Keynote ziet sterke groei performance-metingen websites
dinsdag 1 mei 2007
Twintig nieuwe klanten in eerste kwartaal 2007
Haarlem, 1 mei 2007 – Keynote, specialist op het gebied van online en mobile
business performance tekende in het eerste kwartaal van dit jaar zo'n
twintig klanten op waarvoor het de prestaties van websites monitort. Onder
de nieuwe klanten zitten grote namen zoals Wehkamp, ING Bank en Merck Sharp
and Dohme. Met Philips sloot Keynote zelfs wereldwijd een overeenkomst.
Keynote verwacht dat de vraag naar het meten van webprestaties in Nederland
verder zal stijgen.
Bedrijven en instellingen nemen hun website steeds serieuzer als platform
voor hun klanten. Vooral voor bedrijven die in grote mate afhankelijk zijn
van e-commerce zijn bereikbaarheid en snelheid van de website belangrijke
issues. Inzicht hierin is essentieel. Keynote meet websites vanuit de
ervaringen van de eindgebruiker. Daarvoor neemt het ook factoren mee die
buiten de firewall van de organisatie liggen. Verschillende
verbindingssnelheden, providers, browsers, zwaarte van de pagina's en
netwerktechnologieën zorgen voor hele andere gebruikerservaringen. Bedrijven
willen weten waar voor hen de eventuele bottleneck zit.
Sebastiaan Vingerhoed, Sales manager bij Keynote ziet in de praktijk dat in
veel branches de prestaties van websites een belangrijk agendapunt worden en
verwacht dat de vraag naar de diensten van Keynote dit jaar alleen nog maar
toeneemt. "We zien duidelijk dat het internet als medium de betrouwbaarheid
van diensten als telefonie en kabeltelevisie heeft bereikt. De meeste fouten
of vertragingen die bezoekers ervaren zijn het resultaat van slechte
planning of een slechte infrastructuur. Bedrijven kunnen het zich echter
niet meer veroorloven om langere tijd uit te lucht te zijn. Hun website moet
bereikbaar zijn, op ieder tijdstip en vanaf iedere locatie ongeacht het
aantal aanwezige bezoekers. Niet alleen IT-managers, maar ook het management
team raakt hier langzaam van doordrongen."
<< Home