Ericsson en Endemol tekenen wereldwijde partnerovereenkomst

donderdag 6 september 2007

Rijen, 6 september 2007 - Ericsson (NASDAQ:ERIC) en Endemol International
B.V. kondigen vandaag een wereldwijde partnerovereenkomst aan om
interactieve televisie en user-generated content te ontwikkelen via
Ericsson's 'Me-On-TV'-oplossing. De 'Ericsson Me-On-TV'-oplossing is
ontwikkeld in samenwerking met Triple IT en Endemol, werelwijd leider in
televisie en digitaal entertainment.

'Me-On-TV' is een technologie die gebruikt kan worden via ieder netwerk en
elk apparaat. Hierdoor kunnen consumenten vanaf elke plaats ter wereld live
of opgenomen video content uploaden, uitzenden en delen via ieder mobiel
apparaat. Consumenten kunnen content uitzenden op websites, in
TV-uitzendingen of in een community in contact blijven met vrienden.

Jan Wäreby, Senior Vice President en hoofd van Ericsson's multimedia
business unit zegt: "Deze wereldwijde samenwerking geeft aan dat Ericsson
een leidende positie wil innemen op het gebied van multimedia. Door
partnerships te sluiten met andere innovatieve partijen op complementaire
gebieden kunnen we oplossingen bieden voor verschillende soorten
beeldschermen waar ook mediabedrijven en operators van kunnen profiteren."

William Linders, Executive Director Digital Media bij Endemol International:
"We zijn verheugd om met Ericsson samen te werken aan deze nieuwe
technologie. De markt voor digitale content ontwikkelt zich snel en
'Me-On-TV' kan belangrijke invloed hebben op de manier waarop consumenten
mobiele televisie ervaren en gebruiken."

'Me-On-TV' wordt aangeboden als een white-label dienst aan tussenpartijen
als omroepen, internetsites en netwerkoperators. Ericsson levert 'Me-On-TV'
als een complete dienst, volledig geintegreerd, gehost en beheerd.

Endemol wordt distributeur van 'Me-On-TV' en past de technologie toe als
geïntegreerde service in bestaande en nieuwe televisie- en multimedia
formats. 'Me-On-TV' wordt al gebruikt door Endemol Nederland. In het vorige
seizoen van Big Brother gebruikten ex-bewoners de technologie om te
communiceren met het huis en deze week heeft Endemol in Nederland het 'Ik op
TV' format op televisie en het internet geïntroduceerd, waar 'Me-on-TV'
wordt gebruikt om live en opgenomen content uit te zenden vanaf mobiele
telefoons en live interviews voor programma's aan te leveren.