StreamServe adviseert Chief Document Officer aan te stellen
maandag 4 juni 2007
Aandacht in de boardroom voor klantgerichte communicatie bepalend voor
succes
Capelle a/d IJssel, 4 juni 2007 - StreamServe, marktleider in Enterprise
Document Presentment (EDP), adviseert organisaties een Chief Document
Officer (CDO) aan te stellen. De functie CDO is tot op heden zelden ingevuld
bij bedrijven, maar is voor klanten van StreamServe bepalend voor succes.
Klantcommunicatie - zoals facturen, polissen, rekeningafschriften, pakbonnen
en correspondentie - is verweven in alle primaire bedrijfsprocessen. Deze
documenten vormen het leeuwendeel van de contacten met klanten en zijn
daarmee essentieel voor het succes van organisaties. Al deze verschillende
documenten overstijgen het domein van diverse afdelingen en krijgen steeds
vaker aandacht op een strategischer niveau binnen organisaties.
"Met prachtige direct mails verleiden bedrijven hun doelgroep klant te
worden. Eenmaal klant opent zich wereld van onduidelijke, inconsistente en
onpersoonlijke communicatie. Deze communicatie mag niet langer gezien worden
als slechts output en een kostenpost", aldus Harold van der Horst, marketing
manager bij StreamServe Benelux. "Het zijn kansen, waardevolle
contactmomenten, die helpen om klanten persoonlijk aan het bedrijf te
binden, tevredenheid te vergroten en nieuwe producten en diensten te
verkopen. Omdat de diverse documenten het niveau van betrokken afdelingen
overstijgen en essentieel zijn voor het behouden van klanten en het
uitbouwen van de verkopen, adviseren wij bedrijven een Chief Document
Officer aan te stellen."
StreamServe ondersteunt organisaties om dit kansrijke gebied verder te
verkennen en deze functie vorm te geven met het uitbrengen van een
gelijknamig gratis magazine: CDO, met trends, nieuws en diverse
praktijkvoorbeelden. Het eerste nummer verschijnt vandaag.
Han Tanis, Directeur ICT en Documentverwerking bij CZ/OZ en klant van
StreamServe: "Communicatie via documenten is voor ons de meest voorkomende
en het meest waardevolle contactmoment met klanten. Voor eenduidige
communicatie moet er een centrale regie zijn op alle klantcommunicatie,
waaronder het genereren van output, multi-channel distributie naar de klant,
maar ook de verwerking van binnenkomende documenten en de routering door het
bedrijf. Binnen ons bedrijf is daarom een hechte samenwerking tussen de
afdeling ICT en Documentverwerking en Marketing en Communicatie. In die zin
vervul ik samen met mijn collega-directeur Marketing Communicatie de functie
van een CDO."
Een exemplaar van de eerste uitgave van CDO is aan te vragen via emailadres
info.nl@streamserve.com of op www.streamserve.com/cdo.
<< Home