Eldon implementeert Lawson Sales en Marketing Automation in Belgiƫ en Nederland

woensdag 29 augustus 2007

Nieuwe gebruikersinterface en dashboardfunctionaliteit voor
distributiesector en de drank- en voedingsfabrikanten

Vianen, 29 augustus 2007 – Eldon, een Zweedse fabrikant van schakelkasten en
stroomverdeelsystemen rolt na een succesvolle pilotfase, Sales & Marketing
Automation 6.0 van Lawson Software verder uit . Het pilotproject is
geïmplementeerd in hun Belgische kantoren en hun Nederlandse exportfiliaal
dat verantwoordelijk is voor de wereldwijde distributie. Daarnaast zal Eldon
deze oplossing ook in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Zweden
implementeren. De nieuwe versie van Sales & Marketing Automation 6.0 laat
een versnelde implementatie toe en biedt een lagere TCO.

Lawson Sales & Marketing 6.0 verbetert de integratie van verkoop en
marketing en vereenvoudigt zowel het productbeheer in de verschillende
landen als de verkoopcyclus. Wereldwijde fabrikanten zoals Eldon met
verschillende productiefilialen en regionale opslaglocaties, krijgen dankzij
deze oplossing meer inzicht in hun verkoop- en marketingprocessen.

"Eldon beschikt over productiefilialen in het Verenigd Koninkrijk, Spanje,
Nederland en Roemenië met de bijbehorende back offices. Een uitgebreid en
betrouwbaar systeem waarmee we nieuwe klanten kunnen identificeren en
efficiënt met hen kunnen communiceren is voor ons noodzakelijk in de
ondersteuning van onze groeidoelstellingen," zegt Mats Toftebant, Chief
Information Officer bij Eldon.

Eldon, dat sinds 1994 klant is bij Lawson, gebruikt momenteel de Lawson M3
Manufacturing Operations & Supply Chain Management Suites voor het beheer
van de productie en om te anticiperen op de productieplanning. Eldon is nu
in staat de belangrijkste managementfuncties te controleren en informatie
beter te verwerken en beheren. Eldon zet Lawson Sales & Marketing
Automation in als belangrijkste interface voor zijn salesmedewerkers om bij
te dragen aan uniforme klantencommunicatie.

Met behulp van functies zoals Territory Management, Sales Cycle Planning en
dashboards ondersteunt Lawson Sales & Marketing Automation bedrijven onder
meer bij het optimaliseren van promotiestrategieën rond producten bij
retailers en bij de opvolging van de resultaten. Verder bevat de software
dashboardfunctionaliteit waarmee gebruikers kunnen kiezen uit verschillende
rapporten en grafieken. "Wij ontwikkelden deze oplossing specifiek voor
sales-en marketingafdelingen. Lawson Sales & Marketing Automation heeft een
intuïtieve gebruikersinterface en is zeer geschikt voor salesmedewerkers die
veel onderweg zijn", zegt Jaap Van den Akker, Country Manager bij Lawson
Benelux.