Oracle integreert Google Maps met field service-functionaliteit

woensdag 18 juli 2007

Introductie Oracle Field Service Release 12

De Meern, 18 juli 2007 – Oracle introduceert een nieuwe versie van haar
field service-oplossing. Oracle Field Service Release 12 biedt
onderhoudsmonteurs onder andere verbeterde mobiliteits- en
planningfunctionaliteit en extra mogelijkheden voor beheer van
reserveonderdelen. Deze verbeteringen helpen bij kostenreductie en het
verhogen van de klanttevredenheid. Daarnaast is de versie uitgebreid met de
integratie van Google Maps for Enterprise. Oracle Field Service Release 12
is onderdeel van Oracle E-Business Suite.

Door Oracle Field Service uit te breiden met een Google Map API, hebben
field service planners snel en eenvoudig toegang tot de routes van
onderhoudsmonteurs en probleemlocaties. Ze kunnen daardoor resources en
klantproblemen beter volgen en beheren. Google Map API biedt daarnaast
onderhoudsmonteurs een kaart of satellietbeeld met daarop de locaties van
hun opdrachten.

"De geavanceerde kaarten en interactiemogelijkheden bieden Oracle
CRM-gebruikers extra functionaliteit die de bedrijfswaarde verhoogt", zegt
Mike Betzer, Vice President Oracle CRM Product Strategy. "Daarnaast is de
Google Maps User Interface zeer gebruiksvriendelijk. Door toevoeging van
deze functionaliteit zijn service-organisaties nog beter in staat resources
optimaal in te zetten en daardoor de klanttevredenheid te optimaliseren."