EDS leider in European Remote Infrastructure Management

donderdag 6 september 2007

Capelle a.d. IJssel, 6 september 2007 – EDS wordt door analistenbureau
Forrester Research gezien als Europees leider in Remote Infrastructure
Management (RIM).

Forrester evalueerde EDS' expertise op het vlak van outsourcing, met name
het beheer van mainframes, datacentra, voice- en datanetwerken, desktops en
helpdeskdiensten voor zijn Europese klanten. Uit de evaluatie blijkt dat EDS
de leider is in RIM. Daarnaast behaalde het bedrijf zeer hoge scores voor
zijn aanbod en beheer van diensten, visie en investeringen in
productiviteit.

Het Forrester Wave-rapport 'European Remote Infrastructure Management, Q3
2007' stelt het volgende: "Door zijn reputatie en ervaring op het vlak van
beheer van infrastructuur, positioneert EDS zich als leider in de RIM-markt.
EDS' RIM-strategie is gebaseerd op een wereldwijd leveringsmodel waardoor
middelen en vaardigheden efficiënt ingezet worden. Klanten die op
wereldwijde schaal willen samenwerken en op zoek zijn naar beproefde
methoden en processen, vinden in EDS de juiste partner."

Het Forrester rapport bevestigt eveneens dat EDS een sterke marktpositie
inneemt met een hoog aantal beschikbare medewerkers, specifiek inzetbaar
voor Europese RIM-klanten en on-site ondersteuning. Daarnaast stelt het
rapport dat het bedrijf eveneens beschikt over een zeer competitief
consolidatie- en virtualisatie-aanbod.

Ray Cline, Vice President van EDS' Infrastructure Service Line:"EDS is blij
met de erkenning van Forrester als Europees leider in Remote Infrastructure
Management. We zijn trots dat wij onze klanten wereldwijd RIM van hoge
kwaliteit kunnen aanbieden, dat hen ondersteunt in hun productiviteit, en
groei en innovatie stimuleert. Dit alles terwijl de veiligheid van hun data
gewaarborgd blijft."

Forrester evalueerde internationale, regionale en Indische leveranciers op
37 criteria met betrekking tot Remote Infrastructure Management-diensten
voor Europese klanten. Deze criteria waren gegroepeerd in drie clusters;
huidig aanbod, strategie en marktpositie. Bijkomend werden 23
klantenreferenties onderzocht.