persoonlijke situatie van klanten. Zo is
het met StreamServe eenvoudig om standaard documenten automatisch in
verschillende talen, waaronder Kanji en andere unicode karaktersets die
worden gebruikt in Aziatische landen, te genereren. De distributie van de
documenten is vervolgens mogelijk via diverse distributiekanalen zoals per
post, fax of via e-mail. Het formaat, zoals PDF of HTML, is aan te passen
aan de behoefte van de klant of het doel van de campagne.
Terugdringen papiergebruik
Club Med is actief bij het terugdringen van het papiergebruik. Zo hebben
klanten via de website toegang tot alle klantspecifieke documenten. Hierdoor
neemt bovendien de klanttevredenheid toe. Hiermee verbetert Club Med ook de
efficiëntie van interne processen en worden de kosten verlaagd.
Club Med maakt al sinds 2005 gebruik van de oplossingen van StreamServe voor
het centraal genereren, distribueren, archiveren en beheren van documenten
zoals correspondentie, registratieformulieren, reisgerelateerde documenten
en restitutiebrieven met cheques en waardebonnen. Met deze oplossing is
bovendien vergaande personalisatie van al deze communicatie mogelijk. Zo kan
een foto van de reisbestemming of reisleider automatisch worden toegevoegd
aan reisdocumenten en e-mailberichten.
"Bedrijven wensen in toenemende mate een wereldwijd consistent merkbeleid in
combinatie met persoonlijke communicatie," zegt Chris Stone, president en
CEO van StreamServe. "Club Med is een mooi voorbeeld van hoe StreamServe's
document processing en personalisatie software de efficiëntie en
winstgevendheid kan verbeteren, en tegelijkertijd ook de klantloyaliteit en
retentie verbetert".
<< Home